HDD Raid 0

Pagina: 1
Acties:

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 21:08
Zoals de titel al zegt was ik van plan om een 2de HDD erbij te nemen en deze in raid0 te plaatsen. Echter heb ik dit nog nooit eerder gedaan dus hierbij een vraag.

Momenteel heb ik een Seagate Barracude 250GB 16MB schijf van het type ST3250620AS.
Ik heb in de pricewatch gezocht en heb de schijf gevonden alleen hebben de meeste shops die deze schijf verkopen of de schijf niet op voorraad of het wordt te duur..

Echter hebben veel shops wel dezelfde schijf (Seagate Barracude 250GB 16MB )maar dan van het type ST3250410AS.

Mijn vraag is dus of ik ook de ST3250410AS kan nemen of moet het EXACT dezelfde schijf zijn wil het goed in raid0 werken?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
De schijven moeten gewoon even groot zijn, merk maakt niks uit.
Weet je hoe snel je alles kunt verliezen met een crash.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zoals ook in de RAID FAQ staat kan je zonder problemen verschillende schijven gebruiken. Voor de totale grootte van de array is echter de kleinste schijf bepalend.

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 28-11-2007 19:08 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Ja, dit kan. Je kan zelfs een grotere andere schijf erbij zetten, maar alles > 250GB wordt dan niet gebruikt ;) Maakt dus niet uit.
Weet je hoe snel je alles kunt verliezen met een crash.
Schijven crashen zeer zelden maar hoor. En als het ooit mocht gebeuren, bestaan er tools zoals RAID Reconstructor ;)

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 21:08
Ok bedankt ik had idd gelezen dat verschillende grotes geen probleem was en dat die dan idd de minst grote pakte, alleen werd het me door meerdere pc winkel medewerkers afgeraden.

Ze zeiden dat het niet goed zou samenwerken en dat het dezelfde schijven moesten zijn. Nou wist ik niet of het verschil maakte qua typenummers, maar blijkbaar niet.

Tnx,