Internet uitschakelen, maar LAN aanhouden

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-03 22:25
Ik heb sinds kort een simpele hobbie servertje staan. Deze wordt als webserver, FTP server en als downloadbak gebruikt. Nu speel ik vaak ook online multiplayer games (BattleField 2142, Call of Duty 4). Nu zit ik met het probleem dat als mensen downloaden/uploaden naar mijn server dat ik dan in bv. Battlefield een ping van 1000ms+ heb.

Ik heb er geen zin in om iedere keer mijn server uit te zetten als ik wil gaan gamen, en de netwerkverbinding sluiten is ook geen mogelijkheid omdat ik er dan niet meer op kan komen d.m.v. extern bureaublad (de pc staat in de meterkast met alleen UTP kabel) en mijn TFT scherm iedere keer naar beneden tillen is geen optie. Op de hobbie server staat Windows XP Pro + SP2.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou je bandbreedte beheren met een programma als Netlimiter. Daarin kun je per zone (internet/lokaal) en per programma ruimte reserveren en beperken.

[ Voor 6% gewijzigd door Roamor op 28-11-2007 18:44 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Je ingestelde Gateway-adres wijst nu als het goed is naar je router. Verander die ergens anders in en je kunt niet meer internetten maar wel verbinding maken met lan-adressen.
Is geen erg snelle oplossing (kost was klik- en tikwerk) maar afaik wel de enige.

• Jeroen797
HyperioN. schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:48:
je kunt niet meer internetten maar wel verbinding maken met lan-adressen.
Ik kan dan op me server inderdaad niet internetten, maar is mijn ftp server dan ook niet meer te bereiken voor andere?

Verwijderd

kun je niet gewoon ff de netwerkkabel uit de server trekken? Of uit de switch/router waar deze inzit.
Als je hem na je gamesessie er weer terug inprikt, zou alles weer vrolijk door moeten gaan, incl. benaderen via extern bureaublad...volgens mij de meest simpele oplossing.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jeroen797 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:16:
Ik kan dan op me server inderdaad niet internetten, maar is mijn ftp server dan ook niet meer te bereiken voor andere?
Welk probleem probeer je nou op te lossen?

Als je last hebt van je leechers als je wil gamen, gooi dan die FTP server gewoon down.

Het is kiezen of delen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jeroen797
alt-92 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:43:
[...]

Welk probleem probeer je nou op te lossen?

Als je last hebt van je leechers als je wil gamen, gooi dan die FTP server gewoon down.

Het is kiezen of delen.
Ik dacht, misschien is er een mogelijkheid om gewoon alle binnenkomend verkeer vanaf het internet te blokeren, maar blijkbaar is dit er helaas niet :S Voortaan idd gewoon FTP progje uitzetten.

En het stuk dat je quote daarmee bedoelde ik dat mijn internet dan niet werkte, maar ik wist niet of mijn ftp dan ook niet meer zou werken (wat ook de bedoeling was

[ Voor 15% gewijzigd door Jeroen797 op 28-11-2007 20:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jeroen797 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:47:
Ik dacht, misschien is er een mogelijkheid om gewoon alle binnenkomend verkeer vanaf het internet te blokkeren, maar blijkbaar is dit er helaas niet .
Jawel, dat noemen ze een firewall met een block all policy ingesteld.
Maar dat wil je niet, want internet moet wel kunnen.
:S Voortaan idd gewoon FTP progje uitzetten.
Dat is de gemakkelijkste en snelste methode in jouw geval.
En het stuk dat je quote daarmee bedoelde ik dat mijn internet dan niet werkte, maar ik wist niet of mijn ftp dan ook niet meer zou werken (wat ook de bedoeling was)
Als je je gateway wijzigt, kan er geen verkeer van en naar die PC lopen vanaf je router of naar je router.
Dus dan heb je én geen internet en dus ook géén van buitenaf bereikbare FTP.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 28-11-2007 20:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

2e netwerkkaart(ander intern ip adres) voor de ftp en andere sharemeuk
dan kan je gewoon die netwerkkaart disabelen en je internet gewoon door laten werken op de andere kaart

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 28-11-2007 21:56 ]

Iperf

Verwijderd

Of gewoon naar de server lopen en de internetkabel (WAN) eruit trekken 8)7 always does the trick als mijn broertje irritante muziek luisterd via internet :9~

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom niet gewoon doen wat Roamer zegt? Netlimiter (of iets soortgelijks). Ik heb hier een servertje draaien incl FTP e.d. Mocht ik eens willen gamen dan gooi ik het limiet gewoon op 5K/s, dan is er bandbreedte genoeg om te blijven gamen. Kost je geen extra hardware, geen geklooi met kabels en het werkt effectief.

• Jeroen797
fish schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:55:
2e netwerkkaart(ander intern ip adres) voor de ftp en andere sharemeuk
dan kan je gewoon die netwerkkaart disabelen en je internet gewoon door laten werken op de andere kaart
Gaat helaas niet, het is een Mini-ITX moederbord met maar 1 netwerkpoort en geen mogelijkheid om uit te breiden (geen PCI sloten o.i.d.) :S
Terw_Dan schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:04:
Waarom niet gewoon doen wat Roamer zegt? Netlimiter (of iets soortgelijks).
Ik zal morgen eens hiernaar kijken, bedankt

[ Voor 21% gewijzigd door Jeroen797 op 28-11-2007 22:09 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

usb netwerkkaart ?

Iperf

Pagina: 1