RAW naar jpeg vanaf de USB-stick?

Pagina: 1
Acties:

• ottovds
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-01 16:19
Dag allemaal

Ik ben sterk op zoek naar een goede foto workflow voor op reis. Mijn foto's wil ik zeker en vast allemaal in RAW, maar ik vrees dat het dan wel moeilijk zal zijn om ze dan onderweg te kunnen uploaden op bijvoorbeeld Picasa. Een oplossing zou zijn dat ik ze wegschrijf naar RAW+jpeg Small, maar ik vrees dat ik dan in snelheid zal moet inboeten op mijn canon eos 30D.

Aangezien er de laatste tijd veel open source programma's komen die je gewoon vanaf een USB stick kan draaien dacht ik dat dat misschien een oplossing zou kunnen zijn. Dan zou ik in een internetcafé de foto's van mijn toestel kunnen halen, ze branden op een DVD schijfje, en een paar foto's zou ik dan kunnen uploaden naar mijn Picasa.

Aangezien ik zelf mac gebruiker ben, heb ik maar erg weinig ervaring met het windows platform. Maar zou zo'n workflow mogelijk zijn?

Bedankt!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wil je ze echt per sé tijdens je reis uploaden? Want mijn ervaring is dat de PC's in internetcafe's soms volledig dichtgetimmerd zitten en soms totaal geen beveiliging hebben. Er is geen touw aan vast te knopen, dus of zoiets gaat werken is maar de vraag.
Sowieso zou ik dan RAW+JPEG schieten, hoeveel snelheid heb je nou nodig op reis? Of ben je van plan continu op 5fps te schieten?

Imagetank en later thuis uitzoeken lijkt me een veel handigere optie.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij moet je DPP gewoon kunnen installeren, daarna de programmamap naar je stick kopieeren en vanaf daar draaien. Dat is snel genoeg geprobeerd.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:17
Ik heb een portable Windows-versie van Lightroom, heel handig, maar weet niet of dat wel echt legaal is ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 06-12-2007 09:02 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:35

Garyu

WW

Gewoon op RAW + Basic schieten, daar heeft een 30D echt geen last van. Voor 'gewoon even snel' uploaden naar Picasaweb is dat zeker het makkelijkste.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

RAW en de laagste kwaliteit JPG is echt meer dan zat voor uploaden online :)
Pagina: 1