Toon posts:

losse decoder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag, Ik heb een vraagje, misschien een dom vraagje, maar ik ben op zoek naar een losse decoder voor 5.1 surround. Zonder versterkers gewoon alleen een decoder, stereo in, 5.1 SIGNAAL uit. ik wil graag mijn actieve PA installatie gebruiken voor filmavonden maar klan maar geen decoder vinden. Wel voor computers, maar dan zou ik ingewikkelde schakelingen moeten maken om mijn videomixer en dvd spelers via de computer het geluid te laten regelen. Is er een decoder te koop? ik kan hem niet vinden! :? :? mijn dank is groot! _/-\o_

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Losse decoders zijn vaak duurder dan een 5.1 versterker met pre-out aansluitingen. Ik zou gewoon dat laatste kopen (tenzij je 2e hands een decoder weet te scoren). Een versterker heb je al wel voor 250-300 euro. Een losse decoder kan je misschien goedkoop vinden (denon, sony, die hebben dat wel gehad), maar is totaal niet mainstream, dus duurder

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Bedoelt hij nou gewoon een surround processor? Voorversterker maar dan voor surround.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:00:
Bedoelt hij nou gewoon een surround processor? Voorversterker maar dan voor surround.
Dat bedoel ik inderdaad een voorversterker voor surround, dus geen complete reciever met versterker,maar puur en alleen een decoder. die stereo signaal omzet naar 5.1 surround. Ik heb mogelijk al een oplossing gevonden. Het schijnt dat Harman Kardon een serie maakt waar reciever en versterker appart zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:17:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad een voorversterker voor surround, dus geen complete reciever met versterker,maar puur en alleen een decoder. die stereo signaal omzet naar 5.1 surround. Ik heb mogelijk al een oplossing gevonden. Het schijnt dat Harman Kardon een serie maakt waar reciever en versterker appart zijn.
Ja, dat doen er wel meer. Denk aan bijvoorbeeld Lexicon. Echter zijn dit allemaal vrij prijzige apparaten. Als je nou bijvoorbeeld naar de Marantz Sr serie kijkt hebben de meeste receivers Pre-outs (alleen de goedkoopste niet dacht ik). Dat wil zeggen dat je alleen het voorversterker deel gebruikt. Volgens mij is dat een goedkopere oplossing.

Verwijderd

neem een Onkyotje ofzo.
heb je een functie al channel stereo. ik neem aan dat je dat bedoeld.
preoutjes om jouw eindtrappies aansluiten en klaar is klara

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:41:
neem een Onkyotje ofzo.
heb je een functie al channel stereo. ik neem aan dat je dat bedoeld.
preoutjes om jouw eindtrappies aansluiten en klaar is klara
Marantz, Onkyo, Denon, HK, en sony, ik zou gewoon kijken wat de goedkoopste is met pre-outs en de nodige decoders.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Sommige oudere sony receivers hebben daar volgens mij een los printje voor aan boord van zo'n 6x6 cm. (De mijne heeft het en zo op het oog lijkt me dat de DTS decoder... geen garanties dus... :) )
Dat is de DTS decoder en die stuurt de analoge gedecodeerde kanalen naar het 'mainboard' om vervolgens bij de versterker te komen.
Als je handig bent kan je zo'n printje misschien wel uitbouwen in een los kastje + voeding.
Haal je zo'n sony receivertje even 2e hands op marktplaats voor een paar tientjes en proberen maar.

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 29-11-2007 16:54 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1