Driver geforce 8600m GT

Pagina: 1
Acties:
  • 5.241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb een probleempje, ik wil graag nieuwe drivers voor mij videokaart een geforce 8600m GT 512mb ddr
Zit in een toshiba g40-10z

Maar de site van www.laptopvideo2go is al enkele dagen niet bereikbaar. weet iemand ze ergens anders te vinden ? met een eventuele modded info file.?

mijn dank zou heel groot zijn .

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-11 13:02
Al eens op de site van nVidia gekeken? http://www.nvidia.com/object/winxp_163.75.html

• sonyfreakje
  • Niet online
Dat is toch niet voor een 8600m gt uit een laptop ?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Op www.laptopvideo2go.com hebben ze de drivers van nvidia aangepast zodat ze op mobile chips werken :)

http://specs.tweak.to/15535

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:38
Gewoon zelf je .inf modden. Moet je in device manager even je DEV_ID opzoeken. Gewoon de NVIDIA Driver downloaden en laten installeren, tot de fout. De Driver staat dan gewoon uitgepakt in C:\NVIDIA\ waarschijnlijk. Daar staat ergens als ik het goed is ook nv4.inf. Die aanpassen en even goed de structuur bekijken. Dan moet je daar gewoon ergens je DEV_ID toevoegen en al sik het goed heb wat verderop je DEV_ID nog koppelen aan een naam "GeForce 8600M GT". Kan niks mis gaan, dus het proberen waard. Zelf nog nooit gedaan overigens, maar wel in de .inf gekeken.

Of uiteraard wachten tot lv2g.com weer up is.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 29-11-2007 08:29 ]

• Bardirella
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01-2023

Bardirella

What! Are you crazy?

sonyfreakje,

Evt. kan je eens kijken op de support-site van je toestel...

Zelf heb ik een Dell en via die weg kan ik nagaan of er al dan niet nieuwe drivers beschikbaar zijn (heb ook een 8600M GT maar met 256 Mb Ram).

Groeten

E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W

• GENETX
Dan krijg je toch te weten of je de laatste Dell driver hebt ipv de laatste NVIDIA... OEMs updaten hun driver amper tot nooit. Dus het loont om iets verder te zoeken. Zou me niks verbazen als Dell nog een driver heeft staan van Juni oid.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Hier kan je de DEV_ID-nummers vinden:
G84_DEV_0407=GeForce 8600M GT
:)

[ Voor 20% gewijzigd door _the_crow_ op 29-11-2007 11:40 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-12 21:44
GENETX schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:26:
Dan krijg je toch te weten of je de laatste Dell driver hebt ipv de laatste NVIDIA... OEMs updaten hun driver amper tot nooit. Dus het loont om iets verder te zoeken. Zou me niks verbazen als Dell nog een driver heeft staan van Juni oid.
Dell gebruikt inderdaad stokoude drivers.
Dat is al jaren zo.

• sonyfreakje
  • Niet online
Ik krijg het niet voor elkaar heb de info file aangepast maar dan blijft hij roepen dat het niet de juiste drivers zijn

G84_DEV_0407=GeForce 8600M GT die heb ik gebruikt.

• GENETX
Dan heb je het bestand niet goed gemod. Kijk gewoon goed naar de structuur van de inf. er staat me iets bij dat je ergens je DEV ID moet invullen en op een andere locatie je DEV_ID koppeld aan een naam die voor ons bekend is. Deze naam komt dan bij je beeldscherminstellingen te staan.

• sonyfreakje
  • Niet online
Daar is mijn kennis niet genoeg voor moet ik eerlijk toegeven ,. Is er misschien iemand zo behulpzaam die mij kan helpen ?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Download deze getweakte driver, werkt ook perfect:
http://www.tweakforce.com...&d_op=viewdownload&cid=14

http://specs.tweak.to/15535

• sonyfreakje
  • Niet online
die drivers heb ik nu geinstalleerd maar nu scoort mijn laptop met 3d mark niet meer zo goed als hij was, en ook rivatuner werkt nu niet meer.

Verwijderd

Zie hierboven dat eea lukt, ik heb sinds kort een Alternate Extreme met een 512 MB Nvidia 8600M GT kaart erin met drivers uit het jaar nul :P

Als ik zaken zoals hierboven staan uitvoer dan krijg ik uiteindelijk de volgende melding van het Nvidia setup program:

The System has not been modified. To install this program at a later time, run the installation again.
Click finish to exit the wizard.

Dit heb ik geprobeerd met de 163.75 Nvidia driver met de inf van LaptopVideo2Go en ook de 163.75
ook geprobeerd met de beta 169.12 Nvidia driver met wederom de inf van LaptopVideo2Go.

Is er nog een andere mogelijkheid om de laatste drivers te installeren, desnoods handmatig of zo.

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:10:
Zie hierboven dat eea lukt, ik heb sinds kort een Alternate Extreme met een 512 MB Nvidia 8600M GT kaart erin met drivers uit het jaar nul :P

Als ik zaken zoals hierboven staan uitvoer dan krijg ik uiteindelijk de volgende melding van het Nvidia setup program:

The System has not been modified. To install this program at a later time, run the installation again.
Click finish to exit the wizard.

Dit heb ik geprobeerd met de 163.75 Nvidia driver met de inf van LaptopVideo2Go en ook de 163.75
ook geprobeerd met de beta 169.12 Nvidia driver met wederom de inf van LaptopVideo2Go.

Is er nog een andere mogelijkheid om de laatste drivers te installeren, desnoods handmatig of zo.

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.
Of je maakt je eigen topic? :') :/

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk, mijn excusses ;-) Ik heb mijn eigen topic aangemaakt, thx.

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:29:
Gewoon zelf je .inf modden. Moet je in device manager even je DEV_ID opzoeken. Gewoon de NVIDIA Driver downloaden en laten installeren, tot de fout. De Driver staat dan gewoon uitgepakt in C:\NVIDIA\ waarschijnlijk. Daar staat ergens als ik het goed is ook nv4.inf. Die aanpassen en even goed de structuur bekijken. Dan moet je daar gewoon ergens je DEV_ID toevoegen en al sik het goed heb wat verderop je DEV_ID nog koppelen aan een naam "GeForce 8600M GT". Kan niks mis gaan, dus het proberen waard. Zelf nog nooit gedaan overigens, maar wel in de .inf gekeken.

Of uiteraard wachten tot lv2g.com weer up is.
bedankt gelukt :)

Verwijderd

na de zeer nuttige informatie die op deze website te vinden is is het me gelukt vergd wel ff wat tijd, en goed lezen en kijken, met de div_id lijst is het uiteindelijk gelukt..

stuur me maar ff een mailtje kan ik je de aangepaste inf bestandjes mailen

gr maus

Nvidia chip set driver 7.15.11.6925
Forceware Version 169.25

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 21:12
op www.omegadrivers.net staan ook goede gemodificeerde drivers voor nvidia

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Pagina: 1