Slecht reply-en van users op de frontpage

Pagina: 1
Acties:

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 20:57
Ik kwam het al tegen in de oude layout, maar in de nieuwe gebeurd het nog steeds.
Als users willen reageren op de post van een mede-user, dan wordt in de meeste gevallen het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/comments/addcomment_mouseover.gif gebruikt. Maar vaker ook niet. Dan worden er creatieve oplossing bedacht door mensen door gewoon te replyen op het hoofdbericht. Dan wordt aangegeven dat ze op userX reageren door een @ userX erboven te zetten. Leuk en aardig, maar hierdoor wordt alles zo onoverzichtelijk.
In veel gevallen wordt het @-teken ook gewoon weggelaten, er wordt dan wel een reply op een mede-user bedoeld, maar in de layout oogt het gewoon als reply op het nieuwsbericht zelf bedoeld.

Ja, en nu ik dit verhaaltje getypt heb, wat zou dus de oplossing zijn? Het ziet namelijk nogal knullig uit.

PS: Ik zal nog even wat posts zoeken om mijn verhaal te verduidelijken.

PSN: djmurcielago

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Twee dingen: (1) frontpage admins moeten weer de mogelijkheid krijgen om parentID's aan te passen om handmatig de structuur terug te brengen; en (2) het knopje om te quoten of te reageren op een reactie moet beter zichtbaar zijn: bijvoorbeeld groter of een lijntje tekst ernaast zetten.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bij elke reactie een enorme replyknop of replylink neerzetten is storend voor de gebruikers die wel snappen hoe je threaded moet reageren. Ik zie dan meer heil in een opmerking boven het formulier voor reagere op de hoofdthread.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:45

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

de eerste keer dat ik erachter kwam dat dat knopje bestond om op iemand te reageren was na 4 jaar gotten........per ongeluk drukte ik op dat knopje en tata daar was mijn react box........erg onduidelijk en het ziet er niet uit als knop maar als icoon dat de naam/user volgt (zo heb ik het altijd gezien)

In mijn ogen mag dat icoontje ook veel duidelijker. Tis te klein en geeft onduidelijk weer wat het betekent.

T60P Widescreen

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:14

MsG

Forumzwerver

Het nadeel is bij die officiele manier, dat je maar 4 niveau's ofzo diep kan gaan, waarna je weer doodleuk onderaan staat. Ik snap al die heisa niet om die @<insert name>: reacties. Ik volg het altijd gewoon.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:42

Onbekend

...

Is het misschien een idee om die textbox standaard verborgen te houden? Er staat immers (zoals nu) een link met "reageer op hoofd thread". Door gebruikers die link aan te laten klikken, denken ze volgens mij wat beter na.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Murcielago
Seesar schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:07:
de eerste keer dat ik erachter kwam dat dat knopje bestond om op iemand te reageren was na 4 jaar gotten........per ongeluk drukte ik op dat knopje en tata daar was mijn react box........erg onduidelijk en het ziet er niet uit als knop maar als icoon dat de naam/user volgt (zo heb ik het altijd gezien)

In mijn ogen mag dat icoontje ook veel duidelijker. Tis te klein en geeft onduidelijk weer wat het betekent.
Ik denk zelf ook dat mensen dat icoontje over het hoofd zien. Niemand zal met opzet het icoontje niet gebruiken.
Daarnaast denk ik ook dat het een beperking in de interface is. Sommige discussies beginnen standaard al op niveau 2 i.p.v. 0, omdat er gediscussieerd op een reply op een reply van de nieuwspost.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Femme schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:03:
Bij elke reactie een enorme replyknop of replylink neerzetten is storend voor de gebruikers die wel snappen hoe je threaded moet reageren. Ik zie dan meer heil in een opmerking boven het formulier voor reagere op de hoofdthread.
Hoeveel users lezen die? Volgens mij valt een regeltje tekst stukken minder op dan een vergroot icoon.

What about het volgende: verplaats het quote-icoon naar rechts in de reactieheader, vergroot het icoon zodat het even hoog wordt als de moderatiebalkjes (die groene/rode) en zet dáár ook de knop voor het wijzigen (ook vergroot) neer. Dan lijkt de lay-out iets meer zoals die op GoT in gebruik is (UI die reeds bekend is, is gemakkelijker te gebruiken) en is de knop volgens mij beter zicht- en vindbaar.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

crisp

Devver

Pixelated

MsG schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:09:
Het nadeel is bij die officiele manier, dat je maar 4 niveau's ofzo diep kan gaan, waarna je weer doodleuk onderaan staat. Ik snap al die heisa niet om die @<insert name>: reacties. Ik volg het altijd gewoon.
Technisch is er geen limiet aan nesting-diepte, de limiet is enkel visueel door boven een bepaald aantal levels niet meer verder in te springen (dan zou je immers uit de layout lopen) ;)

Intentionally left blank

• Murcielago
crisp schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:57:
[...]

Technisch is er geen limiet aan nesting-diepte, de limiet is enkel visueel door boven een bepaald aantal levels niet meer verder in te springen (dan zou je immers uit de layout lopen) ;)
Dat zal wel mee vallen, je bepaald gewoon dat vanaf niveau 4 alles niet verder naar rechts gaat. Je moet dan uiteraard wel de grens gaan trekken bij niveau X, anders wordt het weer veel te smal. Of is het niet beter om alleen in te springen, maar dan aan de rechter kan niet verder uit te springen, en dus alles vanaf niveau 1 gelijk te trekken?

Verwijderd

Ik vind het juist wel nuttig als men @ gebruikt omdat het soms compleet onduidelijk is waarop men nu eigenlijk een reactie geeft.

Tussen hoofdthread en subthread valt het wel mee, maar wat als je de 2e reactie bent op een bepaalde post in een subthread, dan lijkt het (zeker als de nesting verder gaat als 4 zoals aangegeven) net alsof je een reactie geeft op de reactie op de reactie waarop je eigenlijk een reactie wou geven.

Door het even erbij te zetten is het gewoon duidelijk en helder en kan er geen verwarring ontstaan.

Mensen die niet threaded reageren op threads zijn wel irritant, maar dat was al een feit en lijkt me ook niet primair waardoor de @ reacties ontstaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 16:51 ]

Pagina: 1