CPU ventilator bevestigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voncleaudtwyck
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-06 09:41
Hoi,

Ik wil op mijn moederbord een nieuwe ventilator bevestigen, nu heb ik alle benodigdheden ook en heb hem er ook al op gehad.

Nu komt het probleem. De koeler trekt mijn moederbord krom :( Hoe kan ik dit oplossen, ik heb hem namelijk geïnstalleerd zoals in de beschrijving staat.

Het moederbord wat ik heb is: Asus P5ND2-SLI Deluxe
En de CPU ventilator is van: Foxconn (type staat er niet bij, iig deze is voor een Socket 775)

Alvast bedankt voor de eventuele hulp.

Groet Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200870

Zit er bij deze cooler een backplate?

Dus een plaatje waarmee je de bevestiging verstevig aan de andere kant van het Moederbord?

Deze zijn tegenwoordig zeker geen luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:11
Heb je het nou over een fan op een heatsink zetten of over een heatsink op een processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voncleaudtwyck
Ohw mijn excuus, ik heb het over een heatsink op de processor plaatsen.

Verder is dit er één met een backplate.

Groet Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:11
Als je gewoon volgens de handleiding de heatsink erop hebt gezet (met behulp van een retention bracket danwel een backplate) dan kan het geen kwaad. Moederborden mogen heus wel een beetje buigen, dat kan geen kwaad. Mijne is ook absoluut niet kaarsrecht ofzo ;) Als je moederbord echter érg krom trekt is er idd wel wat aan de hand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voncleaudtwyck
Nou hij trekt dus echt krom. En heel eerlijk, zou het doodzonde zijn als hij knapt (jah al eens gebeurd, wellicht niet in PC industrie, maar is me gebeurd :P)

Groet Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 15:27
Maakt die Backplate soms contact met onderdelen van het moederbord? Ik had dit namelijk met een Zalman CPU koeler op een EVGA 680i moederbord. Onder de CPU socket (andere kant van moederbord dus) zaten allemaal weerstandjes en andere elektronica... Die zaten de backplate in de weg.

Ik heb toen geprobeerd het spul toch aan te draaien, maar toen ik zag dat mijn moederbord ook krom trok heb ik het gelijk weer los gemaakt. Ik heb toen een paar stukjes uit de backplate gezaagt en toen paste het perfect.

Misschien is er ook zoiets bij jou aan de hand...

Chookity-pok

• voncleaudtwyck
Nope, ook dat is niet aan de hand bij mij. Zalman werd mij eerst ook aangeraden maar die paste niet in de kast, haha, dus werd het een kleineren die ook goed is.

Afijn, ik ga de pc zaak bellen, mogen hun hem erop zetten :)

Groet Dennis

• voncleaudtwyck
Nou hij is bij deze bevestigd :)

De temperatuur van de processor ligt iets lager dan 50 graden. Naja dat lijkt mij acceptabel, en mocht hij dan toch te warm worden dan valt hij wel uit :)

Heren, toch bedankt voor de eventuele hulp :)

Groet Dennis
Pagina: 1