Toon posts:

Power en HDD led blijven branden

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het is al een wat ouder bord maar ik hoop dat jullie me nog kunnen helpen.

Ik heb mijn oude computer aan mijn ouder gedoneerd. Alleen had het moederbord kuren dus besloot ik die te vervangen. Ik heb via vraag/aanbod een Abit NF7S versie 2 op de kop getikt en die samen met een nieuwe HDD er in gezet. Bij het installeren begon Windows te zeuren over een niet ACPI compatible BIOS maar dit heb ik met een BIOS flash in orde gekregen (dacht ik).

Na een aantal weken wil de computer ineens niet meer uit. Windows sluit wel af en zo maar de power en de HDD led blijven branden. Op de powerknop reageert hij de ene keer wel, de andere keer weer niet. Als ik mijn MP3 speler op de USB aansluit begint deze ook vrolijk met laden. Ik heb van alles geprobeerd maar de enige werkende oplossing bleek de schakelaar op de stekkerbak omzetten. Ik heb op internet rondgekeken en dit probleem is door meerdere mensen gemeld. Ik kan alleen nergens een oplossing vinden. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Specs

AMD Athlon 3000 400Mhz FSB
1*1024 mb DDR400 (Kingston)
Tagan U22-480 watt voeding
Asus DVD-ROM
LG DVD-Brander
320 gb SATA HDD

Wake-up functies staan allemaal uit. Op zowel S1 (power on suspend) als S3 (suspend to ram) blijft het probleem terugkomen. Als de pc een keer draait dan draait hij verder stabiel.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Post ook even de resultaten, zodat we geen dubbel dingen opnoemen ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 17:17
voltages eens controleren.
probeer het eens zo kaal mogelijk te draaien.
zonder dvd en extra pci kaarten..
mocht het blijven probeer dan ff een hdd test tooltje.
en memtest

Verwijderd

Topicstarter
Voltages => ok
Kaal opstarten => geen suc6
Memtest zal ik vanavond even doen. Maar kan een slechte geheugenmodule er voor zorgen dat hij niet uitschakeld?

De volgende acties heb ik gedaan:

Batterij eruit halen
Voeding verwisseld (ook een tagan maar dan een 380 watt)
RAM timings op SPD
Default instellingen laden
Alle onboard opties uitzetten
Aansluiting voor voedingstekker op moederbord schoongeblazen met perslucht

Ik heb zo'n vermoeden dat het met die ACPI melding in het begin verband houdt.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Memtest vond geen fouten. Heeft een avondje gedraaid. Iemand nog ideeën?

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

dat heeft mijn Asus A8N-SLI ook in combi met een Tagan 480 voeding.
Ik moet em eerst van de stroom afhalen zodat de powerled uitgaat, daarna kan ik pas opstarten en als ik daarna weer afsluit blijft de powerled branden en alle usb devices incl verlicht toetsenborden blijven aan.
Ik moet em ook steeds met de stekkerdoos uitzetten. Heb alles al geprobeerd de afgelopen 2 jaar.

Schijnt een conflict te zijn tussen sommige mobo's en sommige Tagan voedingen,
je kunt er niks aan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door KneppaH op 29-11-2007 02:59 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan weet ik genoeg. Bedankt voor je antwoord!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
KneppaH schreef op donderdag 29 november 2007 @ 02:57:
dat heeft mijn Asus A8N-SLI ook in combi met een Tagan 480 voeding.
Ik moet em eerst van de stroom afhalen zodat de powerled uitgaat, daarna kan ik pas opstarten en als ik daarna weer afsluit blijft de powerled branden en alle usb devices incl verlicht toetsenborden blijven aan.
Ik moet em ook steeds met de stekkerdoos uitzetten. Heb alles al geprobeerd de afgelopen 2 jaar.

Schijnt een conflict te zijn tussen sommige mobo's en sommige Tagan voedingen,
je kunt er niks aan doen.
das wel heel apart dan?
ik heb ook een A8N-SLI gehad.. met 480watt tagan.. wel een ouder model intussen :+ en dat werkte destijds prima... ?

zelfde mobo met een nexus voeding doet het ook prima :-)

404 Signature not found

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik heb echt alles geprobeerd de afgelopen 2 jaar.
Alle Bios instellingen geprobeerd, Componenten op verschillende manieren aangesloten.
Alle stopcontacten zijn zoiezo geaard dus dat is ook uitgesloten.
Alleen als ik em in standby zet kan ik em weer aanzetten, met hibernate moet ik ook eerst de stroom erafhalen.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Zalman voeding besteld. Met een beetje geluk kan ik hem komend weekend inbouwen. De resultaten zal ik posten!

De Asus A7N8X-X plank die ik er voor deze in had werkte ook prima samen met de Tagan

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, die 2-3 dagen levertijd van Azerty kun je ook niet van op aan. Vorige week kwam dan ein-de-lijk de Zalman binnen. Dit weekend snel de voeding ingebouwd. Heeft niets geholpen. :( Heeft iemand nog een idee???

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand?
Pagina: 1