Toon posts:

Hoe kom je van een Hotmail block list af

Pagina: 1
Acties:
  • 2.450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers!

Sinds vorige week kan vanuit Hotmail (of Windows Live Mail) niet meer meer gemailed worden naar emailadressen uit mijn domein. Dit domein is verder volledig veilig, wordt niet gebruikt voor spam of maillijsten. Ik moet zo snel mogelijk weer kunnen mailen naar dat domein.

Ik vermoed dus dat mijn domein op een interne block-list staat van Hotmail. Iemand enig idee hoe je hier vanaf komt? De support (via web-forms) van MSN geeft alleen maar standaard reply-s dus daar schiet ik ook niks mee op.

Please help!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:15:
Hoi Tweakers!

Sinds vorige week kan vanuit Hotmail (of Windows Live Mail) niet meer meer gemailed worden naar emailadressen uit mijn domein. Dit domein is verder volledig veilig, wordt niet gebruikt voor spam of maillijsten. Ik moet zo snel mogelijk weer kunnen mailen naar dat domein.

Ik vermoed dus dat mijn domein op een interne block-list staat van Hotmail. Iemand enig idee hoe je hier vanaf komt? De support (via web-forms) van MSN geeft alleen maar standaard reply-s dus daar schiet ik ook niks mee op.

Please help!
Misschien ff mailen naar Windows Live?? Of ff googlen of er nog meer zijn met dit probleem.[/standaard reply]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:17:
[...]

Misschien ff mailen naar Windows Live?? Of ff googlen of er nog meer zijn met dit probleem.[/standaard reply]
Mailen (via webform) heb ik dus al gedaan, maar dan krijg je een standaard bericht terug dat je naar de support site moet gaan. Waar je vervolgens helemaal niks over dit onderwerp kan vinden.

Google-en heb ik al ruimschoots gedaan, ik zir inderdaad mensen met hetzelfde probleem, maar een oplossing wordt nergens geboden. :'(

Vandaar mijn post op GoT...
Dus... iemand enig idee?

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 20:21

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Had hier een aantal dagen hetzelfde probleem (zit bij orange.nl) en er was zelfs een storingsmelding bekend via teletekst van Casema.
Sinds vandaag werkt het ineens weer, dus ze hebben er blijkbaar iets aan gedaan. :)

PSN-id: Chrasher

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 10:41

Eijkb

Zo.

Hotmail blocked niet op domein maar op IP. De beheerder van je IP range (je webhoster / provider) kan vervolgens via het Hotmail support centre een toegang aanvragen op een overzicht waarop staat welke IP's binnen zijn range geblokkeerd staan.

Verder kan je als "kleine" partij weinig doen. Contact via de formulieren is omslachtig en op de emails die je krijgt kan je niet direct antwoorden (alleen via het formulier).

Normaal is het zo dat de blokkade na 48 uur weggehaald wordt maar soms duurt het langer. Met andere woorden: Er is geen touw aan vast te knopen. Erg lastig maar helaas.

Ik adviseer mensen vaak om hotmail adressen te weigeren bij bv. webwinkels e.d. gezien Microsoft dus eenzijdig bepaalt ofdat hotmail adressen mail wel of niet ontvangen.

Edit: Ik bedoelde ook hotmail ipv google. Aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door Eijkb op 28-11-2007 17:31 ]

.

Verwijderd

Topicstarter
Eijkb schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:32:
Google blocked niet op domein maar op IP. De beheerder van je IP range (je webhoster / provider) kan vervolgens via het Hotmail support centre een toegang aanvragen op een overzicht waarop staat welke IP's binnen zijn range geblokkeerd staan.

Verder kan je als "kleine" partij weinig doen. Contact via de formulieren is omslachtig en op de emails die je krijgt kan je niet direct antwoorden (alleen via het formulier).

Normaal is het zo dat de blokkade na 48 uur weggehaald wordt maar soms duurt het langer. Met andere woorden: Er is geen touw aan vast te knopen. Erg lastig maar helaas.

Ik adviseer mensen vaak om hotmail adressen te weigeren bij bv. webwinkels e.d. gezien Microsoft dus eenzijdig bepaalt ofdat hotmail adressen mail wel of niet ontvangen.
Ik heb 't niet over Google, maar over Hotmail.... :P

Maar buiten dat, Hotmail blockt wel degelijk op domeinen. Het is geen IP block.
Het probleem is ook niet dat ik de mail niet kan ontvangen, dat gaat prima.
Het probleem is dat je geen mail meer kan verzenden vanuit Hotmail naar mijn domein.
Als ik een mail verzend, krijg ik direct een Delivery Status Notification (Failure) terug:

===========================================================
Reporting-MTA: dns;bay0-omc3-s2.bay0.hotmail.com
Received-From-MTA: dns;BAY136-W34
Arrival-Date: Wed, 28 Nov 2007 06:31:11 -0800

Final-Recipient: rfc822;xxxxx@xxxxxx.nl
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;554 Transaction Failed (650058837:169:-2147467259)
===========================================================

Is dit wat duidelijker?

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 23:09

The CarNagE Man

SüperG33K

Laat je hostingprovider eens contact opnemen met Hotmail/Live via de volgende site:

http://postmaster.msn.com/troubleshooting.aspx

Daar staat alles over hoe het allemaal werkt en hoe je voortaan kan voorkomen dat er spam verstuurd wordt richting hotmail..

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

(Fout) code 554 duidt erop dat de ontvangende server de connectie niet toe staat. Kan het zo zijn dat je een anti-spam oplossing hebt geïntroduceerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
The CarNagE Man schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:43:
Laat je hostingprovider eens contact opnemen met Hotmail/Live via de volgende site:

http://postmaster.msn.com/troubleshooting.aspx

Daar staat alles over hoe het allemaal werkt en hoe je voortaan kan voorkomen dat er spam verstuurd wordt richting hotmail..
Ik heb geen directe email bij mijn hostingprovider. Het is een emailforwarding account (xxxxx@xxxx.nl wordt doorgestuurd naar xxxxx@live.nl) .
Daar zit het probleem ook niet. Als ik vanuit een andere mailprovider dan Hotmail een email stuur naar mijn domein dan wordt ie keurig ge-forward naar mijn live account.
Alleen mail naar mijn forward account (xxxxx@xxxx.nl) vanuit hotmail wordt direct geblokkeerd in Hotmail. Die komt niet eens aan bij mijn hostingprovider om 't te forwarden (heb ik al gechecked bij hen).
lier schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:44:
(Fout) code 554 duidt erop dat de ontvangende server de connectie niet toe staat. Kan het zo zijn dat je een anti-spam oplossing hebt geïntroduceerd ?
Ik heb helemaal niks geïntroduceerd.
Zoals hierboven al vermeld, volgens mijn hostingprovider (van mijn domein emailforwarding) wordt de mail vanuit hotmail niet eens aan hun aangeboden. Dus dan zit de block toch bij Hotmail?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:54:Zoals hierboven al vermeld, volgens mijn hostingprovider (van mijn domein emailforwarding) wordt de mail vanuit hotmail niet eens aan hun aangeboden. Dus dan zit de block toch bij Hotmail?
Kan je je MX records eens posten ?
Betekend wel dat je je domein naam hier moet posten...

Ik heb (zelf) nog nooit gehoord van een blocklist voor uitgaande mail bij Hotmail...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:30:
[...]

Kan je je MX records eens posten ?
Betekend wel dat je je domein naam hier moet posten...

Ik heb (zelf) nog nooit gehoord van een blocklist voor uitgaande mail bij Hotmail...
Waar vind ik een MX-record?
Ik beheer zelf niet de mailserver he... het gaat om een emailforwarding adres.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

http://forums.msexchange....57930/mpage_1/key_/tm.htm

Je bent niet de enige, maar het probleem lijkt wel bij Hotmail te zitten.

[ Voor 83% gewijzigd door JoetjeF op 28-11-2007 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels verholpen.
Lag volgens Tech-Support aan Hotmail...

Klein bug-je..

:? :'(

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-12 18:19
check in het vervolg ook de sites zoals SPAM HOUSE! Deze gasten hebben lange lijsten die ISP's gebruiken. Je ISP moet dan zich hier melden om hun IP van de lijst te krijgen.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=spam+lists&meta=

[ Voor 13% gewijzigd door freedzed6 op 21-12-2007 13:33 ]

Pagina: 1