[html/css] wereld map, continenten hoveren.

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Hallo devverts,

Ik ben druk bezig voor een klant. Deze heeft over de hele wereld vestigingen. Nu willen ze dat je op een wereldkaart (deels getoond hieronder) een continent aan kunt klikken. En dat je dan de verschillende adressen te zien krijgt. Dat laatste is geen probleem. Alleen vraag ik me af hoe ik de hover voor elkaar ga krijgen. Aangezien de continenten niet vierkant zijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://dir.agosto.nl/dev/world_map/world-map.png

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Flash, verschillende images voor alle 'hovers' of absoluut gepositioneerde images erover heen leggen met een imagemap met poly's... je kunt zoveel...wat heb je zelf al geprobeerd, gezocht, gevonden?

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 28-11-2007 15:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MoietyMe
Ik zat zelf te denken aan een map, want die kun je volgens mij in allerlei rare vormen vringen.

Flash is overigens ook nog wel een optie, maar ik heb liever dat het gewoon met html/css kan.

Ik ga wel even met zo'n map klooien.

[ Voor 9% gewijzigd door MoietyMe op 28-11-2007 15:15 ]

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je hebt hele handige tooltjes om zo'n map te tekenen over een bestaand plaatje, ik denk dat dat de beste oplossing is. Flash gebruiken als het niet hoeft is alleen maar vragen om problemen.

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
of je maakt van elk vakje een plaatje. Je hebt dan 3 plaatjes: transparante/witte, grijze of zwarte.
zet alleplaatjes op de juiste manier bij elkaar, et voila, alles is klikbaar zoals je wilt :P

• MoietyMe
Mathijs1 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:16:
Je hebt hele handige tooltjes om zo'n map te tekenen over een bestaand plaatje, ik denk dat dat de beste oplossing is. Flash gebruiken als het niet hoeft is alleen maar vragen om problemen.
Zou je één van die tootljes kunnen opnoemen.
hing schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:20:
of je maakt van elk valke een plaatje. Je hebt dan 3 plaatjes: transparante/witte, grijze of zwarte.
zet alleplaatjes op de juiste manier bij elkaar, et voila, alles is klikbaar zoals je wilt :P
Dat is ook een oplossing, duurt alleen wat langer :p

• MoietyMe
Ik heb een hele mooie andere oplossing gevonden! En wel hier: CSS Imagemap

Het artikel is imo niet echt duidelijk, maar de gemiddelde devver komt er wel uit als ie even in de code duikt.

Mijn voorbeeld kun je hier online vinden: World Map

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Erg precies is 'ie niet, vooral tussen Oost- en West-Europa ;) Daarbij kun je de tab beter over een niet-aangeklikt werelddeel plaatsen (dus bijvoorbeeld over Europa als je op Noord- danwel Zuid-Amerika klikt). :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• MoietyMe
CodeCaster schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:34:
Erg precies is 'ie niet, vooral tussen Oost- en West-Europa ;) Daarbij kun je de tab beter over een niet-aangeklikt werelddeel plaatsen (dus bijvoorbeeld over Europa als je op Noord- danwel Zuid-Amerika klikt). :)
Hij is inderdaad niet overal even precies, maar dit is imo wel de beste manier. Daarnaast heb ik het aan mijn klant laten zien en die was tevreden. Dus dan ga ik er ook niet meer tijd in steken.

En wat je als laatste zegt zal ik nog even voorleggen. Even kijken wat ze daar van vinden.
Pagina: 1