Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pagina werkt niet goed in Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met een nieuwe website, maar de layout wil niet echt lukken. In Firefox en Safari doet hij het perfect, maar in Internet Explorer klopt er niets van. Kan iemand mij helpen?

De site staat nu op http://thefreesuite.com/osx/ en de CSS code op http://thefreesuite.com/osx/css.css

Volgens de W3C validator is zowel de xhtml als de CSS code valid.

Alvast bedankt voor je hulp!!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het gaat waarschijnlijk fout bij de paddings en margins die je gebruikt. Dat wordt namelijk verschillend gerenderd door IE en door FF/Safari. Persoonlijk gebruik ik ze zo min mogelijk, omdat het dan veel makkelijker is de pagina goed te laten renderen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:10:
Het gaat waarschijnlijk fout bij de paddings en margins die je gebruikt. Dat wordt namelijk verschillend gerenderd door IE en door FF/Safari. Persoonlijk gebruik ik ze zo min mogelijk, omdat het dan veel makkelijker is de pagina goed te laten renderen.
bedankt voor je reactie, maar ik heb nu alle overbodige margins en paddings weggehaald en het ziet er nog steeds niet uit in IE.....

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

En wat heb je nog meer geprobeerd en wat lukte er niet?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:15:
[...]

bedankt voor je reactie, maar ik heb nu alle overbodige margins en paddings weggehaald en het ziet er nog steeds niet uit in IE.....
Maar er zitten nog best een berg paddings en margins in. Niet dat dat fout is, maar mijn ervaring is als je die op divs toepast dat het gewoon anders gerenderd kan worden door IE en door FF/Safari. Daarom zou ik ze er gewoon helemaal uithalen.

Verwijderd

heeft het niet te maken met dat IE geen doorzichtige png'tjes kan renderen? (de achtergrond krijgt dan die blauw/grijze kleur)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:32:
heeft het niet te maken met dat IE geen doorzichtige png'tjes kan renderen? (de achtergrond krijgt dan die blauw/grijze kleur)
IE7 kan dat wel, maar dan nog is de positionering van de elementen niet goed (plaatjes die over teksten heenstaan enzo).

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-11 14:38
uhm heb je het inmiddels opgelost of is er nog steeds iets mis?? ik zie er persoonlijks niks fout in met ie7 en/of firefox.

als ik op een link click in firefox verspringt de pagina trouwens wel dit komt omdat er een balk verschijnt aan de rechterkant (scrollbalk)

weet de oplossing zo 1 2 3 even niet meer. maar het had iets te maken met de margin links en rechts van elkaar af te laten trekken ofzo (geen % maar pixels, maar ik weet het zo niet om dat ik het de vorige keer ook door iemand anders heb laten oplossen)

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties. Ik heb nog maar wat margins toegevoegd en nu is de positionering bij mij in IE6 goed. Ik zou het erg gaaf vinden als iemand even kan testen of hij in IE7 alles op de goede plaats weergeeft (zit hier op een mac wil graag IE6, om redenen die offtopic zijn, houden in m'n bootcamp xp).

Ik heb overigens deze code steeds gebruikt:

/*\*/
* html .classnaam {
margin-top:XXpx;
margin-left:XXpx;
}
/**/

Nu moet ik alleen nog die transperante png'tjes fixen... Ik vond deze code met Google, maar weet iemand hoe ik die kan implementeren in de site?

filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='image.png', sizingMethod='scale');

* sorry voor de noobigheid, al mijn CSS en html kennis bestaat uit wat gegoogle, nooit een cursus oid gevolgd (en daar komt nog bij dat ik net 17 ben).

EDIT: Bedankt LeVortex! De positionering is dus goed in IE7 (dat verspringen vind ik niet echt erg), nu alleen die pngtjes in IE6 en lager nog werkend krijgen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 17:15 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

IE7 doet het idd ook goed hier, tenminste, op het eerste gezicht ziet het er prima uit.
Waarvoor gebruik je nu precies pngs? Want je kunt ook altijd gif pakken voor de transparancy (vind ik persoonlijk netter dan een hack te gebruiken).

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem opsla als een transperante gif (photoshop > save for web), wordt het onder de schaduw wit met schaduw erop, dus niet echt transparant. En volgens mij is gif zowiezo slecht voor laatjes met gradienten erin, of doe ik iets fout?

Verwijderd

zou kunnen ja, is gif niet 256 kleuren max? en aan/uit transparancy ipv echte doorzichtigheid zou me ook niets verbazen. is je achtergrond(kleur/plaatje) variabel? zoniet, dan kun je natuurlijk ook gewoon ondoorzichtige plaatjes bakken.

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST!!!

Heb die filter code gewoon bij die /*\*/ * html divs geplaatst en nu dot hij het, hopelijk, in alle browsers perfect!!! De code is nu wat je kan noemen, een mess... maja, et werkt....

Als iemand trouwens een betere methode heeft, of een aanmerking, of een opmerking, ik zou hem graag willen lezen!

Verwijderd

Conditional comments... en vooral géén hacks gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:20:
Conditional comments... en vooral géén hacks gebruiken.
sorry, maar heb ik dat gedaan? Ik heb die codetjes gwn van google afgeplukt dus heb geen idee wat ze eigenlijk zijn (naja, et is gwn engels dus snap wel wat er staat, maar wat nou precies wel of geen hack is....)

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 11:57

daaan

Brandweer Zoutkamp

De codetjes van Google zijn inderdaad hacks. (Het zorgen dat CSS parsers van bepaalde browsers bepaalde regels niet kunnen lezen, door expres fouten toe te voegen. Elke browser heeft zo zijn eigen set 'hacks' en zo krijgen veel mensen hun CSS voor elke browser goed.)

Wat Cheatah bedoeld, is dat het gebruik van Conditional Comments véél netter is. Je maakt dan voor elke browser dat problemen geeft een aparte CSS file, en met de Conditional Comments bepaal je welke je inlaadt. (zie ook: http://www.quirksmode.org/css/condcom.html)

Ikzelf bouw mijn websites vaak in FF, daarna maak ik voor IE6 en IE7 aparte CSS files aan. In de laatste files zullen alleen de regels komen die afwijkend gedrag vertonen ten aanzien van FF.

Dan op de website laad je eerst de FF css in, dan (naar hoe jij je Conditionals hebt ge-set) je IE7 of je (less than) IE6. Omdat CSS op volgorde parsed (hence the name), zullen de laatste waarden de eerdere overschrijven. :)

One's never alone with a rubber duck.

Pagina: 1