[MMORPG] KalOnline Deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 2.022 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KalOnline is een MMORPG, gebaseerd op de chinees geschiedenis.
Chinees gebouwen, anime-lookalike characters en meer.

Het spel is volledig engels. Hier en daar (nog) wat typ foutjes maar het is volledig engels.
Laat je dus niet misleiden door de screenshots :X

Er zijn 3 classes: Warrior, Mage en Archer

Warrior is de "tank" van het spel.
Archer en Mage zijn de dmg characters.

Pluspunten:
  • Equipment heeft geen level-limits. Dus als je het geld hebt, kun je het beste armor dragen op level 1. (Enkel sommige "use" items hebben dit wel, heal items etc)
  • O-ve-ral zijn shops. Geweldige tijdverspilling. Je bent zo 2 uur bezig om even alle shops af te spurten, op zoek naar jouw item voor de laagste prijs. Erg gaaf.
  • Leuke sfeer. Geen tot weinig last van "KSers" (uit mijn ervaring).
  • Grote wereld. Veel ontdekken dus.
  • De monsters worden met kleur aangeduidt, hoe sterk dit monster voor jou level is. Paars is het hoogste (excuses als het niet zo is).
  • Erg gaaf is de "finishing move" skill waar elke class over beschikt. Dit is een skill waardoor je bijvoorbeeld, de enemy's kop afhakt om jezelf te healen (HP én MP). >:)
Minpunten:
  • Het lopen gaat erg langzaam. Dus het ontdekken van werelden is geen pretje. Elke class beschikt over een "Run" skill. Gebruik dit zoveel je kunt dus (mits je MP het toe laat).
  • De enorme stad met shops kan erg zwaar zijn voor een gemiddelde PC.
  • Items zijn redelijk duur ten opzichte van je level. Money hunten is daarom een must.
  • Ingewikkeld voor nieuwelingen. Vraag maar wat je niet snapt. Weet al aardig wat
  • Het kan "saai" overkomen op het begin, maar als je eenmaal aan het spelen bent wordt het steeds verslavender.
  • Warrior is mannelijk, Archer vrouwelijk, Mage vrouwelijk. Geen keuze mogelijk ;(
De prijs van items is gebaseerd op "grades". De grade bepaald de prijs. Laagste level armor grade is 8, hoogste is 42. De grades verschillen van 8, 16, 24, 32, 42.

Ook erg leuk is het verkrijgen van "pets". Deze pets komen uit eggs, die je kunt equippen vanaf level 15. Elke keer krijgt de egg wat experience. De egg moet daardoor levelen tot een grade van 11. Zodra de grade 11 is, kun je een skill gebruiken en "summon" je een pet.
Kijk hier voor meer informatie

P2P of F2P?
Hier was ik zelf ook benieuwd naar, dus heb ik hierover de makers gemailed en zeer spoedig een antwoord ontvangen:

Van: Kalonline Support Team <help@inixsoft.co.kr>
Verzonden: dinsdag 28 december 2004 13:37:16
Aan: "Justin de Kloe" <xx@xx.xx>
Onderwerp: Re: Quick question needs a quick answer.

Hello.

I'm a game master in the KalOnline.

KalOnline is free cost during Open Beta test period.

we don`t have any plan of commercial service so far

I wish you good luck in the KalOnline.

Thanks.

[ Let op de tijd dat dit e-mailtje is verzonden, zegt genoeg 8-) ]

De koreaanse versie is F2P.

Website:
www.kalonline.com

Goed/Hulpzaam forum:
http://kalhq.com/forums/index.php?act=idx

Intro filmpje:
http://down.kalonline.com/Kalonline_ongamenet_M.avi

Screenies (uiteraard):
Afbeeldingslocatie: http://www.kalonline.com/Images/Download/Screen_ch_54_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kalonline.com/Images/Download/Screen_battle_52_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kalonline.com/Images/Download/Screen_battle_27_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kalonline.com/Images/Download/Screen_battle_10_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of sommige mensen dit spel nog spelen ik vind het namelijk een ontzettend verslavend spel.
maar ik zit met een probleem ben nu een lvl 60 archer.
en heb nu g55 armor nodig heeft iemand enig idee waar je die kan vinden.
ik ben het hele spel door gelopen maar kan het niet vinden.
genoeg g50 armor die je ook kan kopen in de shop maar kan het voor de rest nergens vinden :(

excuus voor de plaatjes zal ik straks ff aanpassen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 12:56
Speelt iemand dit nog wel eens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:35
Kalonline is uit op Steam! Weet niet of er nog meer liefhebbers zijn die dit spel vroeger hebben gespeeld. De steam versie draait op een aparte server. Game komt uit 2004. Ik heb er volgens mij een paar duizend uur in zitten.

Voor de grap ging ik het even proberen en ben ook nog eens blijven spelen :P Ben inmiddels lvl 17 Knight.

Ze hebben een aantal dingen aangepast wat het levelen een stuk makkelijker maakt in de noob gebieden. Het is tevens ook grappig dat je ook in deze gebieden weer spelers ziet die aan het questen/levelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 11:42
Wow echt? Ik zal eens gaan kijken op steam ;) ja ik herinner je nog wel van Techzine, ik ben bigbolboo2 daar xD heb dit ook redelijk wat gespeeld vroeger, als het een nieuwe server en sneller levelen heeft zal het nog wel mooi nostalgisch gevoel geven :3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Kalonline was een zeer leuk spel en was 2 jaar geleden helemaal maxed met mijn archer. Erg leuk om zo'n masker op te zetten en solo PVP te gaan doen. Helaas kan ik mijn account niet terug krijgen tenzij ik een kopie van men id opstuur... Logica? Het liefst zal ik die char wel weer terug willen hebben aangezien er dik 4 biljoen aan cash nog opstaat. Dit is zonder de gear meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
erwin26 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:22:
Kalonline was een zeer leuk spel en was 2 jaar geleden helemaal maxed met mijn archer. Erg leuk om zo'n masker op te zetten en solo PVP te gaan doen. Helaas kan ik mijn account niet terug krijgen tenzij ik een kopie van men id opstuur... Logica? Het liefst zal ik die char wel weer terug willen hebben aangezien er dik 4 biljoen aan cash nog opstaat. Dit is zonder de gear meegerekend.
Helemaal maxed? Kal heeft toch geen max level :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
erwin26 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:22:
Als je gehackt bent en ze er niet zeker van zijn kan een kopie van je ID de oplossing ja(tenzij ze valse info hebt opgegeven bij het aanmaken). Om mijn WoW account terug te krijgen moest ik ook een kopie van mijn ID sturen. Zeker de waardevolle accounts kunnen ze best streng in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Santee schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:26:
[...]

Helemaal maxed? Kal heeft toch geen max level :+
Haha jawel, alleen zeer moeilijk om bij te komen. Je kon naar het nieuwe gedeelte sinds de assassins update en daar kon je verder trainen tot je maxed was. Daar buiten waren geen nieuwe monsters waarbij je XP kon krijgen of questen.
loki504 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 12:13:
[...]

Als je gehackt bent en ze er niet zeker van zijn kan een kopie van je ID de oplossing ja(tenzij ze valse info hebt opgegeven bij het aanmaken). Om mijn WoW account terug te krijgen moest ik ook een kopie van mijn ID sturen. Zeker de waardevolle accounts kunnen ze best streng in zijn.
Ze waren er inderdaad niet zeker van of ik het echt was. Kreeg melding bij het inloggen van account is te lang niet gebruikt. Wil je het wel gebruiken stuur een kopie van je id. Alleen dat heb ik niet gedaan, want vond het beetje apart en weet niet zeker of ik toen mijn gegevens goed had ingevuld haha. Ben wel blij dat ze er streng in kunnen zijn. Heel misschien ga ik toch mijn ID sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
erwin26 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:36:
[...]

Haha jawel, alleen zeer moeilijk om bij te komen. Je kon naar het nieuwe gedeelte sinds de assassins update en daar kon je verder trainen tot je maxed was. Daar buiten waren geen nieuwe monsters waarbij je XP kon krijgen of questen.

[...]

Ze waren er inderdaad niet zeker van of ik het echt was. Kreeg melding bij het inloggen van account is te lang niet gebruikt. Wil je het wel gebruiken stuur een kopie van je id. Alleen dat heb ik niet gedaan, want vond het beetje apart en weet niet zeker of ik toen mijn gegevens goed had ingevuld haha. Ben wel blij dat ze er streng in kunnen zijn. Heel misschien ga ik toch mijn ID sturen.
En max level was? Ik dacht altijd dat het 255 was en dat Kal geen echte level cap heeft. In de hall of Fame is hoogste level nu 99, is 99/100 de cap ofzo?

Als ik nu terug lees zit je zeker uit je nek te praten, 2 jaar geleden helemaal maxed out? Op een private server of wat, als men op de officiele server nog steeds geen "max level" is.

[ Voor 9% gewijzigd door Santee op 04-04-2017 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
Santee schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:35:
[...]

En max level was? Ik dacht altijd dat het 255 was en dat Kal geen echte level cap heeft. In de hall of Fame is hoogste level nu 99, is 99/100 de cap ofzo?

Als ik nu terug lees zit je zeker uit je nek te praten, 2 jaar geleden helemaal maxed out? Op een private server of wat, als men op de officiele server nog steeds geen "max level" is.
Ik praat niet uit mijn nek als je eenmaal maxed out ben ben je maxed out... Officele server heeft gewoon max level. Ik was 90 en 2 jaar geleden kon je niet hoger dan level 90. Je kon geen xp meer krijgen op welke manier dan ook. G80 gear was toen alleen verkrijgbaar via event en werd later als drop toegevoegd. Vandaar dat ik zo rijk ben geworden. Via die event kon je extreem veel geld maken, want de top players wouden als eerste de G80 armour hebben en betaalde goud voor de event items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Destijds dan, want zoals ik zeg is de level cap nu zeker level 101 aangezien je dan een quest kan krijgen voor een bepaald iets.
Tja rijk worden :P Volgens mij kost level 90 je 5 jaar van je leven, of dat die paar duizend € waard is (of wat mensen ook gegeven hebben)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Hele kleine schop van 6 jaar :9 Ik speel nu sinds 3 dagen op een klassieke server Kalonline-X (https://www.kalonlinex.com/), net gelanceerd, vrij grote playerbase, zit allemaal nog in de G46/50 tijd, G53 wapens, je wordt redelijk goed geholpen qua teleports/speeds/mana en health potions zodat het allemaal wat vlotter gaat. Ondertussen level 24 (na ik denk 9 uur spelen). Grote nostalgie boost om weer Demon Commanders te verslaan voor het eerst sinds ~2008.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
Oooh nostalgie. Ik ga het checken :).

PSN: Kidjuh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Kidjuh schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:35:
Oooh nostalgie. Ik ga het checken :).
Was jij ook geen archer op Naraeha? 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 14:20
Had even een enorme vlaag nostalgie toen ik in de Tracker KalOnline zag staan haha. Dit uren en uren gespeeld in de mediatheek haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
Santee schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Was jij ook geen archer op Naraeha? 😂
Ja! In de tijden van Flabber. Weet dat ik ongeveer 3 maanden bleef hangen rond de 30 omdat ik alleen maar beetje aan het ouwehoeren was :)

PSN: Kidjuh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Kidjuh schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:32:
[...]

Ja! In de tijden van Flabber. Weet dat ik ongeveer 3 maanden bleef hangen rond de 30 omdat ik alleen maar beetje aan het ouwehoeren was :)
Ooh Flabber? Ik dacht ook Techzine. Ik herkende je naam in ieder geval. Moet wel zeggen dat het levelen alweer langzaam gaat op 25 😂 de toevoeging van quests met aardig veel xp versnelt het toch wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 12:56
Ow god KalOnline wat heb ik daar veel tijd in gestoken en lol gehad.
Wat een tijd is dat geleden! Had uiteindelijk een shiny party met mage en knight tanker lopen in Highland. Daarna alle items op de accounts na verkocht. Maar zal vast niets meer van over zijn aangezien ze unlocked krijgen altijd een absolute hell was....
Krijg spontaan zin om weer een rondje te lopen! 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Nixo op 24-10-2023 14:23 ]

Pagina: 1