Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[XBOX360] Geen geluid met VGA kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 691 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Ik heb voor mijn X360 een vga kabel gekocht, zodat ik mijn 720p kan gebruiken (achteraf gezien was HDMI misschien beter). Het beeld is nu perfect, echter het geluid werkt niet.
Ik heb de volgende kabel gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.stegen.com/images/xb772_360VGA.jpg

Hier staat de volgende beschrijving op:
Deze kabel is van hoge kwaliteit en werkt perfect met VGA monitoren, TV's en PC monitors met een VGA ingang. Optical output voor 5.1 geluid. Verder zijn de verbindingen met goud gecoat voor een superieur signaal overbrenging.

Ik heb de 2 outputs eerst op de tv aangesloten. Hier kwam vervolgens geen geluid uit. Vervolgens heb ik de stekkers in mn Home Cinema gedrukt (AUX poort) en de AUX modus aangezet. Mijn display van de HC geeft dan aan AUX Digital. Echter geen geluid.

Wat heb ik nu verkeerd gedaan? Of ligt het aan het kabeltje?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Bij mijn weten werkt optical enkel bij de box. Maar mischien moet je ff kijken vbij de instellingen van je Box. Volgens mij kan je daar het eea aanpassen wbt de output van je signaal

/me Notna heeft ook een VGA kabel, maar de sound op zijn Z5400 aangesloten via optical. Works like a charm

Xbox Live ID:Notna8310

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-11 21:28
Inderdaad, gewoon een optische kabel gebruiken als je home cinema een ingang hiervoor heeft. Met die RCA kabels krijg je ook geen Dolby geluid, met optical wel.

En je moet als ik me niet vergis bij instellingen in Xbox audio output goed zetten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Instellingen inderdaad. Audio output van de xbox dus eens checken.

En ik zou ook eens naar de instellingen op je receiver kijken. Die lijkt nu specifiek te zoeken naar een digitaal signaal. Dat heb je niet aangesloten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik heb ook zo'n kabel.
Echter komt er optisch en analoog geluid uit, gelijktijdig.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 12:58 ]

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Alles was goed aangesloten en de instellingen stonden goed.
Ben met het kabeltje terug gegaan, een andere gekregen en alles werkte meteen. Kabeltje was dus stuk.
Dank u voor de reacties :)
Pagina: 1