[FC8] installatie open office

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
Ik heb de liveCD van fedora8 geinstalleerd, maar dat zat geen open office bij.

Nu wil ik het wel graag installeren, maar dat lukt niet.

'sudo yum install openoffice.org' lukt niet. ik krijg de melding:

Setting up Install Process
Parsing package install arguments
No package openoffice.org available.
Nothing to do

Ook een handmatige installatie lukt niet. Als ik het bestand van openoffice.org download en uitpak. kan ik daar na de setup draaien (./setup) en dan krijg ik:

java: xcb_xlib.c:50: xcb_xlib_unlock: Assertion `c->xlib.lock' failed.
./setup: line 17: 3110 Aborted $java_runtime $home $log_module_states $getuid_path $jrecopy -jar $jarfilename

hoe kan ik het oplossen?

ik heb de laatste vaersie van java geinstalleerd
moet ik extra repositories voor fc8 instellen?
moet ik OO met een andere package installeren?

o en trouwens ik had problemen met yum, er draaide bij mij de hele tijd een proces dat :
'yum-updatesd' heette. dit is de automatische updater van yum, maar omdat die de hele tijd draaide kom yum zelf niet meer draaien en kon ik dus niks meer installeren. ik heb daarom deze service uitgeschakeld en yum-updatesd verwijderd van mn systeem

[ Voor 16% gewijzigd door Mad_Cow op 28-11-2007 13:30 ]

Verwijderd

(ianafcu - i am not a fedora core user :) )
- gebruik maken van de gui (pirut) via applications->add remove software
- gebruik maken van de zoekfunctie (yum search)
- eens kijken of de repositories goed geconfigureerd zijn.

wat betreft je laatste vraag, oo is afhankelijk van java, maar deze dependency wordt normaal gezien correct afgehandeld door yum.

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
helaas werkt pirut om een of andere reden niet bij mij (en een paar anderen, gegoogled) hij zegt: "retrieving software information" gaat naar 100% en blijft dan daar hangen.

ik denk dat het dezelfde reden is waarom de service "yum-updatesd" bleef hangen.

yum search geeft een heleboel packages. welke moet ik allemaal hebben voor een standaard installatie? er is core, base, writer etc?

Verwijderd

waarschijnlijk is het beter dat je eens naar onze nos collega's oversteekt en het basisprobleem daar voorlegt (het blokkeren van updatesd). als yum daarna weer in overeenstemming is met wat er reëel is geïnstalleerd kan je opnieuw proberen oo te installeren.
core zal je zeker nodig hebben, daarna het databasepakket base, het tekstverwerkingspakket writer enz...
link:FCFAQ:installsoftware

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 17:19 . Reden: yummielink ]