Ander P35 bord, Windows opnieuw?

Pagina: 1
Acties:

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Op dit moment ben ik in het bezit van een Asus P5K-SE moederbord. Bevalt echt prima en is ook nog eens ontzettend stabiel. Nu wil ik echter graag overstappen naar een P35 moederbord met CrosffireX support omdat ik graag 2x HD3850 in CrossfireX wil doen.

Over het algemeen moet je altijd Windows opnieuw installeren als je een nieuw moederbord in je pc bouwt, maar als ik een ander P35 bord neem zou dit dan ook het geval zijn? Dit vraag ik omdat ik net alles een beetje op orde heb in Windows, en ik vind het eigenlijk zonde om wéér alles opnieuw te moeten gaan installeren.

Hopelijk iemand die hier ervaring mee heeft.
Alvast bedankt voor de reacties :)

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:04
Je geeft zelf al het andwoord, het mag mischien ook wel een P35 chipset zijn maar je zult toch een nieuwe windows installatie moeten maken. Aangezien het meestal andere drivers zijn of mischien toch dezelfde. Zou ik toch een schoone installatie maken, dan weet je zowiezo dat je problemen uitsluit :).

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Gooi hem erin, start de boel op en kijk hoe het draait, opnieuw installeren kan altijd nog.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Met een beetje geluk werkt het direct,Zoniet kijk dan naar de volgende opties:

1.)een MultiHAL windows maken voordat je het moederboard vervangt
2.)Booten in safe mode en proberen de chipset drivers te installeren

Vaak werkt een multiHAL installatie heel erg goed; Ik kan je de tools hiervoor doorsturen als je wilt.

Microsoft KB over HAL

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• Cpt.Iglo
MXL schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:30:
Gooi hem erin, start de boel op en kijk hoe het draait, opnieuw installeren kan altijd nog.
Hehe dat had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken :+
Het gaat mij er echter om of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben. Ik heb voorlopig namelijk nog geen zin om wéér alles opnieuw te moeten installeren, die 2x 3850 moet in dat geval dan ook maar even wachten :P
TeGek schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:30:
Met een beetje geluk werkt het direct,Zoniet kijk dan naar de volgende opties:

1.)een MultiHAL windows maken voordat je het moederboard vervangt
2.)Booten in safe mode en proberen de chipset drivers te installeren

Vaak werkt een multiHAL installatie heel erg goed; Ik kan je de tools hiervoor doorsturen als je wilt.

Microsoft KB over HAL
Te gek! :+
Hoe gaat zo'n multiHAL dan precies in zijn werk?

Je link werkt niet trouwens..

[ Voor 39% gewijzigd door Cpt.Iglo op 28-11-2007 13:34 ]

• TeGek

TeGek

Multihal kiest de juiste HAL-ID voor je PC,Waardoor hij de chipset op 1 van de 5 mogelijk manieren aanspreekt.(Geloof ik,Of het was de proccessor aanspreking...)
Je moeder bord moet op 1 van deze manieren aanspreekbaar zijn anders zou je windows niet kunnen installeren.
Jammer genoeg maken ze geen standaard multiHAL setups

Met Multi-HAL kan je ook b.v. een image maken dat op AMD's en intels werkt,Ongeacht het moederboard.

[ Voor 6% gewijzigd door TeGek op 28-11-2007 13:40 . Reden: Typos en toevoeging. en linkje in andere post gefixt. ]

• Cpt.Iglo
TeGek schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:38:
Multihal kiest de juiste HAL-ID voor je PC,Waardoor hij de chipset op 1 van de 5 mogelijk manieren aanspreekt.(Geloof ik,Of het was de proccessor aanspreking...)
Je moeder bord moet op 1 van deze manieren aanspreekbaar zijn anders zou je windows niet kunnen installeren.
Jammer genoeg maken ze geen standaard multiHAL setups

Met Multi-HAL kan je ook b.v. een image maken dat op AMD's en intels werkt,Ongeacht het moederboard.
Hé, dat klinkt best interessant :)
Hoe kom ik dan aan een multiHAL van een P35 moederbord?

• TeGek

TeGek

die bouw je zelf, Ik zal je even een mailtje sturen met tutorials en tools.
:-)
Modbreak:Het is hier geen contactforum :o

Als je iets relevants te melden hebt, post het graag in-topic. Dan hebben anderen er ook wat aan :)

[ Voor 49% gewijzigd door dion_b op 28-11-2007 14:01 ]

• Cpt.Iglo
TeGek schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:41:
die bouw je zelf, Ik zal je even een mailtje sturen met tutorials en tools.
:-)
Als je dat zou willen doen :D

M'n emailadres staat in m'n profiel. Ontzettend bedankt alvast!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:51
*bookmarked* :)

Klinkt héél interessant, ik kom binnenkort waarschijnlijk in dezelfde situatie, misschien zou je dat mailtje nog een keer willen versturen...?

• TeGek

TeGek

Verstuurd aan beide :-)

ik heb het trouwens alleen op XP pro getest,Home zal ik zelf eens moeten proberen...:-)

• Cpt.Iglo
TeGek schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:50:
Verstuurd aan beide :-)

ik heb het trouwens alleen op XP pro getest,Home zal ik zelf eens moeten proberen...:-)
Komt dat even goed uit dat ik PRO heb :P

Ik ga zo even kijken, nogmaals bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welk bord het is, is van minder belang dan hoe je je OS bootschijf aangesloten hebt. Is dat op de ICH SATA controller, dan kun je waarschijnlijk gewoon een-op-een overzetten Heb je het in RAID, of heb je het op een losse (J-Micron :X ) controller, dan moet je zorgen dat je het op een identieke controller op het nieuwe bord zet. Kan dat niet, dan zul je ofwel voordat je gaat overzetten van tevoren een default IDE driver moeten installeren, danwel opnieuw Windows moeten installeren.

Maar ik snap alleen twee dingen niet:
1) wat is het probleem met Windows opnieuw installeren? Als dat een major issue is, zegt dat meer over een brakke installatietechniek dan iets anders...
2) waarom 2x HD3850? Crossfire/SLI levert alleen onder optimale omstandigheden dubbele prestaties, en voor 2x de prijs van een HD3850 zijn er toch beter presterende opties.

Oslik blyat! Oslik!

• TeGek

TeGek

.rar met een exe er in is een illigaal bestand bij Gmail zo te zien,Mail is gebounced; Heb je een ander mail adres? Stuur mij anders even een mailtje en dan proberen we het opnieuw.

@Dion_b: Als je windows eindelijk helemaal naar wensen hebt geconfiged wil je niet opnieuw installeren(Behalve een image maken en terug zetten) bij ieder klein probleempje.

@modbreak
Was meer vanwege gemak; Kan (hier) geen attachments posten.

[ Voor 9% gewijzigd door TeGek op 28-11-2007 14:25 ]

• Cpt.Iglo
@dion_b:
1) Ik heb op het moment daar gewoon geen zin in. Het gaat me niet alleen om Windows opnieuw installeren maar ook dingen die daar omheen komen zoals updates, een ZoneAlarm die weer constant om elke kleine verbinding begint te zeuren omdat deze nog niet geconfigureerd is, sommige games opnieuw installeren etc.
2) Omdat ik op het moment 1x HD3850 heb :)

@TeGek:
Heb je een mailtje gestuurd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.Iglo op 28-11-2007 14:04 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29

Wimo.

Shake and Bake!

Cpt.Iglo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:01:
@dion_b:
1) Ik heb op het moment daar gewoon geen zin in. Het gaat me niet alleen om Windows opnieuw installeren maar ook dingen die daar omheen komen zoals updates, een ZoneAlarm die weer constant om elke kleine verbinding begint te zeuren omdat deze nog niet geconfigureerd is, sommige games opnieuw installeren etc.
2) Omdat ik op het moment 1x HD3850 heb :)

@TeGek:
Heb je een mailtje gestuurd :)
Vergeet het steeds opnieuw activeren van je Windows niet. Mag je weer bellen ....

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:05
In de meeste gevallen is een transfer met zelfde chipset geen enkel probleem, mits deze maar wel op dezelfde SATA-controller wordt aangesloten
Pagina: 1