Toon posts:

Twee verschillende Homedirectory mappen samenvoegen, DFS?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende issue:

Ik heb een storage server met 2 raid cabinets hierop staat Windows Storage Server 2003. Nu is het zo dat een deel van de homedirectories op de eerste raid cabinet staat en het andere deel op de andere raid cabinet, ofwel verdeeld over twee fysieke locaties(i.v.m. schijfruimte).

Ik wil deze twee fysieke mappen graag samenvoegen tot 1 enkele share map. Mijn vraag dus is zoiets mogelijk en zo ja hoe? Heb ik iets aan DFS?

Groeten,

Tim van der Voord

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Met DFS kan je er voor zorgen dat ze op beide staan, en dus gelijk getrokken worden. Eigenlijk zou je naar een shared storage o.i.d. moeten kijken zodat je alles weer gewoon op 1 punt kwijt kunt, oftwel capaciteit vergroten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

djluc schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:36:
Met DFS kan je er voor zorgen dat ze op beide staan, en dus gelijk getrokken worden.
Dat kan, maar dan zou ik wel eerst wat best practices doornemen aangaande userprofiles onder DFS.
Wij doen het met opzet niet (DFS vereist een aantal extra queries voor het resolven van de rootserver, en dan het volgen van de link onder het DFS pad.).
Eigenlijk zou je naar een shared storage o.i.d. moeten kijken zodat je alles weer gewoon op 1 punt kwijt kunt, oftwel capaciteit vergroten.
Dan weet je tenminste zeker dat je in één keer het hele bedrijf plat kan leggen bedoel je?
Zie ook weer mijn eerste punt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Nee, ik zou dat punt uiteraard naar een replica server repliceren. Maar dat werken met meerdere shares zoals het nu is is mijn inziens niet handig.

De opzet met DFS wordt gebruikt bij ons in MKB setting >10 werkplekken. Daar ontstaan eigenlijk geen problemen. Tevens is het een betaalbare oplossing. Geen investering en relatief weinig implementatie/onderhoud kosten.

Ik ben niet van 1 server opstellingen e.d. overigens dus in 1x een bedrijf platleggen is niet een opzet die ik hanteer.