Toon posts:

foutcode 0x0000007B bij windows installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na vele malen proberen een windows installatie te doen op een Raid0..

Moederbord: GA-P35-DS3P rev1.1
Geheugen: Crosair Twinmx c4 2*1gb
Processor: Pentium D 915 (voorlopig, wachtend op een Q9450)
DVD/Rom : Lite On
Harde schijven: 2* WD raptors 73GB met 8mb cache
Graphics: Saphire x800 GTO2

Wat heb ik gedaan...

Bios geflashed naar F6
Bios ingesteld voor raid
In de Raid-bios(ICH9R) een Raid0 aangemaakt met twee harde schijven aangesloten op de ICH9R, schijven worden herkent en raid word zonder problemen aangemaakt.

Op andere pc, floppy gemaakt met de laatste drivers die te vinden zijn op de gigabyte site.
Pc opnieuw opgestart, dit keer zie ik de POST van de Raid-bios dat de raid ok is.
In de gewone bios zijn mijn schijven echter niet meer te zien... ook de raid niet.

Installatie van windows gestart met een cd in de dvd/rom drive die is aangesloten op de "paarse connectors" dus niet de ICH9R

Op F6 gedrukt, om OEM drivers voor Raid te laden
Dan de Desktop ICH9R geselecteerd. en geladen

na vele keren proberen met de drivers van de cd, drivers van de gigabyte site is het mij één keer gelukt om to bij de optie "partitie aanmaken" te komen. Vele malen kreeg ik hier de foutcode 0x0000007B.

bij de ene keer dat het wel is gelukt, heb ik de installatie van windows volledig voltooid tot op het moment dat de computer opnieuw opstart.

Het Windows logo komt tevoorschijn en na enkel seconden --> BSOD met de zelfde foutcode.

Opnieuw geprobeerd de installatie vanaf het begin te starten maar nu blijft hij weer steken bij de BSOD net wanneer de setup zou moeten starten.

Wat kan ik doen, want om zelfs zonder Raid de sata schijven te laten werken heb ik die driver nodig tijdens de installatie.

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-02 11:58
google al eens geprobeerd?
de eerste hit: http://support.microsoft.com/kb/324103/nl geeft volgens mij al een aanwijzing

wild mutant space hamsters

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 15:41
drivers slipstreamen!

Verwijderd

Topicstarter
Zou hier niets Posten als ik vooraf nog niet gegoogeled had en er niet veel wijzer uit ben geworden. Wat ik niet begrijp is dat de windows installatie één keer de drivers goed heeft herkent en de installatie gelukt is. Mijn fout was om de diskette te verwijderen, niet wetende dat de driver opnieuw gekopieerd zou worden.
Zou ik misschien dmv een MS-DOS opstartdiskette de driver op de juiste plaats zetten of zal MS-DOS de windows installatie niet vinden omdat de driver ontbreekt?
Als ik nu telkens weer opnieuw probeer xp te installeren, lukt het niet meer om tot in de eigenlijke windows setup te komen. Waarom toch??

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem: met mijn Areca kon ik geen XP installeren, na een tijdje stopcode 0x0000007B. Deze STOP-code kan zich voordoen als XP niet alle drivers van SCSI/RAID controllers heeft. Uitschakelen van (extra) RAID-controllers zou je nog kunnen proberen. Vista lijkt overigens geen last te hebben van dit probleem.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:13
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:19:

Wat kan ik doen, want om zelfs zonder Raid de sata schijven te laten werken heb ik die driver nodig tijdens de installatie.
Dat lijkt mij niet helemaal waar. Je kunt volgens mij de controller ook nog altijd in IDE mode zetten in het BIOS.

Wat betreft het niet kunnen installeren, daar heb ik met mijn GA-P35-DS4 moederbord ook een tijdje mee lopen klooien, ik had ook de drivers gedownload en het wilde maar niet werken. Uiteindelijk heb ik de drivers op de CD die bij het moederbord wordt geleverd gebruikt en toen werkte het wel. Dus de vraag is heb je de drivers op deze CD al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Zeker dat ik deze heb geprobeerd, heb ook de juiste drivers van de gigabyte site gehaald en ook deze werken niet, op de website van intel kan je ook drivers vinden en die willen ook niet werken.
Nu heb ik een xp installatie cd aangemaakt en de drivers geslipstreamed, en als ik nu bv de drivers via F6 wil inladen zegt hij dus dat hij al een driver tot zijn beschikking heeft, maar helaas het wil nog steeds niet werken.

Zou het mogelijk zijn dat door de mislukte installatie de er geen toegang meer is tot de harddrives, maar die worden volgens mij toch gewist als je in het raid bios de raid0 aanmaakt of heb ik het verkeerd? Want indien dat het geval is hoe voer ik dan een fdisk uit zonder toegang te hebben tot deze harddrives? Met een ms-dos opstartdiskette bv??

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Heb je de floppy al is opnieuw gemaakt? (Eerst volledige formatering uitvoeren, dus geen snelformat)
Andere (bv USB) floppydrive geprobeerd?

Ik heb met mijn PC (DFI Lanparty mobo) de volgende situatie, misschien helpt het, misschien is het totaal niet relevant:
Nadat ik 1x geprobeerd heb om de floppy in te lezen via de Windows XP setup werkt de diskkette niet meer, opnieuw aanmaken (op een andere PC) en dan werkt de diskette weer.
Tevens moet ik wachten totdat het scherm 'Druk op F6...' verschijnt, dan op F6 drukken en DAN PAS de floppy erin doen (Daarvoor probeert setup de floppy al te lezen en raakt deze beschadigd)
Of het nou aan mn floppydrive of mobo of een combinatie ligt heb ik nooit uitgezocht (toch maar 1x nodig :))
Pagina: 1