[Word] Table of contents over meerdere documenten

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 14:43

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Ik ben hier een manual aan het schrijven en elk hoofdstuk heeft is zijn eigen document nu wil ik dus op een extra document of in het eerste document een inhoudsopgave van alle documenten opnemen, ik krijg dit niet voor elkaar,

1: chapter 1 doc1
1.2 blabla doc1
1.3 yakkerdeyak doc1
2: chapter 2 doc2
2.1 Bla bla doc2

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Word kan dat AFAIK niet (anders dan ranzige methoden die ik niet eens ga noemen), icm blz nummers en dynamisch. Overweeg om pas achteraf, als alles echt af is, het handmatig te maken obv. de deel-inhoudsopgaves. Of stap over op iets als LaTeX.

Als het wel kan, incl. ook tabelnummeringen, referenties, etc etc houd ik me aanbevolen. Heb wegens de kennis van de co-auteur een paar boeken geschreven met Word en vervloek het elke keer weer op dit soort gebieden :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Nou bij deze heb ik het voor mekander gekregen met RD,
Oftwel je hebt 3 documenten,
Chapter1, Chapter2, Chapter3 (geen spaties)
Maak nu een nieuw document aan: Index.doc en voeg een Table of Contents in:
Je krijgt dan:
Error! No table of contents entries found.
Op de volgende regel doe je:
[CTRL+F9) en tussen de haakjes vul je in:
code:
1
2
3
4
5
{RD "Chapter1.doc \f}

{RD "Chapter2.doc \f}

{RD "Chapter3.doc \f}

Nu nog even je index selecteren en F9 indrukken (update field) en gelukt!

@FJK hoop dat je er wat aan hebt, ik heb het nu ook getest voor index en daar werkt het ook, gewoon een index invoegen en dezelfde {RD.....} regels.,

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ai caramba. Leuk forum dit, zo leer ik nog eens wat :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Ik had de hoop bijna opgegeven en toen was hulp nabij in de vorm van een collega, deze functie bestaat al sinds Word 2.0,
Mijn huidige docuiment bevat richting de 1000 pagina's en wordt nu dus onderverdeeld in chapters wat de werkbaarheid toch aardig ten goede komt.

Nou de volgende stap is dan natuurlijk hoe laat ik de pagenumbering automatisch doorlopen!

[ Voor 14% gewijzigd door EgoPro op 28-11-2007 15:52 ]