Toon posts:

matrox dual head to go en resoluties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij technisch wat helpen.
ik heb het volgende probleem:
ik gebruik de flight simulator op een computer met 2 grafische kaarten nvidia 8800 gtx.
ik heb 2 monitoren 24 inch met 1920x1200 resolutie en deze zijn aangesloten op een splitter van matrox die 2x 1920x1200 ondersteund.
In de visuele cocpit krijg ik niet meer dan 2x 1280 resolutie t.g.v de 2560 max resolutie
van de grafische kaarten.
De vraag is , zijn er kaarten die de resolutie van 3840x1200 aankunnen of doe ik iets verkeerd waardoor ik wel de 2x1920 resolutie kan behalen.
heeft iemand ervaring m.b.t dit probleem.
met vriendelijke groet

Doeke

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Heb je de DVI of de VGA variant? En heb je ook in de drivers de juiste resolutie ingesteld? Dus dat je de desktop ook verdeeld over de 2 schermen ziet?

Zie ook deze site voor het instellen van de Dualhead. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
de 2 schermen zijn digitaal gestuurd en ik heb de DVI variant.
ik weet niet hoe ik de drivers resolutie kan instellen, ik heb wel de laatste versie.
kun jij me dit aangeven.
Als ik naar schermresolutie van vista ga dan heb ik de hoogste waarde aangegeven maar daar is er geen bij
die de 3840 benaderd.
door de instelling van matrox is het bureaublad wel uitgetrokken over de 2 schermen.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Wat zegt het compatibiliteits-programma van Matrox? Die zat er geloof ik altijd bij. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
er zat een cd bij voor het installeren waar je kunt aangeven hoeveel schermen je hebt.
er wordt door hun gesuggereerd dat met de dual er 2x 1920 ondersteuning plaatst vind.
is dit wat je bedoelt met comp.-progr.?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://simflight.nl/users/reviews/TH2Go/GXM-01sm.jpg

Als dat programma er niet bij zit, is het hier te downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt , ik heb het gedownload en de mededeling die gegeven wordt is, dat het programma de 3840 x 1200 60 hz ondersteund.
echter als ik vervolgens de schermresolutie opvraag, krijg ik een veel lagere waarde te zien en vind ik niet de 3840 terug.
weet jij hoe dit kan?
doeke

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 12:58

Turkish

zhé germans

PMG -> VB :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Rechtsonder in beeld staat een nvidia icoontje als het goed is, klik daar eens op met de rechtermuisknop. Als je dan een beetje zoekt kun je ergens instellen hoe de monitoren moeten worden benaderd... Dual-view houdt in dat je twee afzonderdelijke schermen hebt, dus je kunt op beide schermen 1 venster maximalezeren, en er is nog een optie waarbij je 1 desktop houdt, en dus die 3840 reso kunt draaien. Uit mijn hoofd weet ik niet hoe die heet, maar die vind je wel denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben naar het ikoontje gegaan en ik kan kiezen tussen wide en dual.
ik heb dual gekozen omdat ik 2 schermen heb.
ik krijg uiteidelijk er niet meer uit als max 1600 x 1200 per scherm.
Echter aan de textures te zien van fsx zal het 1280 max zijn.
Volgens de gegevens van 8800 gtx 3d gaming is het max ook 2560 dus 1280 per scherm.
Ik denk dat dirt het is en moet maar wachten totdat hogere resoluties beschikbaar komen.
wat ik wel vreemd vind is dat bij het ikoontje staat dat matrox analoog is.
of dit is gewoon text of er is iets niet goed.
ik heb vdi aansluiting van de grafische kaart.
matrox splitter is digitaal en zo ook de software.
weet jij hier antwoord op?
doeke

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-07 10:39
dual-view houdt in dat je twee afzonderdelijke schermen hebt, dus je kunt op beide schermen 1 venster maximalezeren, en er is nog een optie waarbij je 1 desktop houdt, en dus die 3840 reso kunt draaien.
zucht... lezen please.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:09:
ik ben naar het ikoontje gegaan en ik kan kiezen tussen wide en dual.
ik krijg uiteidelijk er niet meer uit als max 1600 x 1200 per scherm.
Echter aan de textures te zien van fsx zal het 1280 max zijn.
Volgens de gegevens van 8800 gtx 3d gaming is het max ook 2560 dus 1280 per scherm.
Ik denk dat dirt het is en moet maar wachten totdat hogere resoluties beschikbaar komen.
wat ik wel vreemd vind is dat bij het ikoontje staat dat matrox analoog is.
of dit is gewoon text of er is iets niet goed.
ik heb vdi aansluiting van de grafische kaart.
matrox splitter is digitaal en zo ook de software.
weet jij hier antwoord op?
doeke
Heb je de optie wide al eens geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:22:
[...]

Heb je de optie wide al eens geprobeerd?
ik heb inmiddels van matrox vernomen dat je gratis kunt downloaden een surrounding game applicatie, dit heeft het e.e.a verfraaid.
verder blijft het totaal 2 x1600 i.pv 2x 1920.
dit laatste blijkt niet haalbaar te zijn met de huidige grafic cards.
in ieder geval bedankt jullie allen voor de bijdrage,
groetjes en tot wederhoren

doeke
Pagina: 1