notebook compaq dode pixel

Pagina: 1
Acties:

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-07 08:41
Gisteren heeft mijn moeder een laptop ontvangen, Compaq C710ED. Het blijkt dus dat er een dode pixel zit precies boven het midden van het scherm. Hij is alleen niet zichtbaar bij een lichtblauwe kleur.

Ik heb wehkamp gebeld om hem om te ruilen, maar die willen dat niet doen. Dit omdat de pc al is aangeweest in Windows Vista. Ik moet eerst contact opnemen met Compaq.

Mocht ik het niet kunnen omruilen in overleg met compaq, kan ik mij dan nog op een of andere manier beroepen op de wet kopen of afstand of niet?

* bij nader inzien is deze niet in het juiste topic geplaatst: hij zou onder notebooks geplaatst dienen te worden.

[ Voor 10% gewijzigd door meelmark op 28-11-2007 10:24 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zou zeggen, lees onderstaande topics eens door. Er is al een hoop geschreven over Koop op Afstand, hier zou hetzelfde weer herhaald worden.

Consumentenrecht en Wet koop op afstand

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-06 15:57

Flappiewappie

Hier nog meer

Je heb toch recht om hem binnen 7 dagen terug te sturen ofzo?

en zo erg is zon dood pixxeltje nou ook weer niet hoor.

Hier staat wat

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:36
In principe heb je gewoon recht om hem te ruilen bij de wehkamp, maar meestal willen ze nogal moeilijk doen, ff dreigen met rechtsbijstand kan soms wel helpen.

• meelmark
kadooosh schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:20:
In principe heb je gewoon recht om hem te ruilen bij de wehkamp, maar meestal willen ze nogal moeilijk doen, ff dreigen met rechtsbijstand kan soms wel helpen.
zelfs in het geval als je de pc al hebt ingeschakeld?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Flappiewappie schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:19:
Je heb toch recht om hem binnen 7 dagen terug te sturen ofzo?

en zo erg is zon dood pixxeltje nou ook weer niet hoor.
Een dode pixel midden in het scherm is iritant en daarbij het is een defect. Bij de verkoop of advertentie zal hoogst waarschijnlijk geen opmerking gestaan hebben dat men rekening moet houden met mogelijk dode pixels. In dat geval mag de klant een volledig functionerend scherm verwachten, zonder dode pixels en achteraf gaan schermen met classen heeft geen zijn bij consumenten recht. Lees het topic over pixel granties maar eens door.

Voor TS je hebt de laptop hoogst waarschijnlijk online aangekocht, hier is de wet kopen op afstand van toepassing. Je hebt in dat geval de mogelijkheid binnen 7 dagen een melding te doen dat je het produkt wilt retouneren, hierbij hoeft geen reden aangegeven te worden en maakt de wet geen onderscheid in het fijt of een produkt uit de doos is geweest of niet. De wet is er namelijk voor de consument te laten kijken of men het online besteld produkt daadwerkelijk wil hebben en voeldoet aan de verwachtingen. (Ik kan het niet zo heel net juridisch verwoorden, maar zoals gezegd neem het topic over dode- en pixelgaranties maar eens door in dit subforum).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• meelmark
bedankt voor de snelle reacties. Ik heb gezien dat er inderdaad veel topics zijn geopend, maar dit is een redelijk specifiek geval - 1 stuck pixel op een notebook, die al geinstalleerd is omdat de pc is aangezet.

Op deze site staat interessante informatie:

http://www.deombudsman.nl...RubrkID=6&ContentID=101#4

Als ik deze regels en voorwaarden nu goed interpreteer, betekent dat dat ik de zooi - ongeacht of het nu is geopend en gebruikt - in origineel materiaal terug kan sturen, waarbij ik zelf de verzendkosten voor mijn rekening neem. Correct? Ongeacht dat de Wehkamp onderstaande informatie op de site heeft staan als toevoeging op de afkoelingsperiode:

14 dagen op zicht
Vanaf het moment dat u uw bestelling thuisbezorgd krijgt, heeft u deze 14 dagen op zicht. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken en/of passen, tenzij anders vermeld. Na het verstrijken van de zichttermijn wordt de koopovereenkomst een feit.
Controleert u direct na ontvangst van uw artikel of het onbeschadigd en compleet aan u geleverd is. Mocht dit niet het geval zijn, dan dient u dit binnen 24 uur na ontvangst via het e-mailcontactformulier of telefonisch via(038) 4 264 777 aan ons te melden.
Ruilen en retourneren
Mocht u de bestelling willen retourneren, dan kan dit uitsluitend indien deze:
- binnen de zichttermijn van 14 dagen wordt teruggestuurd;
- in de onbeschadigde, niet beschreven, originele fabrieksverpakking zit;
- compleet, niet gebruikt en onbeschadigd is (het passen van kleding ziet Wehkamp niet als gebruik).

Als ik dit overigens zo lees, hebben ze het hier helemaal niet over de Wet Koop op Afstand...

Advies :-)?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zo te lezen heb je een produkt 14 dagen op zicht en binnen die 14 dagen kun je het retouneren. Dat de laptop aan is geweest zou nu uit mogen maken of heb je de Windows licentie op jouw naam geregistreerd, wanneer dat niet het geval is kun je het volgens mij gewoon retouneren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1