Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

(gebruikers)naam weergeven op webpagina *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een gebruikersnaam of volledige naam van een bezoeker weer te geven op een webpagina (intranet)?

Ik heb de volgende code gevonden:

<script type="text/vbscript">
Dim objNet
Set objNet = CreateObject("WScript.NetWork")
document.write(objNet.UserName)
</script>

Maar als ik de webpagina open, krijg ik de volgende foutmelding:

ActiveX component can't create object: Wscript.NetWork

• Ashtaroth
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09-2019
De melding wil zeggen dat het component niet is geinstalleerd op de pc van de client.
Je gaat er impliciet vanuit bij dat script dat elke client beschikt over het WScript component.
Er zijn vast betere methoden om de user name op te vragen. Ask google.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sowieso is dat 'script' behoorlijk IE-only. Als je een gebruikersnaam wil hebben is het het makkelijkst als je de gebruiker gewoon laat inloggen en daarna in LOGON_USER te kijken. Maar ik mis nogal wat informatie in je topic (zie Programming Beleid Quickstart) zoals: welke (server-side) taal gaat het om? Welke webserver? Wat heb je al gezocht? En gevonden? En moet het per-se client-side zonder login of mag het ook server-side met (bijv.) een login? Of voldoet een "prompt('Hoi! Geef je naam!');" ook al?

[ Voor 53% gewijzigd door RobIII op 28-11-2007 09:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Ashtaroth
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09-2019
Nou is het in het geval van intranet helemaal niets mis met IE only.
Feit blijft idd dat er nogal wat info mist, goed punt.
Voor het gemak ga ik er vanuit, oeps aanname, dat een login i.g.v. intranet niet nodig is.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat hangt er een beetje vanaf wat je ermee wilt natuurlijk. Als het alleen weergeven van informatie is dan heb je t niet nodig maar als je mensen ook dingen wilt laten invoeren zou ik zeker ervoor zorgen dat je het inloggen en de rechten van de users zelf kunt afhandelen.