Virtuele map / harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-02 16:49
je hebt in MS mediacenter de mogelijkheid om mappen/hd's toe te voegen waar je video's staan.

Ik heb dus op een harde schijf mijn dvd bestanden staan en zo speel ik die via mediacenter af.

Echter nu is mijn hd vol en staan er ook een aantal op een andere harde schijf.

Als ik nu naar My Video's ga moet ik kiezen in welke map/hd ik kijk.

Ik vind dit onhandig en wil dus gewoon 1 lijst met "het aangebodene" ipv een hoop mappen.

Is er een programma waar je en virtuele driveletter kan aanmaken "Z" ofzo en daar aan bestanden/mappen koppelen. Het zelfde systeem bestaat bv wel in ftp-server programma's

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

www.weitjerock.com

Verwijderd

probeer eens te googlen op virtual drive volgens mijn zijn er zat progjes voor!

• Klein_Kipje
Dat had ik al gedaan, en geen resultaat.

Ik kom alleen op virtuele drive voor virtuele pc's en op ram disk maar dat is het ook niet

www.weitjerock.com

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Misschien zou je subst kunnen gebruiken, en indien beide schijven ntfs geformatteerd is zou je hardlinks kunnen proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Nielson op 28-11-2007 08:46 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Subst lijkt me lastig. Daarmee kun je wel een virtuele driveletter aanmaken, maar alleen maar van een map op een andere drive.

Je kunt via diskmanagement in windows een schijf mappen op een directory. Dan wordt dus de hele tweede schijf gezien als mapje op je eerste schijf. Vroeger in dos kon je dit ook met join doen, maar dat zit geloof ik niet meer in XP.

• Klein_Kipje
Twynn schreef op woensdag 28 november 2007 @ 08:56:

Je kunt via diskmanagement in windows een schijf mappen op een directory. Dan wordt dus de hele tweede schijf gezien als mapje op je eerste schijf. Vroeger in dos kon je dit ook met join doen, maar dat zit geloof ik niet meer in XP.
Dan heb ik toch nog mappen ?.

www.weitjerock.com

Pagina: 1