[Flash] Photoshop layer modes in Flash

Pagina: 1
Acties:

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik heb een aantal elementen in Photoshop gemaakt welke gebruik maken van layer modes. Ik wil deze elementen gebruiken in een Flasg game, echter in Flash kan ik geen tegenhanger vinden van de Photoshop layer modes. Dus vroeg ik mij of of deze er dan wel zijn en zo ja, waar zit deze feature dan precies in Flash?

• DP Kunst
  • Laatst online: 19-01 09:35
in flash kun je ook layers gebruiken, deze zitten bij je timeline. Het werkt echter niet zoals met photoshop.

Een manier om de lagen erin te krijgen is door eerst de losse lagen met transparantie (png ofso) opslaan vanuit photoshop en vervolgens importeren in flash.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Arcane Apex
  • Laatst online: 30-01-2025
Waar ik exact op doel zijn de layer modes in Photoshop, screen, multiply, overlay, etc.
Ik vroeg me af of er ook zoiets dergelijks in Flash zat en zo ja, waar zit dit dan precies in de interface van Flash.
Ik heb namelijk een game level opzet gemaakt met over elkaar lappende sprites welke een bepaalde layermode gebruiken, maar wanneer ik naar Flash exporteer(de sprites) wil ik graag die layer modes aanhouden.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Het zit in flash, maar werkt helaas niet echt zoals in PS. Je kan het vinden in de properties panel en het staat onder het kopje blend. Daar zitten de standaard lighten, overlay, screen e.d. Komt niet 1 op 1 over met de effecten uit photoshop, maar beter dan niks ;)

|{ brrr }] |