Toon posts:

Goed betaalbaar keyboard/synthesizer

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Rond mei wordt m'n vakantiegeld uitbetaald, daar ik niet op vakantie ga, wil ik er een synthesizer/keybord voor gaan halen.
Ik ben op dit gebied volkomen newbie, dus ik had graag wat advies van jullie.

Het is de bedoeling dat ik wat muziek ga maken met MIDI (Cubase?) en daar zocht ik dus iets voor...niet te duur, Ons hollanders zijn zuunig!

Ps. de enige ervaring met muziek maken is Pro Tracker 2.2a op m'n Amiga 600 :)

Verwijderd

Je hebt heel veel moois
ligt er ook een beetje aan
wat voor muziek je wil maken.

Voor een goede en een beetje een
allround synth kan ik je een
kurtzweil aanraden.

Suc6

Verwijderd

dat wordt ff wennen dan na protracker (amiga blijft leuk!!!)

kan je iets 2e hands aanraden (cs1x ofzo of de yamaha rmx01, zijn allebei niet duur) en verder gewoon boekies lezen (future music)

en veel uitproberen in de muziekwinkel ;)

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Sorry hoor, maar een Kurzweil is niet echt goedkoop! Je hebt dan wel een :9~ synth, maar voor je portemonnee is het :'(
Nee, ga gewoon eens bij een keyboard-handel kijken, ze hebben daar altijd wel wat standaard modellen van Roland en Yamaha enzo staan. Vanaf 800,- heb je iets waar je leuk plezier van hebt. Je moet dan niet dingen als 8 octaven, IR, of gewogen (dus wat een piano heeft) toetsen verwachten, daarvoor moet je wat dieper in de buidel tasten. Maar voor een beginner is dat allemaal niet nodig: toen ik begon met keyboard spelen had ik genoeg lebensraum op 5 octaven en de toetsjes waren wel lekker licht. Tot slot: alle merken hebben een eigen 'systeem' dwz dat de aanslag etc. per merk iets verschilt dus zorg ervoor dat je in de winkel meerdere merken probeert.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

Tja nieuw koste ze wel wat ja:(

Maar een leuke 2de hands>:)

Is wel zeer compleet en daar betaal je wat xtra voor

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

ik zou echt voor 2e hands spul gaan...redelijk dure hobby als je eraan begint en zonde als het na een jaar alleen stof hapt.

Yamaha synths zijn goed en relatief goedkoop. Kijk of je ergens een AN1x op de kop kan tikken - die heb ik nieuw voor 1900,- gekocht (3 jaar geleden) - zal nu een meiertje of 7 kosten :)

http://www.keyboardmuseum.org/ar/y/yama/a/an1x.html

Afbeeldingslocatie: http://www.keyboardmuseum.org/pic/y/yama/an1x_front.jpg

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Pagina: 1