Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Camcorder 6 uur runtime geven op accu

Pagina: 1
Acties:

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Binnenkort wil ik een fietstochtje maken langs de Betuweroute en daarbij op mijn bagagedrager een camera naar 'achteren' richten en die laten opnemen.

Hiervoor zijn 7 tapes nodig en eigenlijk ook evenveel accu's, hier heb ik geen zin om die allemaal op te snorren dus nu zat ik er te denken om er wat van die raceauto accupacks aan te hangen.

De standaard accu is 700 mAh @ 7,2V, met een raceauto accupack van 3000 mAh @ 9V heb ik er twee nodig (ruim berekend). Het enige probleem is dan om van 9V naar 7,2V te komen. Hiervoor dacht ik bijvoorbeeld een spanningsregelaar te nemen:

• +7.5V/2A V(MAX)=35V TO220

Maar heeft iemand een idee of die 0,3V een probleem gaat vormen? Het enige dat ik kan vinden is 'gebruik de standaard accu'. In de specs van de camera staat gewoon keihard 7,2V.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 13:56

chromeeh

the Gnome

Ik verwacht dat je camera zelf ook nog een keer de spanning afvlakt, dus het zal naar alle waarschijnlijkheid wel goed gaan, pin me er echter niet op vast...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Heeft je camera toevallig geen jackplug voor een externe voeding ? Hiervan is de ingangsspanning vaak wat hoger dan de accu-spanning, en omdat er dan een laadcircuitje tussen zit vaak ook wat minder kritisch w.b. spanning dan rechstreeks op de accu-aansluitingen.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Die variatie is tussen de 6 en 7.2V voor zover ik kan zien.

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:50
Dus je camera heeft een ingang voor een adapter, zodat hij met/zonder accupak op het lichtnet aangesloten kan worden?

en die spanning mag varieren van 6 tot 7.2 volt?

Flickr!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
De lader zegt dat accu's op 7.2V worden geladen en de 'vaste' uitgang 6V levert. Ik zou het even na moeten meten alleen mijn multimeter is helaas nu net stuk :( .

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

High Powered Madness

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 15:54
maar als de accu van je camera 7,2V is, waarom pak je dan niet ook een 7,2V modelbouw accu, hoef je je helemaal geen zorgen te maken lijkt mij?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Het lijkt me dat je hier zo zuinig mogelijk wil werken, je kan dus beter een geschakelde voeding gebruiken dan een lineire regelaar (ik gok ff dat je die wil gebruiken, en daar die 0.3V vandaan tovert, het is handiger als je ff het typenummer geeft), want een lineaire regelaar zet het spanningsverschil om in warmte, terwijl een geschakelde regelaar relatief gemakkelijk rendementen van tegen de 95% haalt.

Ik wil eigenlijk ff rekenen, maar je geeft echt te weinig informatie. Als ik aanneem dat je constant 700mA verbruikt, stook je volgende wattage's op in je regeling:
Lineair: (9-7.2V =) 1.2V spanningsverlies, dus je verstookt (1.2V * 0.7A =) 0.84W.
Schakelend: uitgang is (7.2V * 0.7A =) 5.04W, dus je verstookt (5.04W * 0.05 =) 0.252W

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1