[8800GTS] performance drop

Pagina: 1
Acties:

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 16:02
ik loop tegen een raar probleem aan dat ik nooit eerder tegen ben gekomen.
de laatste tijd heb ik het idee dat mijn 8800GTS steeds minder gaat presteren, ik heb een redelijk verse windows install, en de prestaties lopen als maar terug, het is nu zelfs minder dan mn oude windows install, COD4 draait op 1024x768 met alle instellingen op low of uit, en het loopt voor geen meter, crysis heb ik weinig van kunnen testen, die doet het helemaal niet, maar dat komt door crysis.
maar zelfs battlefield 2 draait voor geen meter meer (1920x1200 met alles op medium)
het is een

Q6600
2gb 800Mhz
8800GTS ACS3 stock overgeclocked van vga. beta drivers 169.09
Windows XP Pro

ik kom heel soms renderfoutjes tegen in textures ofzo, maar niets noemenswaardigs, geen echte artifacts, en mn cpu belasting is ook gewoon normaal, komt niet boven de 40% tijdens COD4 bijvoorbeeld.
de kaart zelf lijkt ook niet enorm heet te worden, graadje of 60 max.
na een herinstallatie is het er weinig op vooruit gegaan, en nu is het al weer minder dan het was op de oude install 1,5 week geleden.
iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

KIjk eens in CPU-Z of je link width van je mobo/GPU op X16 staat. Zo niet, op 16 zetten. Staat nu waarschijnlijk op 1.

Plaatje van Google:
Afbeeldingslocatie: http://et-shop.myweb.hinet.net/before%5B1%5D.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 10:23 ]

• HKS-Skyline
thnx, maar nee dat was het niet, staat gewoon op 16x, en alle kloksnelheden kloppen ook, het is een beetje een raadsel als je het mij vraagt.

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 18:56

jle

Ik zat eraan te denken om zelf een post te openen, maar jij hebt blijkbaar hetzelfde probleem als ik.

Ook bij mij heb ik de laatste tijd een performance drop met een Club 3D 8800GTS. Het begon (laat ik het zo zeggen, het viel mij voor het eerst op) toen ik van de demo van Crysis naar de full versie van Crysis ben gegaan. De demo kon ik met gemak op 1280x1024 met alles op medium of high spelen. Bij de full versie bleef hier van over 800x600 met alles op low en zelfs dan schokt het spel constant.

Sindsdien zijn ook ander spellen er flink op achteruit gegaan, waaronder ook COD4 en MoH.

Heb ook de niewste drivers gedownload, 169.09, maar geen verbetering.

CPU-Z is ook al geprobeerd maar alles staat goed, ook PCI-e op 16X.
Volgens Everest is ook alles ook.

Temp van de videokaart met een nVidia tooltje in de gaten gehouden en na ong. 1 uur gamen komt de temp niet boven de 65°C uit.

Ik gebruik Vista Ultimate en ik heb ook al geprobeerd om het spel met DirectX 9 te spelen, zonder enig resultaat.

Mijn specs:

Moederbord: Abit AN-M2HD
Processor: AMD X2 5000+
Geheugen: OCZ EL Platinum 2 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2
Videokaart: Club 3D 8800 GTS 320MB
Voeding: OCZ Modstream 450 Watt

Good goan

• HKS-Skyline
heel vreemd, ik ga binnenkort even mn kaart in een andere pc zetten, benchen en dan een andere 8800 benchen op dat systeem, ik ben benieuwd of dat wat uit haalt, gelukkig heb ik op mijn werk daar de mogelijkheid toe, nu nog even de tijd vinden :p
maar ik verdenk mijn moederbord er van invloed te hebben hier op, ik draai op een Asus p5n32E SLI Plus (ofzo) nforce 650 nb chip en een 570 sb chip.
dat was al niet zo'n toppertje, maargoed, ik moet eens kijken wat het in een ander systeem uit haalt, als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.

• jle

jle

Ik heb gisteren even een 3DMark06 gedraaid met het bedroefende resultaat van 3138 punten, terwijl dit volgens mij ergens rond de 7000 a 8000 zou moeten liggen.

Helaas heb ik geen mogelijkheid om mijn kaart te swappen of in een andere pc uit te testen, dus ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst.

Good goan

• jle

jle

OK, na een heel weekend van prutsen, installeren, de-installeren en opschonen ben ik er eindelijk achter waar mijn probleem lag.

In de "Energie"-settings van Vista. Deze stonden op "energiebesparend".

Na het terug zetten op "Prestatie" loopt ie weer als vanouds en kan ik alle spellen weer fatsoendelijk spelen. Ook Crysis loopt weer op 1280*1024 met alle settings op "High".

Good goan

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Serieus dat kan toch gewoon niet :k

Rapapa...

• HKS-Skyline
sorry voor de afwezigheid, geen kans gehad de boel eerder te testen.
ik draai xp en die staat ingesteld op office/desk, niet veel byzonders dus, kaart getest tegenover een stock 8800gts, geen rare dingen kunnen vinden, mijn kaart presteerde zoals normaal net iets beter dan de stock kaart.
dus ik vermoed dat het mn moederbord is, memtest wees namelijk ook niets uit, ik ga maar een nieuw bordje bestellen denk ik, en dan wel een met een intel chip, ik heb het een beetje gehad met die nforce meuk, dit is niet mijn eerste nforce bordje dat problemen geeft namelijk....

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:51
Eehm heel raar probleem hebben jullie ja.
Ikzelf heb wel net als jle mijn PC op energiebesparing staan en ik heb voorderest nergens last van eigenlijk.
En ik heb een Asus 8800GTS 640mb
Zelf haal ik in 3Dmark06 8806 punten op stock snelheden (503/792)
als ik mijn videokaart overclock naar 550/880 (weet niet zeker) dan haal ik 9374 punten.
En dat met een AMD Athlon X2 5600+. :X

En in COD4 op 1280x1024 met 4x AA en 8x AF en alles op High/Extra haal ik gemiddeld 55/60 FPS.
En dat is goed speelbaar. :)

[ Voor 19% gewijzigd door KevinBel op 13-12-2007 10:36 ]

• HKS-Skyline
ja ik weet dat het ook gewoon moet kunnen, en ik ga mijn moederbord gewoon vervangen, nieuwe ligt al klaar, nog geen tijd om deze in te bouwen maargoed dat komt zondag of anders ergens volgende week wel, met een beetje geluk kan ik mn vga kaart verkopen en zet ik er gelijk een 8800gt in, dan weet ik iig zeker dat het goed moet gaan :p al haalt mijn vga kaart gewoon normale scores, maargoed, een betere kaart is altijd mooi.

Verwijderd

KevinBel schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:33:
Eehm heel raar probleem hebben jullie ja.
Ikzelf heb wel net als jle mijn PC op energiebesparing staan en ik heb voorderest nergens last van eigenlijk.
En ik heb een Asus 8800GTS 640mb
Zelf haal ik in 3Dmark06 8806 punten op stock snelheden (503/792)
als ik mijn videokaart overclock naar 550/880 (weet niet zeker) dan haal ik 9374 punten.
En dat met een AMD Athlon X2 5600+. :X

En in COD4 op 1280x1024 met 4x AA en 8x AF en alles op High/Extra haal ik gemiddeld 55/60 FPS.
En dat is goed speelbaar. :)
Dat zijn volkomen normale scores.

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:20:
KIjk eens in CPU-Z of je link width van je mobo/GPU op X16 staat. Zo niet, op 16 zetten. Staat nu waarschijnlijk op 1.

Plaatje van Google:
[afbeelding]
Thanks Glitterboy, bij mij heeft dit het probleem opgelost. Geen idee waar het ineens vandaan kwam, m'n pc stond al weken in de huidige settings, behalve dat ik Rivatuner gebruik en daarmee nog weleens in de settings van de kaart zelf speel. Om een of andere reden was hij gisteravond naar 1x gegaan en werd Crysis echt onspeelbaar. Nu m'n pci-e op 107mhz staat, doet hij het ineens wel weer. :S
Pagina: 1