LAN werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-03 09:55
ik heb thuis een netwerk via een router. alles werkte in het begin perfect, 1 van de pc's heeft vista rest XP. op 1 moment ging het fout en kon ik bij de vista pc de andere pc's niet meer zien.

bij netwerk staat nu alleen "residental gateway device". ook staat er "bestanden delen is uitgeschakeld" dus dan klik ik om het in te schakelen maar dat werkt niet.

als ik via msn bestanden verstuur naar andere computers gaat hij wel gewoon via "LAN snelheid".

wie weet wat dit kan zijn? lijkt wel alsof een soort virus iets uitgeschakeld heeft op die pc. las iets over RCP host ofzo 8)7

Facts don't care about your feelings

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:04

MsG

Forumzwerver

Als je op alle pc's de wizard thuisnetwerk eens opnieuw draait? En zit iedereen wel in de zelfde werkgroep?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• YoshiBignose
ja iedereen zit in dezelfde werkgroep, bij netwerklocaties op de XP machines kan je ook op de werkgroep naam drukken maar staat er niks (alleen de pc zelf).

• YoshiBignose
niemand?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
We hebben toch iets meer gegevens nodig,
Dump even een Ipconfig van beide machines.
Wat gebeurd er als je pingt naar de machines.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• YoshiBignose
Afbeeldingslocatie: http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/24630738.gif

hmm wat zijn die tunnel dingen? dit is de vista machine trouwens..

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Wat gebeurd er als je pingt naar de machines.

Die 'tunnel dingen' zijn normaal in Vista.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• battler
Natuurlijk wel even van beide posten he ;)
Hoe zit het met je virus scanners, windows firewall, firewalls?

• YoshiBignose
nod32 als virusscanner, nooit problemen mee gehad. zit een firewall in mijn router en dan nog die windows troep.

pingen werkt gewoon. dat dacht ik al, aangezien bestanden via msn ook gewoon snelheid van LAN hadden.

ipconfig van de andere machine bevat niks interessants. IP, subnet en gateway kloppen allemaal.

[ Voor 18% gewijzigd door YoshiBignose op 29-11-2007 15:54 ]

• battler
Je hebt natuurlijk ook alle firewalls uitgeschakeld en getest ;)

• YoshiBignose
waarom zou ik? het heeft gewerkt met al die firewalls dus snap niet waarom dat het probleem kan zijn. sowieso werkt een LAN toch meestal goed icm firewalls?

• battler
Als je je probleem opgelost wilt hebben dan lijkt me dat je je post zo volledig mogelijk probeert te maken. Het is een kleine moeite om te testen zonder firewalls aan. Ik hoef jou niet te gaan overtuigen waarom het handig is om het te testen met je firewalls uit, want jij wilt je probleem opgelost hebben.
Maar om je toch even blij te maken ;)

Er kan van alles ingesteld zijn (ook na dat het heeft gewerkt) wat er voor zorgt dat je firewall het probleem veroorzaakt. Als je merkt dat je pc problemen geeft, ga je ook eerst alles wat je niet nodig hebt om te draaien eruit halen. Zo is het ook met troubleshooten je probeert eerst de verbinding werkend te krijgen, stuk voor stuk stel je de oude situatie weer in en dan zie je waar het probleem zich voor doet.
Het is niet zo dat het probleem zich per definitie voor doet in de firewall maar het is handig om zo kaal mogelijk de verbinding te herstellen.

Dit geld ook voor je het posten van je Ipconfig, het kan zijn dat het voor jou allemaal in orde lijkt maar dat het niet zo is. Voor JOU is het handig dat je het hier toch nog even post.

En als allerlaatste dan, "het heeft altijd gewerkt" :+ :D _/-\o_
Daar ga ik maar verder niet op in.. O-)

Pagina: 1