2e tv aansluiten op tele2 decoder

Pagina: 1
Acties:
  • 4.378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Sinds gister is mijn kabelaansluiting afgesloten, hierdoor ben ik geneigd om alles via de decoder te doen. De tv beneden is gewoon via de scart aangesloten op de decoder, maar hoe kan ik de 2e tv aansluiten op de decoder?
Om nu een 10meter scart aan te schaffen ,zie ik niet zitten ivm een grote gat in plafond.
Zijn er mensen die het anders hebben opgelost?

|2600k|Asus 290|

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bullus schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:03:
Sinds gister is mijn kabelaansluiting afgesloten, hierdoor ben ik geneigd om alles via de decoder te doen. De tv beneden is gewoon via de scart aangesloten op de decoder, maar hoe kan ik de 2e tv aansluiten op de decoder?
Om nu een 10meter scart aan te schaffen ,zie ik niet zitten ivm een grote gat in plafond.
Zijn er mensen die het anders hebben opgelost?
Je kan maar 1 kanaal tegelijk bekijken per decoder. Das dus niet erg handig. Is dit niet erg dan zit er niet anders op dan een lange scart kabel te halen met het risico dat het beeld slecht is boven.

Misschoen dat het mogelijk is om een 2e decoder aan te schaffen want je kan er twee aansluiten op
de tele2 modem.

Verwijderd

Ik gebruik een draadloze scartverbinding. Ik heb het setje gekocht bij Mediamarkt, kan nu ff niet nakijken welk merk (ben niet thuis) maar kostte ca. 60 euro.

Werkt prima, over een behoorlijke afstand en met 1 muur met gewapend beton ertussen.

Wel is het zo zoals geforce5_guy zegt, dat je slechts 1 kanaal tegelijk kunt kijken, maar met deze draadloze set kun je wel ook gewoon je afstandbediening van de decoder gebruiken als je boven bent. Het signaal van de afstandsbediening wordt via de zender/ontvanger boven meegezonden naar de zender/ontvanger beneden. Erg handig!

• Bullus
Misschien is een 2e decoder wel een beter idee, maar moet ik ff navragen of da kan bij tele2.
Omdat je anders het probleem hebt dat je elke keer de ab moet meenemen naar boven/beneden.

Meestal kijken we of beneden of boven en soms tegelijk, maar met een 2e decoder dan heb je dit probleem denk ik ook niet meer.(tenminste als je allebei de decoders aan kan zetten)

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Uiteraard kun je een universele afstandsbediening kopen voor €5 euries die je op je nachtkastje laat liggen ;)
Da's goedkoper dan een 2e decoder... ik weet niet hoe het met Tele2 zit, maar me @Home moet je voor een 2e decoder een 2e smartcard "erbij huren" a €5,- per maand ofzo... :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou er rekening dat televisie via Tele2 gewoon via je ADSL-lijn gaat en daarbij van je internet snelheid afgaat. Ik twijfel sterk of ze een tweede decoder willen/kunnen leveren, en zo het al kan of je dat echt wilt...

Koperdraad is smalband, het is een wonder dat ADSL daar al een redelijke bitrate uit kan persen. Coax kan vele malen meer bevatten, vandaar dat daar TV losstaat van data.

Mogelijk is een Digitenne-onding je enige keuze als je de kabel de deur uit gedaan hebt om extra TVs onafhankelijk van signaal te voorzien.

Maar goed, dit heeft werkelijk niets met Overige Hardware te maken :o

Move OH -> VID

Oslik blyat! Oslik!

• Bullus
Een 2e decoder kan ik gaan bestellen,zie ik nu in Mijn tele2, kost dan eenmalig 49.95.
Volgens mij heeft mijn collega ook nog een decoder die hij niet gebruikt... ;) ff vragen.

Ben ik ook nog goedkoper uit als ik het draadloos ga doen + ab,als ik hem dan ga bestellen.

Internet verbinding is wat trager als ik beide decoders aan heb staan,maar dat gebeurt niet vaak.
Mocht ik de tv kijken en internetten dan is mijn snelheid ruim 800-1000kb/s,anders ong. 1500kb/s, dus da valt nog mee te leven.

Alvast bedankt.

|2600k|Asus 290|

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:22

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Voor een 2e decoder moet je lijn snel genoeg zijn, dit kan je bij Tele2 checken, wat al is gebeurd zo te zien.
Per decoder wordt 4mb/s gereserveerd.
Als je ergens anders een 2e decoder regelt dan is het de vraag of Tele2 deze aan wil melden.
Ik zou dat eerst ff checken want hij werkt niet zomaar als je hem aansluit volgens mij.
Overigens vind ik de s-video uitgang van de decoder best wel goed dus die zou je ook kunnen gebruiken als hij op je tv zit (s-video kan vaak ook via een scart verloop op een tv).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Verwijderd

Aloha,

ik heb sinds een week een tweede decoder van tele2 in mijn bezit. Nu wil ik de tweede decoder op de slaapkamer zetten, de modem staat alleen in de woonkamer, hemelsbreed 10 meter van elkaar vandaan. Computertechnisch ben ik wel, maar zodra er gereedschap bijkomt haak ik af! Is het ook mogelijk tv te kijken via een draadlozere zender (op modem) en ontvanger (op decoder)? Of moet ik een ethernetkabel van 10 meter boven het plafond laten gaan?

• Bullus
Heb inmiddels de 2e decoder geleend van mijn collega en die omgewisseld met mijn oude, maar na het invullen van mijn naam en wachtwoord geeft ie een fout aan ,dat ik niet bevoegd ben, om een 2e decoder aan kan sluiten, :S werkt dus niet :( of weet iemand hier een oplossing

|2600k|Asus 290|

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van gewoon via Tele2 regelen...

Oslik blyat! Oslik!

• Bullus
Dat is mijn 2e gedachte.......

|2600k|Asus 290|

Pagina: 1