HD2400 AGP kaart icm Vista geeft geen beeld met drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:48
Ik heb een Club3D kaart gekocht met een ATi HD2400 Pro chip. Ik heb dat gedaan om mijn oude videokaart (Radeon 9200SE) te vervangen.

Mijn systeem is niet meer het nieuwste van het nieuwste, maar het voldoet voor mij nog prima.

Ik heb de kaart in de computer gedaan, en de computer opgestart. Ik krijg netjes beeld van de POST. Het Vista bootscreen verschijnt en de computer start gewoon op zoals het hoort. Ik krijg ook beeld, maar in een resolutie van 800x600. Dit verbaasde mij niet zo, omdat er geen drivers geïnstalleerd zijn.

Ik heb de drivers van de CD gebruikt. (Ik geloof 7.7) Zodra ik die geïnstalleerd heb, en ik de computer opnieuw opstart krijg ik weer netjes de POST te zien. Ook het bootscreen verschijnt, maar ik krijg daarna geen beeld. Toen ik mijn computer daarna opstartte in Veilige modus, kreeg ik een melding te zien dat mijn computer hersteld was van een ernstige fout.

Ik heb toen contact opgenomen met de leverancier van de hardware, en die vertelde me dat mijn kaart een DOA was. Ik mocht hem terugsturen en heb inmiddels een nieuwe kaart.

Ik heb de kaart in m'n computer gedaan en weer hetzelfde. Zodra de drivers geïnstalleerd zijn, gaat het beeld op zwart. Ik heb toen de nieuwste Catalyst drivers (7.11) gedownload en gebruikt. Hij werkte nog steeds niet. Ik heb toen alle apparaten die aangesloten zijn op de voeding losgemaakt, behalve de VGA, de HD en m'n moederbord, maar hij gaf nog steeds geen sjoeche.

Ik heb de kaart er toen uitgehaald met het idee om contact op te nemen met Alternate (waar de kaart vandaan komt), maar ik heb toen eerst nog even gelezen op Tweakers. Toen kwam ik deze reactie tegen. Zou dit inderdaad het probleem kunnen zijn? En zo niet, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn?

Mijn computer voldoet aan de systeemeisen van de kaart:
AMD Athlon 2500+
1GB DDR-400
Windows Vista Business
350Watt voeding. (Is inderdaad niet heel veel, maar voldoet wel volgens de doos.)

[ Voor 6% gewijzigd door dev10 op 27-11-2007 22:59 ]

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:48
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spier084
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-08 23:11
Ongeveer hetzelfde verhaal hier, ook met de Club3D HD2400pro AGP.

Het gaat om de pc van mijn pa. Hier zit een stokoud moederbord in ( Asus P4S800D-X) en heeft alleen een AGP aansluiting voor een nieuwe videokaart. Zijn wens om met Vista's Movie Maker wat filmpjes aan elkaar te plakken kreeg problemen. De oude Radeon die er in zat ondersteunde geen DX9c dus moest er een nieuwe kaart komen. De Club3D 2400 AGP leek de ideale oplossing, de goede aansluiting, niet al te duur en Vista ready volgens de leverancier.

In eerste instantie leek het goed te gaan. Drivers van de cd geinstalleerd en Vista leek ze te accepteren. De eerste poging om de filmpjes te gaan editen in Movie Maker resulteerde echter in een BSOD vanwege een memory overflow o.z.i.d.

Daarna geprobeerd de allernieuwste drivers te installeren icm het nieuwste CCC. Bij dezelfde handelingen in Movie Maker verscheen er nu géén BSOD dus het leek allemaal fijn te werken. Totdat op een willekeurig moment Vista bevroor. Geen beweging meer in te krijgen. Een aantal malen opnieuw proberen resulteerde alleen maar in hetzelfde aantal keer drukken op de reset knop. Niet goed dus.

Later las ik over de problemen die ATI had met het maken van AGP drivers voor de HD2000 serie, maar dat die spoedig zouden komen. Toen de drivers er eenmaal waren, en na de installatie hiervan waren de problemen nog niet opgelost.

Vanwege de frustraties die ontstonden is maar besloten van deze kaart af te zien. Misschien dat het toch tijd wordt voor een nieuw moederbord waar PCI-e opzit. Die HD2400Pro komt er bij ons in ieder geval niet meer in.

Ik denk dat dit verhaal je niet erg veel zal helpen, maar misschien biedt het een troost nu je weet dat je niet de enige bent die problemen heeft met deze kaart.
Veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik heb dezelfde problemen met deze kaart, het komt er dus gewoon op neer dan Ati een niet-werkende kaart op de markt heeft gezet?

Het schijnt trouwens dat er elke 3 maanden updates komen voor de ATi RadeonHD AGP -kaarten, dan zou er dus deze maand nog één moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-08 17:29
Is hier al wel eens eerder langsgekomen: ATI Catalyst ondersteund vanaf 7.9 (of daaromtrend) geen AGP kaarten. De kaartfabrikanten hebben maar matig succes om werkende drivers te maken voor HD 2x00 AGP kaarten. Ik heb zelf goede ervaringen met mijn Sapphire HD 2600 met Sapphire's catalyst 8.4 AGP drivers, maar ik weet niet hoe ver de Club3D drivers zijn en of de drivers uitwisselbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-07 20:11
drivers voor Club3d videokaarten moeten via de club3d website gedownload worden.

zelfde probleem gehad.

Wuwa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:13
De laatste paar drivers voor Vista gaan goed met mijn AGP Radeon 9500 Pro. Voor mijn XP installatie gebruik ik de Omega drivers die op Catalyst 7.12 zijn gebaseerd.

[ Voor 0% gewijzigd door EricJH op 07-08-2008 02:17 . Reden: Typo rechtgezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-07 21:16
Ilmar schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:30:
Is hier al wel eens eerder langsgekomen: ATI Catalyst ondersteund vanaf 7.9 (of daaromtrend) geen AGP kaarten. De kaartfabrikanten hebben maar matig succes om werkende drivers te maken voor HD 2x00 AGP kaarten. Ik heb zelf goede ervaringen met mijn Sapphire HD 2600 met Sapphire's catalyst 8.4 AGP drivers, maar ik weet niet hoe ver de Club3D drivers zijn en of de drivers uitwisselbaar zijn.
Ik heb hier een X1950PRO AGP, die draait nu op 8.7 :9
Pagina: 1