Toon posts:

Virtuele machines verbinden naar vps.

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben een beetje een leek op het gebied van netwerken en servers ed. Maar ik wil het volgende.
Ik heb onlangs een vps server aangevraagd met daarbij 10 externe ips, deze server draait op centos5. Ik heb thuis een computer staan met daarop verschillende virtuele systemen. Nu wil ik dat elk virtueel systeem verbinding maakt met die server met behulp van openvpn. Elke vpn client moet dan verbinden met zon uniek ip adres van de vps server en daarmee internet verkeer naar buiten kunnen sturen.
Is er iemand die me kan helpen om dit voor elkaar te krijgen?

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Je omschrijft het probleem redelijk onduidelijk moet ik zeggen en het zou je startpost goed doen om iets uitgebreider te zijn met wat je al hebt geprobeerd.

Wat ik eruit haal is dat je nu een machine hebt met daarop virtuele machines. Deze wil je via een VPN verbinding laten maken naar je Virtual Private Server ergens in een datacentrer. Je internetverkeer moet dan via deze tunnel naar buiten worden geloosd.

Je kunt dit gewoon doen door een VPN tunnel aan te maken naar de server (even kijken of je hoster dit ondersteund want je zal óf software op je server moeten zetten óf je ISP moet een van hun routers VPN configureren, wat ze niet snel doen). Je zit dan in hetzelfde netwerk als jouw VPS. Vervolgens stel je in via de VPS dat je VPS de gateway naar buiten toe is. Eventueel, dat weet ik niet zeker, moet je ook zorg dragen voor DNS en een firewall op die VPS bak.

Met die IP´s wordt het wat lastiger, maar je zal dan je interne IP als gateway moeten instellen en op die server configureren wat naar welk extern IP moet worden gestuurd. Hiervoor dien je een policy aan te maken wat welk intern IP (je virtualhost thuis) mapt naar een extern IP.

Let op datje server waarschijnlijk alleen een extern IP heeft en je VPN toegang redelijk lastig kan worden omdat een ISP daar niet zo happig op is (virus op thuisPC kan voor hun netwerk vervelende gevolgen hebben)

Vraag ik me alleen af waarom je dit zou willen doen. VPN kost je veel meer overhead en wanneer je een VPN tunnel aanmaakt heb je al een internet connectie. Het lijkt me veel makkelijker om deze te gebruiken. Of wil je via de VPN torrents ed versturen die door je ISP langzamer gemaakt worden? Let erop dat niet iedere ISP dat gaat waarderen!

[ Voor 17% gewijzigd door rogierslag op 27-11-2007 23:46 . Reden: stukje over de 10 IP´s vergeten ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de uitgebreide reply van Rogier.
PNS is niet het forum waar we gaan gissen wat je nu wilt. Verder, hard maar helaas, is PNS ook niet de plek als je 'een beetje een leek op het gebied van netwerken en servers ed'.

Ik zou zeggen, reem de info van Rogier tot je, en start eventueel een nieuw topic die wel aan de gevraagde kwaliteit voldoet.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.