Toon posts:

4GB ram icm P5W DH Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een jaartje geleden heb ik volgend systeem samengesteld:
Asus P5W DH deluxe
Intel Core 2 duo E6700
2GB Corsair XMS2 6400 (800mhz) CL5 (2x 1024mb)
Asus EN7900GT TOP
Voeding Hiper 580Watt

Nu heb ik sinds vandaag 2GB extra ram gekocht (Corsair 6400 (800mhz) DDR2 CL5 (2x 1024mb). Dus dezelfde als er al in zaten).
Toen ik deze in de 2 overblijvende geheugenbanken had gestoken,en de computer starten, starten deze gewoon op zoals het hoorden.
Tot Windows Vista geladen werd, de 4gb ram wordt netjes herkent door Vista (64bits).
Maar mijn resolutie is veranderd, toen ik deze wou veranderen naar 1900x1200 kon dit tot mijn verbazing niet meer. De resolutie zat er gewoon niet meer tussen. Wanneer ik hoger ga dan 1280*1024 kan ik enkel voor 16bits kiezen. Windows Aero was er niet meer en als ik de Windows presentatie index draai komt de score van de videokaart op "1" te staan.

Daarop heb ik de drivers van nVidia gedownload voor mijn grafische kaart, maar bij het installeren zegt de driver dat er geen juiste Hardware aanwezig is.
Als ik kijk bij apparaatbeheer in windows wordt de grafische kaart niet herkent.
Kortom bij 4GB ram wordt mijn grafische kaart -niet- herkent.
Maar ik krijg wél beeld (geen onboard grafische kaart en scherm gewoon aangesloten op mijn videokaart).

Toen heb ik 1 geheugenplaatje weggenomen zodat het 3GB ram werd, maar ook hier heb ik hetzelfde probleem.
Daarna heb ik mijn nieuwe ram volledig verwijderd, alle problemen opgelost, videokaart werkt weer,..
Dus ik dacht dat de nieuwe ram misschien defect was, dus heb ik ze eens omgewisseld met de 'oude' ram, maar ook hier weer geen problemen als ik maar niet boven de 2GB uitging.
Als het 3GB of 4GB is heb ik wéér videokaart problemen.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Zou het de BIOS zijn? (maar volgens de specs ondersteund die 8GB - dit is maar 4GB

Alvast Bedankt,

Chiquita

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:10

M2M

medicijnman

heb je je bios al geupdate?

ik vind het namelijk wel HEEL vreemd dat je videokaart vaag gaat doen, als je nieuw geheugen toegevoegd hebt. dit is eigenlijk wel de eerste keer dat ik zoiets zie ...,

het enige hardwarematige dat ik kan bedenken is dat je voeding net die extra latjes gewoon niet zou kunnen trekken, maar dat is wel zo onwaarschijnlijk...

tja, een bios update en misschien kijken naar chipset drivers oid. sowieso backups maken van je belangrijke bestanden (ja nu al!), alles updaten, elke driver aflopen, bios upgraden en dan weet ik het ook niet meer...

trouwens, ps. staat je nieuwe geheugen op de QVL van je moederbord? ASUS is HEEL kieskeurig wat betreft geheugen!

-_-

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 13:16

westergas

rikkie_pc

Lijkt hier (mijn topic) wel een beetje op.

Doe je aan overklokken? Ik kon na het toevoegen van 2Gb extra nog maar FSB 380*8 i.p.v. 400*8. Met die 20MHZ minder loopt alles weer stabiel.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen zelf staat niet in de QVL, maar wel deze (voor alle banken):
TWIN2X2048-6400PRO PC2-6400 (2GB Kit ; 5-5-5-12 ; 240pin)
TWIN2X2048-6400 PC2-6400 (2GB Kit ; 5-5-5-12; 240pin)

Dus in principe hetzelfde op de ledjes e.d. na?
Straks ga ik mijn BIOS proberen te updaten en dan werkt het hopelijk.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 08:54

GekkeR

key = key

Ik zou je bios even nalopen op een "memory remap" optie.
met 3GB+ lijkt het erop alsof je bios de registers om gooit.

Bios update kan uiteraard ook werken.

[ pctje te zien hier ] - Miauw