Toon posts:

Telfort, Zyxel, poorten en firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 11.304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Topic #3850278912, maar toch...

De Zyxel hangt rechtstreeks aan de mac via kabeltje.

Internet doet het, maar ik wil voor torrenting een poort openzetten ivm NAT/poorten etc

In de Zyxel:
  • de NAT in gesteld voor een aantal poorten (oa 50xxx op 192.168.1.33)
  • Firewall rules ingesteld: Security > Firewall > Rules > Wan to Lan > (source: any, destination: 192.168.1.33, service:tcp/edp:50xxx, action: permit)
In de Mac:
  • FW staat uit
  • using DHCP (geen verdere instellingen)
Ik blijf een gesloten poort houden. Dus ik heb ook even de hele FW in de Zyxel uitgezet... ook al geen sjoege. NAT test in Azureus blijft negatief.

Verder ook gestoeid met aan/uit van UPnP (zowel Azureus en Zyxel = 4 combis geprobeerd)

Wat nu?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 22:28 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je PC is wel 192.168.1.33?

Zonder firewall eerst aan de gang krijgen de forwards, dan pas de firewall aanzetten en rules toevoegen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:19:
Je PC is wel 192.168.1.33?

Zonder firewall eerst aan de gang krijgen de forwards, dan pas de firewall aanzetten en rules toevoegen.
Yup mac is idd 192.168.1.33, nouja ip die de router toekent aan de mac... publiek ip is een 213 nummer

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:41

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Op de router kun je ook nog controleren of je mac echt wel dat ipadres heeft, door de keuze van Client list.

Voor torrent moeten zowel de ingaande als uitgaande firewall-rules worden ingesteld.

Voor "lan to wan" heb ik de source adress list die uitgaand verkeer mogen hebben ingesteld. Destination is dan Any adress. Poorten hebben twee ranges. De torrentrange (ouderwets op 688x, in jouw geval op 50xxx) en de trackerrange (6969 - 7070).

Voor "wan to lan" een vergelijkbare lijst, maar nu voor de destination adress een list en voor source any. En voor de service een zelfde lijst, een torrentrange en een trackerrange. Dit laatste had je al, op de trackerrange na.

Deze instelling levert bij mij een Nat OK op. Succes!

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Verwijderd

Topicstarter
Mad Max schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:52:
Op de router kun je ook nog controleren of je mac echt wel dat ipadres heeft, door de keuze van Client list.

Voor torrent moeten zowel de ingaande als uitgaande firewall-rules worden ingesteld.

Voor "lan to wan" heb ik de source adress list die uitgaand verkeer mogen hebben ingesteld. Destination is dan Any adress. Poorten hebben twee ranges. De torrentrange (ouderwets op 688x, in jouw geval op 50xxx) en de trackerrange (6969 - 7070).

Voor "wan to lan" een vergelijkbare lijst, maar nu voor de destination adress een list en voor source any. En voor de service een zelfde lijst, een torrentrange en een trackerrange. Dit laatste had je al, op de trackerrange na.

Deze instelling levert bij mij een Nat OK op. Succes!
Hatsjikidee, even vergeten... Torrents werken 2 kanten op dus, dan moet je ook 2 kanten openstellen!
Fraaie denkfout van dit vrouwtje! }:O

Verwijderd

Topicstarter
Lukt dus niet, als ik de firewall uitzet, geeft ie zelfs de zelfde fout... vreemd

Verwijderd

Topicstarter
Help maar weer....

Dikke zucht!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10 09:32
Heb hier dezelfde probleem...

Alleen als ik de firewall van de modem eraf gooit, draait ie meteen als een tierelier...

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Probeer eens om een vast ip adres uit te delen aan je mac.

Nog enkele tips: http://www.canyouseeme.org voor je poorten te checken.
http://www.portforward.com/default.htm port forward guide

Verwijderd

Topicstarter
Er klopt gewoon echt geen ruk van!!!!!

Ik word er gek van!!! Zoveel dingen kan ik nu niet omdat die FUCKING porten niet willen!!! :( :( :( :(

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 20:55

switchboy

-ruimte te huur-

Je moet de poorten forwarden in het NAT menu naar het juiste IP adres.

Zoals in de volgende plaatjes moet het er uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesdust.nl/fok/zyxelpf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesdust.nl/fok/zyxelfw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesdust.nl/fok/zyxelpfr.jpg

en voor lan naar wan zet je in de global rules (eerste tabblad waar je opkomt als je op firewall drukt) op permit. (Dit staat echter al standaard zo)

En dan zou het moeten werken. Hier werkt het in ieder geval uitstekend! :)

Kijk ook of je windows firewall op je eigen computer goed staat. Zet hem desnoods even uit om te testen.

Alleen jammer dat ondanks ik binnen 1,5Km van een ADSL2+ centrale woon ik maar 3187 kbps / 676 kbps haal :/

[ Voor 45% gewijzigd door switchboy op 06-01-2008 18:56 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Verwijderd

Topicstarter
Zo ben ik idd te werk gegaan, werkte niet.
Ik heb nog maar eens een reset gedaan en jou instellingen nagebootst muv het poort nummer.
Ik snap alleen niet waarom je ip xx33 en xx36 hebt.
(Of komt dat omdat niet alle schermen compleet zijn?)

Ik heb nu mijn poort bij wan>lan ingesteld en bij nat portforwarding...

Geen resultaat... Om eerlijk te zijn zijn je tips ook precies wat ik al geprobeerd heb. Maar evengoed bedankt voor de moeite. ;)

Overigens beide FW staan uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 20:37 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Bug in firmware?? Firmware update?

Verwijderd

Topicstarter
firmware is eerste niet geupdate, later wel.

Zou het zinvol zijn om Telfort te bellen? voor de instellingen op te vragen? Of om het modem zelfs om te ruilen?

Verwijderd

weet iemand hoe je een ps3 aansluit op deze modem daarmee wil ik op de playstation network

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb je denk ik de multipc modem nodig?
Ik heb thuis de ps3 via de airport (wireless router als bridge) lopen. Ook de Imac volgt die route...

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Hier ook de instelling voor eMule en meer...
Router en firewall instellingen

2k op west bij Pv Output

Verwijderd

Topicstarter
En dan blijkt dat Azureus op de ene machine wel n aar behoren werkt en op een andere gelijksoortige machine brak is... :(
Pagina: 1