Ik heb het volgende:
1. Een modem, die is verbonden aan een (XP) PC.
2. Vanuit de PC moet er een kabel lopen naar de Router
3. Vanuit de Router moet er een draadloos signaal naar de laptop/2e computer
Punt 1: het is een ADSL USB modem, dus ik kan het modem niet rechtstreeks op de router aansluiten, want die heeft geen USB. het moet dus via de computer, er komt dus een USB signaal binnen, en er gaat een UTPkabel uit.
Punt 2: dit gaat dus mis. Welke verbinding moet ik delen? De USB verbinding, of de UTP verbinding? Dus de verbinding waar het internet signaal binnen komt, of de verbinding waar het uit gaat?
En wat moet ik instellen qua IPAdressen/subnetmaskers/gateways
De router heeft de poorten WAN, en 1-4, moet ik de kabel vanuit de computer naar de WAN of 1-4 stoppen?
Punt 3 is geen probleem.
Wie kan me helpen?
1. Een modem, die is verbonden aan een (XP) PC.
2. Vanuit de PC moet er een kabel lopen naar de Router
3. Vanuit de Router moet er een draadloos signaal naar de laptop/2e computer
Punt 1: het is een ADSL USB modem, dus ik kan het modem niet rechtstreeks op de router aansluiten, want die heeft geen USB. het moet dus via de computer, er komt dus een USB signaal binnen, en er gaat een UTPkabel uit.
Punt 2: dit gaat dus mis. Welke verbinding moet ik delen? De USB verbinding, of de UTP verbinding? Dus de verbinding waar het internet signaal binnen komt, of de verbinding waar het uit gaat?
En wat moet ik instellen qua IPAdressen/subnetmaskers/gateways
De router heeft de poorten WAN, en 1-4, moet ik de kabel vanuit de computer naar de WAN of 1-4 stoppen?
Punt 3 is geen probleem.
Wie kan me helpen?