PC --> Router

Pagina: 1
Acties:

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-03 15:14
Ik heb het volgende:

1. Een modem, die is verbonden aan een (XP) PC.
2. Vanuit de PC moet er een kabel lopen naar de Router
3. Vanuit de Router moet er een draadloos signaal naar de laptop/2e computer

Punt 1: het is een ADSL USB modem, dus ik kan het modem niet rechtstreeks op de router aansluiten, want die heeft geen USB. het moet dus via de computer, er komt dus een USB signaal binnen, en er gaat een UTPkabel uit.

Punt 2: dit gaat dus mis. Welke verbinding moet ik delen? De USB verbinding, of de UTP verbinding? Dus de verbinding waar het internet signaal binnen komt, of de verbinding waar het uit gaat?
En wat moet ik instellen qua IPAdressen/subnetmaskers/gateways

De router heeft de poorten WAN, en 1-4, moet ik de kabel vanuit de computer naar de WAN of 1-4 stoppen?

Punt 3 is geen probleem.

Wie kan me helpen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom koop je geen goedkoop ethernetmodem? Een Speedtouch 510 of ST Home mag niet meer dan een tientje kosten (zie een aanbieding uit V&A), en is een stuk makkelijker omdat je PC niet aan hoeft te staan.

Als je het toch via de PC wilt doen, dan moet je de USB-verbinding delen. In mijn ervaring niet erg prettig en soms wil het gewoon niet...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• lennartkocken
gambieter schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:25:
Waarom koop je geen goedkoop ethernetmodem? Een Speedtouch 510 of ST Home mag niet meer dan een tientje kosten (zie een aanbieding uit V&A), en is een stuk makkelijker omdat je PC niet aan hoeft te staan.

Als je het toch via de PC wilt doen, dan moet je de USB-verbinding delen. In mijn ervaring niet erg prettig en soms wil het gewoon niet...
En dan bij de UTPverbinding 192.168.0.1 en 255.255.255.0 instellen?

Verwijderd

lennartkocken schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:52:
[...]

En dan bij de UTPverbinding 192.168.0.1 en 255.255.255.0 instellen?
Als je de USB verbinding deelt via ICS, kent hij zelf een IP toe aan de UTP verbinding. Er wordt dan ook automatisch een DHCP server gestart, dus waarschijnlijk moet je DHCP server van je router disablen.

Zoals al eerder aangemerkt; een USB routertje kopen is wss stabieler en makkelijker.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03 19:12

Caveman

whahoehaha

lennartkocken schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:21:

Punt 1: het is een ADSL USB modem, dus ik kan het modem niet rechtstreeks op de router aansluiten, want die heeft geen USB. het moet dus via de computer, er komt dus een USB signaal binnen, en er gaat een UTPkabel uit.
Dit lijkt me nogal een antiek apparaat, bel je provider eens op en vraag eens wat de mogelijkheden zijn mbt omruilen. Misschien zit je voor een paar euro op de eerste rang met wireless modem/router....
Punt 2:
Punt 3:
Wie kan me helpen?
En als je provider niet wil meewerken, kijk eens in de pricewatch voor een wireless modem/router, dat zal je de kop echt niet kosten en bespaart je een hoop vreselijk moeilijk gedoe zoals je het wilt doen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• lennartkocken
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:21:
[...]

Als je de USB verbinding deelt via ICS, kent hij zelf een IP toe aan de UTP verbinding. Er wordt dan ook automatisch een DHCP server gestart, dus waarschijnlijk moet je DHCP server van je router disablen.

Zoals al eerder aangemerkt; een USB routertje kopen is wss stabieler en makkelijker.
Maar moet de router geen gateway krijgen? En zo ja, wat is die gateway dan?

Verwijderd

de router moet dan in bridged mode gezet worden; hij hoeft alleen maar het signaal door te geven. Zie daarvoor andere posts of de handleiding van je router. Vaak werkt het al als je de binnenkomende UTP kabel (die vanuit de pc dus in jouw geval) in een LAN poort stopt ipv de WAN poort.
Maar ik ben het met overige posters eens: koop een wifi dsl routertje en je bent klaar, of desnoods een ethernet router en die doorlussen naar je wifi. Check trouwens je huidige wifi-router eens: misschien is ie al dsl? (zit er een telefoonaansluiting in?)
Pagina: 1