Ik wil voor een fotogalerij in één keer een hoop foto's kunnen uploaden, dus zonder ze stuk voor stuk te hoeven selecteren. Als oplossing daarvoor had ik het volgende bedacht: files locaal zippen, en vervolgens uploaden. Php heeft een aantal functies daarvoor in huis. Probleem is echter dat die functies niet enabled zijn op de betreffende host.
Hoster wil dit ook niet doen ivm. te hoge CPU load.
Nu stuitte ik met de search op de volgende topics:
[PHP] Unzippen via PHP zonder zlib library
[php] unzip op server zonder zlib
Unzippen kan onder *nix dus met de functies unzip. Onder een Windows configuratie werkt dit dus niet.
Goed, andere mogelijkheid zou zijn unzippen via exec(), via een unzip executable, maar de user waar IIS onder draait heeft hier te weinig rechten voor, dus dat gaat niet werken.
Heeft er iemand een suggestie hoe dit dan wel op te lossen?
Ik kan het zip bestand inlezen met fopen() bv., maar hoe dan verder met de compressed data?
Hoster wil dit ook niet doen ivm. te hoge CPU load.
Nu stuitte ik met de search op de volgende topics:
[PHP] Unzippen via PHP zonder zlib library
[php] unzip op server zonder zlib
Unzippen kan onder *nix dus met de functies unzip. Onder een Windows configuratie werkt dit dus niet.
Goed, andere mogelijkheid zou zijn unzippen via exec(), via een unzip executable, maar de user waar IIS onder draait heeft hier te weinig rechten voor, dus dat gaat niet werken.
Heeft er iemand een suggestie hoe dit dan wel op te lossen?
Ik kan het zip bestand inlezen met fopen() bv., maar hoe dan verder met de compressed data?