[PHP] Unzippen zonder zlib onder IIS/Windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:07
Ik wil voor een fotogalerij in één keer een hoop foto's kunnen uploaden, dus zonder ze stuk voor stuk te hoeven selecteren. Als oplossing daarvoor had ik het volgende bedacht: files locaal zippen, en vervolgens uploaden. Php heeft een aantal functies daarvoor in huis. Probleem is echter dat die functies niet enabled zijn op de betreffende host.
Hoster wil dit ook niet doen ivm. te hoge CPU load.

Nu stuitte ik met de search op de volgende topics:
[PHP] Unzippen via PHP zonder zlib library
[php] unzip op server zonder zlib

Unzippen kan onder *nix dus met de functies unzip. Onder een Windows configuratie werkt dit dus niet.

Goed, andere mogelijkheid zou zijn unzippen via exec(), via een unzip executable, maar de user waar IIS onder draait heeft hier te weinig rechten voor, dus dat gaat niet werken.

Heeft er iemand een suggestie hoe dit dan wel op te lossen?
Ik kan het zip bestand inlezen met fopen() bv., maar hoe dan verder met de compressed data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Er zijn vast wel kant-en-klare klasses die met die compressed data overweg kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchBlood schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:56:
Hoster wil dit ook niet doen ivm. te hoge CPU load.
En dan denk je dat die hoster het wel goed vind als jij het op een andere manier gaat unzippen? Denk je dat de cpu load daar lager van wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Lelijk alternatief is client-side een programmaatje te hebben wat gewoon de files aan elkaar copieert ( met een aantal scheidingstekens tussen de bestanden ) zodat je maar 1 bestand upload, en dit dan door php binairy safe fread acties het ene bestand weer uit elkaar te trekken.

Meeste foto's kun je toch bijna niet zippen.

vb clientside bestand zou volgens mij kunnen zijn (alhoewel ik niet weet of dit goed gaat met binaire data ) :
Batchfile:
1
2
3
4
5
echo bestand1.jpg >> totaalbestand.txt
echo |||||||||scheiding||||||||| >> totaalbestand.txt
echo bestand2.jpg >> totaalbestand.txt
echo |||||||||scheiding||||||||| >> totaalbestand.txt
etc. etc.

en dan in php gaan splitsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 01:17
Je kan toch een tar (.gz) maken en deze weer untarren. Net als phpmyadmin.
Moet je even zoeken op phpclasses.org zijn er genoeg te vinden.