[S/PDIF] PS3 op mobo aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martijn-Tuup
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik heb gezocht maar kan geen goed antwoord vinden. Ik gebruik mijn computer voor alles, tv, muziek, ps3 op tft enz.
Relevante specs:
DFI nF4 SLI-DR met S/PDIF in
Creative Audigy
Creative 5.1 setje, geen digital in

Ik zou natuurlijk graag mijn ps3 ook via 5.1 aanhoren. Mijn moederbord heeft een S/PDIF ingang. Als ik mijn ps3 nu op deze ingang aansluit, wordt het geluid dan automatisch via mijn Audigy uitgestuurd? Of heb ik ergens nog een stukje software nodig. Wellicht moet de Karajan module (add-on geluidskaartje van het moederbord) aangesloten zijn om hier gebruik van te maken?
Ben niet zo thuis in de wereld van digitale audio.

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Heb je het al geprobeerd?? Het ergste wat kan gebeuren is dat het niet lukt.. 8)7

• Martijn-Tuup
Nee, heb het nog niet geprobeerd. Als "zuinige" hollander wil ik graag weten of het werkt voordat ik twee tientjes of meer voor een kabeltje moet betalen...
Eigenlijk lijkt me logisch dat het op de één of andere manier moet werken, maar als iemand me kan vertellen dat dat ook daadwerkelijk zo is, dan ben ik al een stuk verder.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:19
Zijn die speakers nu digitaal aangesloten of niet? Zoja, dan is het heel simpel, dan hoef je alleen S/PDIF pass-through aan te vinken. Hij stuurt dan het signaal van de S/PDIF IN direct door naar de S/PDIF OUT.

Als de speakers analoog aangesloten zijn..tja, dan zal de geluidskaart het digitale signaal van de PS3 dus om moeten zetten naar analoog. Geen idee of dat zomaar kan.

• Martijn-Tuup
Speakers hebben geen digital in, dus zijn analoog aangesloten. Ik vraag me dan dus ook af of mijn Audigy zomaar het S/PDIF signaal van mijn moederbord opvangt en dit om kan zetten. De Audigy kan in ieder geval wel DD5.1 de-/encoderen, dus daar ligt het probleem niet denk ik.