Toon posts:

Oude pc upgraden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
mijn oom heeft zo'n vage IBM desktop van een 4tal jaar geleden waarvan het mobo kapot is.
Hij zou de pc willen opwaarderen daar mobo en cpu te vervangen. Ik had gedacht aan een MSI KT133 mobo met daarop een Duron 750..
Verder blijft alles quasi hetzelfde. Wat zouden jullie eraan veranderen ? En hoe zwaar moet de voeding zijn voor het hele systeem?

Dank bij voorbaat
Taranis

Verwijderd

Wat zitten er dan voor oude onderdelen in? Ik bedoel pak 'm beet; edo ram zal het niet doen in een msik7tpro

Verwijderd

denk dat er wel edo inzit(of nog niet eens) dus dan zal je ook nog niet geheugen moeten kopen, en dan heb je geluk als al die oude onderdelen goed met je nieuwe mobo werken.

• Boy_One
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07-2025
En het zou dan ook zonde zijn als je een te kleine hardisk laat zitten. Plus de oude onderdelen vertragen de machinne ook.

Mijn advies gooi voor die paar honderd gulden meer een komplete machinne neer.

Je kan dan altijd de kast nog wel gebruiken (mits het mainboard past). En ik zou adviseren om een 250 WAT voeding te gebruiken.

Nou veel bouw succes en plezier toegewenst.:)

Greetz Boy_One

Verwijderd

Geheugen moet je dan ook veranderen (naar SDRAM), kijken of alle oude kaarten van die desktop nog wel passen (ISA kaarten enzo moet je rekening mee houden), voeding moet AMD gekeurd zijn (dat komt erop neer dat 300W is meestal goed is).

[edit]
Toen ik op reply klikte was er geen post...
Toen ging ik antwoorden en icq'en...
Toen was ik weer eens te traag :)

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Ik ben bang dat je zo'n beetje alles moet vervangen. Behalve eventueel de kast. De rest kan waarschijnlijk allemaal weg. ISA sloten zitten niet of nauwelijks meer op Mobo's...( daar gaan al je uitbreidingskaarten >:) ) Je moet DIMMen hebben ipv SIMMen. ( geheugen.) Oh wacht je kunt de floppydrive, HD en CDrom ook nog gebruiken maar thats it.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Yup, wou ook een paar onderdelen van mijn oude PC vervangen, totdat ik me een beetje ging verdiepen in computer, toen kwam ik erachter dat het een en ander niet pasten, en toen heb ik maar snel m'n order gecancelled :D:D:D:D:D:D.

Had SDRAM bestel voor een EDO bordje.

Een AMD K62 450, terwijl mijn bordje maar K6 tot 233 supporte :D:D:D:D, enz.... erg stom, ach ja, gelukkig weet ik nu wat meer :):):):):):)

Conclusie koop een nieuwe (budget => 2500)PC.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 22:17 schreef FrankGuthrie het volgende:

Een AMD K62 450, terwijl mijn bordje maar K6 tot 233 supporte :D:D:D:D, enz.... erg stom, ach ja, gelukkig weet ik nu wat meer :):):):):):)
Dat vraag ik me anders nog altijd af

Verwijderd

kijk eerst eens wat er allemaal in zit!!
en post dat hier!!
dan kunnen we je verder helpen als wij maar weten wat er in zit (isa sloten (zwart) of pci sloten (wit) of een agp slot (bruin) wat voor geheugen wat voor procesor zit er nog in) en wat de snelheid is het een/of 486 - pentium - amd ???

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zelfs de kast kun je denk ik niks mee.. die kast is waarschijnlijk AT en dat nieuwe mobo ATX.. en dan is het ook nog es een desktop van een merk pc, dan zit er soms een heel vaag moederbord in dat voor die kast gemaakt is etc. etc.

koop gewoon een heel nieuw systeem, kast met moederbord/proc/ram etc. Kun je je monitor wel houden :)

Verwijderd

Topicstarter
okie
alvast bedankt voor de replies
kga deze namiddag het systeempje ff bekijken en zien wat er nog te redden valt ;)
Pagina: 1