Toon posts:

MSN Logt niet in

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Bij mijn neef wilt Live Messenger niet aanmelden. Als ik inlog, kan ik via netstat zien dat er verbinding gemaakt wordt met by1msg2275509.phx.gbl via poort 1863. Hte domein phx.gbl is echter niet beschikbaar. Na een tijdje geeft Live Messenger de foutmelding 80048820 (uitgebreide foutcode: 80048439).

Als ik op internet op de foutmelding zoek, vind ik een heleboel oplossingen die niet helpen. De tijd klopt, ik heb alle DLLs gegeregistreerd die ik maar kan vinden en alle andere oplossingen geprobeerd. Als ik zoek naar het phx.gbl domein, vind ik niks bruikbaars.

Dit gebeurd met meerdere PC's in het netwerk, niet alleen met deze PC. Ik heb de router al gereset en alle instellingen opnieuw ingesteld...

Iemand enig idee?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Klinkt als spyware die u login wilt afvangen, scan daar eens op?

En werkt de webmessenger wel?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:11:
Klinkt als spyware die u login wilt afvangen, scan daar eens op?

En werkt de webmessenger wel?
Webmessenger van www.iloveim.com werkt. Spyware kan het niet zijn. Er zit geen spyware op, de pc is pas opnieuw geinstalleerd.

Ik kom trouwens ook niet ingelogd op www.hotmail.com.
WebMessenger van MSN zelf werkt niet. Firefox geeft de foutmelding De verbinding werd geherinitialiseerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 21:14 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:57
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:12:
[...]

Webmessenger van www.iloveim.com werkt. Spyware kan het niet zijn. Er zit geen spyware op, de pc is pas opnieuw geinstalleerd.
[offtopic]
Recentelijke nieuwe installatie zegt weinig, een aparte firewall is toch wel geadviseerd.

Verwijderd

Topicstarter
_Apache_ schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:14:
[...]

[offtopic]
Recentelijke nieuwe installatie zegt weinig, een aparte firewall is toch wel geadviseerd.
Ik heb een firewall.... Daar zit het probleem niet.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21
Malware ?

Al eens goed gescand naar vier russen en spionwaren?

Verwijderd

Topicstarter
HyperBart schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:15:
Malware ?

Al eens goed gescand naar vier russen en spionwaren?
Ja heb ik.
Nee is niet het probleem...

Het moet echt aan de internet verbinding liggen.

• HyperBart
en met een een laptop die je zelf eens aan die lijn prikt?
Whow, hier is ineens wat bijgekomen, even raar aangemeld, zag de antwoorden niet, dacht dat ik eerst was, anders had ik het niet nog eens gevraagd van virussen en spyware...

Verwijderd

[...]

WebMessenger van MSN zelf werkt niet. Firefox geeft de foutmelding De verbinding werd geherinitialiseerd.
je hebt wel internet?
ik ken dat probleem namelijk ook maar dan met draadloos netwerk.
dan heb ik alleen lokaal toegang.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:17:
[...]

je hebt wel internet?
ik ken dat probleem namelijk ook maar dan met draadloos netwerk.
dan heb ik alleen lokaal toegang.
Internet heb ik gewoon.. Ik kan alle sites bezoeken (alle sites die ik heb geprobeerd dan ;-)), alleen kan ik niet inloggen op www.hotmail.com en Live Messenger werkt niet.

• HyperBart
met een andere router eens testen ?
Gewoon blijven afgaan wat er kan zijn, en geen enkele pc kan het, dus het moet vlgns mij aan router/modem liggen. Heb je een andere ter beschikking?

Verwijderd

Topicstarter
HyperBart schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:25:
met een andere router eens testen ?
Gewoon blijven afgaan wat er kan zijn, en geen enkele pc kan het, dus het moet vlgns mij aan router/modem liggen. Heb je een andere ter beschikking?
Dit is inderdaad de volgende stap die we gaan proberen. Momenteel heb ik even geen router. Binnenkort ga ik even met mijn eigen routertje proberen.

En toch snap ik niet hoe msn bij het phx.gbl domein komt. De server die ervoor staat verschilt per login. Ik denk dat Live Messenger een IP-adres ingebakken heeft om connectie mee te maken, en dat via een reverse-lookup deze hostname wordt geresolved. Misschien dat Microsoft deze intern gebruikt om te testen...

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je al es wat opzoekingswerk gedaan op wie de eigenaar is van dat specifieke (op het eerste zicht gezichtsloze) domein? Mij lijkt de spyware/malware-optie de meest relevante op dit moment. Het zou me ten zeerste verbazen mocht MS zo van die pseudo-random servers gebruiken om z'n verkeer langs te sturen... Uiteindelijk betalen ze sowieso voor hun windows/microsoft domeinnamen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Een netstat geeft hier ook dat gbl domein; netstat -n geeft het ip adres en met nslookup <ip> krijg ik dan by2msg1204320.gateway.edge.messenger.live.com dus hoe netstat aan die gbl komt weet ik niet...

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Probeer anders is miranda of trillian.

Verwijderd

Maak eens een andere gebruikersaccount aan en probeer het onder die account nog eens; ik heb dat ooit gehad op een laptop. MSN weigerde te verbinden (exacte fout weet ik niet meer) terwijl internet verder gewoon werkte. Opnieuw installeren en dll's verwijderen etc. maakte niets uit...nieuwe account aangemaakt en geen probleem. Zal waarschijnlijk iets mis zijn geweest met user.dat ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:12:
Maak eens een andere gebruikersaccount aan en probeer het onder die account nog eens; ik heb dat ooit gehad op een laptop. MSN weigerde te verbinden (exacte fout weet ik niet meer) terwijl internet verder gewoon werkte. Opnieuw installeren en dll's verwijderen etc. maakte niets uit...nieuwe account aangemaakt en geen probleem. Zal waarschijnlijk iets mis zijn geweest met user.dat ofzo..
Bedoel je een ander gebruikersaccount in Windows (dus een nieuw profiel) of een ander MSN-adres? Gebruikersaccount in Windows heb ik geprobeerd (werkte niet) en ik heb met verschillende MSN adressen geprobeerd in te loggen.. Alle adressen die ik geprobeerd heb, werken ergens anders (bij mij thuis) trouwens wel.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

En het tijdelijk uitzetten van de firewall, dat al geprobeerd???

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:39:
[...]
Bedoel je een ander gebruikersaccount in Windows (dus een nieuw profiel) of een ander MSN-adres? Gebruikersaccount in Windows heb ik geprobeerd (werkte niet) ...
Helaas, ik bedoelde inderdaad een andere gebruikersaccount in Windows.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 20:11
Kijk eens in je HOSTS file of daar geen vreemde entry's in staan.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:09
Dit is een long shot, maar draaien de computers waar het niet op werkt toevallig allemaal Windows Vista? Ik wacht op je antwoord, wellicht heb ik de oplossing :)

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

phx.gbl schrijnt een veel gebruikt domein te zijn door microsoft....

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

Topicstarter
punica schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:43:
En het tijdelijk uitzetten van de firewall, dat al geprobeerd???
Ja, heb ik geprobeerd, helaas zonder resultaat. De Firewall van de router en op de computers staan uit.
Kijk eens in je HOSTS file of daar geen vreemde entry's in staan.
Nee, is helemaal leeg, op localhost na.
Dit is een long shot, maar draaien de computers waar het niet op werkt toevallig allemaal Windows Vista? Ik wacht op je antwoord, wellicht heb ik de oplossing
Nee, helaas. Op één computer staat Windows XP Home, en op de andere Windows XP Media Center Edition... Gewoon uit nieuwschierigheid: wat zou volgens jou de oplossing bij Vista geweest zijn?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb ook ooit eens zo'n gek probleem gezien, een firmware update van de router was de oplossing :)

Tweakers Discord

• linksnl
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit lijkt verdacht veel op een MTU probleem (ofwel gefragmenteerde IP pakketten).

Kun je een MTU waarde in de router instellen?
Staat deze al ingesteld en zo ja, op welke waarde?
Probeer in ieder geval de waarden 1492 of 1454.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Toevallig geen proxy ingevuld? Zal wel niet in een thuisnetwerk, maar het lijkt er op.

Verwijderd

Zie mogelijke oplossing
http://neworder.box.sk/fo...0Networking&thread=251392
Onderaan de pagina.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:20:
Ik heb ook ooit eens zo'n gek probleem gezien, een firmware update van de router was de oplossing :)
Had ik al aan gedacht. Er is helaas geen nieuwe firmware :-(
Dit lijkt verdacht veel op een MTU probleem (ofwel gefragmenteerde IP pakketten).

Kun je een MTU waarde in de router instellen?
Staat deze al ingesteld en zo ja, op welke waarde?
Probeer in ieder geval de waarden 1492 of 1454.
Nee, helaas... Hielp niet. Ik heb de MTU nu weer terug op 1500 gezet...
Toevallig geen proxy ingevuld? Zal wel niet in een thuisnetwerk, maar het lijkt er op.
Nee.. nergens een proxy ingevuld.
Zie mogelijke oplossing
http://neworder.box.sk/fo...working&thread=251392
Onderaan de pagina.
Heel erg bedankt voor het meezoeken, maar Windows Messenger is niet geinstalleerd, dus die kan ik niet verwijderen.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:17:
Gewoon uit nieuwschierigheid: wat zou volgens jou de oplossing bij Vista geweest zijn?
Ik bedacht wat later dat mijn oplossing niet de juiste kon zijn, omdat het probleem wat ik in gedachten had gebonden was aan de gebruikte netwerkkaart. En die zal vast niet precies hetzelfde zijn in alle computers.

Maargoed, het was een probleem waar Vista niet helemaal goed overweg ging met de netwerkkaart, zodat programma's als MSN/Trillian (volgens mij alle chatprogramma's, en misschien nog wel meer programma's) gewoon niet wilden werken. De exacte oorzaak weet ik niet, maar de oplossing voor mij was in ieder geval onderstaande in de command prompt te typen:

code:
1
netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

Verwijderd

Topicstarter
FreddyFish schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:24:
[...]

Ik bedacht wat later dat mijn oplossing niet de juiste kon zijn, omdat het probleem wat ik in gedachten had gebonden was aan de gebruikte netwerkkaart. En die zal vast niet precies hetzelfde zijn in alle computers.

Maargoed, het was een probleem waar Vista niet helemaal goed overweg ging met de netwerkkaart, zodat programma's als MSN/Trillian (volgens mij alle chatprogramma's, en misschien nog wel meer programma's) gewoon niet wilden werken. De exacte oorzaak weet ik niet, maar de oplossing voor mij was in ieder geval onderstaande in de command prompt te typen:

code:
1
netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
Ja dat probleem ken ik.. Dit kwam doordat de geluidskaart niet goed afgestemd zou zijn.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Misschien een gekke tip maareh... Zet je windows klok/tijd eens goed?

• HyperBart
De tijd klopt, ik heb alle DLLs gegeregistreerd die ik maar kan vinden en alle andere oplossingen geprobeerd. Als ik zoek naar het phx.gbl domein, vind ik niks bruikbaars.
Verder zou ik gewoon doen zoals je van plan bent. Die rare domeinnaam is dus toch blijkbaar nodig voor windows ofzo. Heb je nu al geprobeerd met Pidgin ofzo ?

Er is ook nog ergens een manier waarbij je een aantal files moest verwijderen, Live messenger maakte ze dan terug opnieuw aan, had te maken met de gebruiker enzo en als ik het me goed herinner maakte hotmail (Live Mail) daar ook gebruik van...

Ik kan het nu even niet vinden, keywords: user profile msn/live messenger, reset profile, iets in die trend,

[ Voor 62% gewijzigd door HyperBart op 28-11-2007 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
HyperBart schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:55:
[...]

Verder zou ik gewoon doen zoals je van plan bent. Die rare domeinnaam is dus toch blijkbaar nodig voor windows ofzo. Heb je nu al geprobeerd met Pidgin ofzo ?
Nee, nog niet geprobeerd. Ik ben nu niet bij mijn neef dus kan het momenteel nog niet proberen. De volgende keer ik daar ben ga ik de volgende stappen nu nog ondernemen:

- Met Pidgin of een ander alternatief proberen
- Andere router proberen.

Ieder bedankt voor het meedenken!

• HyperBart
Graag gedaan, hou me/ons op de hoogte, ben nieuwsgierig...
Pagina: 1