[Aiport Extreme] airportdisk benaderen van WAN

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-01 14:56
hoe kan ik mijn harde schijf die aan mijn airport extreme hangt benaderen ? de optie "schijven delen via WAN" is aangevinkt. De schijven zijn beveiligd via een schijfpaswoord. Als ik naar mijn IPadres van mijn APE surf, kan ik een account en een paswoord opgeven.

als ik eenfout wachtwoord geef krijg ik
"u hebt een ongeldige gebruikersnaam of een ongeldig wachtwoord opgegeven",

als ik het juist opgeef krijg ik:
"verbinding mislukt, er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het maken van verbinding met de server. Controleer de naam en het IP-adres van de server en probeer het opnieuw"

Kan iemand mij hiermee helpen ?

MvG
Kameleman

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik heb hier de schijf eerst aan moeten sluiten (en 1e keer formatteren) op m'n MacBook.

Toen deze de schijf eenmaal kon benaderen, kon ik 'm aan de AEBS hangen, en werd ie gelijk gezien. In Tiger werd de schijf automatisch gemount volgensmij; de eerste keer moest ik het wachtwoord opgeven dat ik had ingesteld.

Onder Leopard worden ze (USB hub voor meedere, eerst aan Mac, dan aan hub) niet automatisch gemount, maar kan ik ze benaderen via Finder > Netwerk > AEBS naam > Schijf. Maar dat is vast wel te automatiseren als 't moet.

Maar het werkt niet altijd geweldig. Ik heb nu een schijf aangezet, en kan er gewoon niet bij. Over 't algemeen werkt 't redelijk goed, maar één ding is zeker: dit hele gebeuren is alles behalve plug & play.

Succes :) .