Toon posts:

USB 2 via Ethernet poort?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

lang geleden heb ik hier al eens iets gepost, heel lang geleden vermoed ik.

Nu heb ik een nieuwe vraag, mijn computer is niet van de nieuwste, echter nog zeer degelijk. USB 2 zit echter nog niet aan boord, hoewel zo'n poortje toch zeer nuttig zou zijn.

Ik kan me natuurlijk een PCI kaart aanschaffen, maar ik weet niet goed wat hier de prijs van is, ik vermoed vrij duur?
Nu vroeg ik mij dus af of er geen 'converters' bestaan, van Ethernet poort naar USB2 poort?

alvast bedankt!

michael

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 19:41 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25

Haan

dotnetter

Volgens mij bestaan ze alleen andersom (dus een netwerkadapter via USB). Afgezien daarvan zou een ethernet poort maar 100 Mbit zijn en is USB 2.0 480 Mbit.

Maar zo'n PCI-kaartje kost echt maar 10 euro, dus haal die. (kijk voortaan in de Pricewatch als je een prijs van iets wil weten ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door Haan op 27-11-2007 19:43 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een PCI USB kaartje is echt wel goedkoop.
Een convertor die jij zoekt bestaat niet denk ik aangezien ethernet een totaal ander doel heeft dan USB 2.0 Er bestaan wel USB2.0 naar Ethernet converters.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:35
Nee, die bestaan niet. Alleen de andere kant uit.

Ethernet en USB zijn 2 totaal verschillende protocollen die bovendien door het besturingsysteem totaal verschillend worden afgehandeld. Daarnaast ligt de topsnelheid van USB boven de 400Mbps waar die van jouw netwerkkaart op maximaal 100Mbps ligt.

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-02 20:18
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:40:
Ik kan me natuurlijk een PCI kaart aanschaffen, maar ik weet niet goed wat hier de prijs van is, ik vermoed vrij duur?
Die dingen kosten geen drol.
Edit: Spuit11

[ Voor 110% gewijzigd door GeniusJennis op 27-11-2007 19:45 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
De PCI-kaart is waarschijnlijk vrij goedkoop vergeleken een 'Ethernet-converter'. Voor 20 tot 30 euro heb je 4 poorten.

Ethernet/USB converters, voorzover ze bestaan, ken ik alleen in de vorm van een print-server. Maar misschien bestaan er meer varianten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, die converters bestaan niet. Simpelweg omdat het niet mogelijk is om zomaar vanalles door je netwerkkaart te proppen, die snapt het USB2 protocol immers niet. Als je ze al tegen komt dan zal het waarschijnlijk een USB netwerkadapter zijn (dus precies het tegenovergestelde) of een proprietary geval dat toevallig van een RJ45 connector gebruik maakt (maar geen netwerk is).

Mijn advies is niet moelijk doen, even doorsparen tot je €10 bij elkaar hebt en een USB2.0 pci kaartje kopen.

Verwijderd

Topicstarter
oke die antwoorden komen hier heerlijk snel :p
Bedankt allemaal, ik hoop jullie ooit eens te kunnen helpen!

michael

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit soort dingen zijn toch vrij makkelijk zelf uit te zoeken. De pricewatch geeft antwoord op de vraag hoe duur zo'n kaartje is, en ethernet naar usb lijkt me lastig. Dan heb je het echt over behoorlijk verschillende protocollen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.