Toon posts:

Asus P5K Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jongens Het volgende probleem heb ik.

Dit systeem heb ik samengesteld.

Asus P5K Bios versie 0704
Zalman 600 watt voeding (blauw licht)
Intel Core E 6750
2 gb DDR 2 G.E.I.L ddr 667 mhz
Samsung spinpoint 500 GB
Asus 8800 GTS videokaart
Nec Sata Brander

Ik had al erg veel moeite om Winxp erop te krijgen. (session_5_initialization_failed)

Ik had ergens andere een originele versie kunnen bemachtigen en die ging er wel vlekkeloos op.

Maar wat nu blijkt.

Soms als k mijn pc opnieuw opstart of een koude start Komt hij goed door de post heen gewoon, 1biepje ook

Maar daarna Doet hij soms Doodvallen om het zo maar te zeggen (het laadbeeld van winxp laat hij niet zien of soms wel maar dan blijft hij ook hangen. hd lampje doet dan ook niks.)

Start ik hem dan opnieuw op doet hij het wel en komt hij er vlekkeloos doorheen.(wel zie je dat hij zei dat windows niet goed was afgesloten)

Ik kan het helaas niet vinden wat dit probleem zou kunnen zijn, en ik wordt er zachtjes aan wel een beetje moe van.

Ik dacht zelf dat het gewoon aan het mobo lig (sata controller mischien,of de befaamde intel chipset)

Geheugen is goed (Memtest laten draaien)
En me HD heeft ook geen bad sectors

Wat is jullie mening hierover?

Bedankt alvast

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:41
Ik heb hetzelfde bordje, loopt nu goed in xp. Heb onder vista problemen gehad die op die van jou lijken, dat kwam door de onboard netwerkkaart. Ik heb er toen een pci-kaartje ingestopt en toen waren de problemen voorbij!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-05 16:41
Ik heb vergelijkbare problemen gehad met een ASUS P5K-e WiFi bordje. Dat kwam in hooguit 10% van de gevallen door de POST heen, en liep dan wel een paar minuten goed. Vervolgens hing ie dan weer.

IN 90% van de gevallen echter wilde ie dus niet eens door de POST heenkomen. Alles geprobeerd (zoveel mogelijk componenten los, slechts 1 reepje geheugen, etc etc), maar hielp allemaal niks. Conclusie: bord was dood (on arrival).

Er zijn veel meer recente verhalen te vinden van bordjes die niet eens door hun POST komen.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:27

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb ook een p5k die ik een maandje of 4 gebruik nu, 2x gehad dat ie niet door de post kwam (een of andere OC fout :S) en 1x dat winxp niet wilde starten, een herstart verhielp dit probleem.

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Ik heb een analoog probleem, in 10% van de gevallen komt hij niet door de POST , en blijft hij hangen.
Van ASUS het advies gekregen op het bord ter reparatie binnen te brengen.