[MacBook Pro] DVI->HDMI lukt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-02 11:37
Ik heb een probleem om mijn MBP (1ste gen) aan te sluiten op mijn tv.
De tv is een JVC LT-26S60, en deze kan niet overweg met Mac's als die worden aan gesloten via de pc ingang (vga-ingang).
Als ik de MBP aan de tv hang(HDMI ingang), dan detecteert hij deze gewoon (het typenummer is zichtbaar alsmede twee resoluties nl. 1080i (50Hz (PAL) en 60Hz (SeCam)
Schakel ik op de tv over naar HDMI dan gaat het even goed, dwz gewoon mijn desktop om vervolgens op de tv en mijn MBP te schakelen tussen een blauw scherm en de desktop. Ook schiet het processor-gebruik wat omhoog.
Maar... onder BootCamp geen probleem :? dan gebruik ik trouwens de ati drivers van Omega.
Maar ik wil niet onder bootcamp draaien maar gewoon met OSX.

Ben ik ergens wat vergeten of is JVC gewoon niet compatibel.
Op de apple site staat bij de AppleTV JVC wel als compatibel product (via HDMI), maar op de AppleTV zit een HMI uitgang. Dus misschien dat daar het euvel zit.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:39

B2

wa' seggie?

Even een schopje :)

Ik heb hetzelfde probleem met JVC LT32S60. Waarschijnlijk ligt het aan de combinatie MBP/JVC want op een nieuwere Sony 32D3000 werkte het gelijk.
Ook ik heb een windows pc via DVI naar HDMI aan de TV gehangen, maar geen problemen. Het zal dus iets in de drivers voor de 8600GT zijn denk ik zo.

In 10.5.2 schijnen nieuwe drivers voor de kaart te zitten, dus misschien dat het wat oplost..