Toon posts:

[IDE] Harddisk werkt, DVD writer werkt, Samen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb recent een nieuwe MSI neo 2 FR aangeschaft, waar in tegenstelling tot mijn oude moederbord nog maar 1 ide aansluiting op zit. Nou dacht ik dat ik daarop mijn dvd writer en een wat oudere IDE harddrive tegelijkertijd zou moeten kunnen aansluiten. Als ik de DVD drive los aan het einde hang (op master) doet ie het prima. Hetzelfde geldt voor de harddisk (op cable select).

Als ik ze echter allebei aan de kabel hang herkent hij de HD niet (op slave, midden op de kabel, DVD op master)

Dit zou toch moeten werken? Kan het aan de kabel liggen?

IDE drive is een 250gb WD
DVDRW is een NEC ND2500A

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 18:16 ]

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Als ze alle 2 los wel werken is de de kans heel groot dat ze toch alle 2 op master/slave staan. Dit kun je ook zien bij het opstarten van je pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn kast open. Jumpers staan toch echt in master/slave. de HD staat nu op slave (just to be sure) Bij het booten herkent ie de harde schijf uberhaupt niet.

• binnenbuiten
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-04-2025
Doen ze eens alle bij op Cable select dan moet het werken.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:19:
Ik heb mijn kast open. Jumpers staan toch echt in master/slave. de HD staat nu op slave (just to be sure) Bij het booten herkent ie de harde schijf uberhaupt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat hielp niet, maar ik heb ze nu omgedraaid en nu werkt het wel. Het uiteinde op slave gezet (de DVDR unit) en de middelste op master (HD). In elk geval bedank voor jullie tijd. Vreemd, zou toch allebei moeten werken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:40:
Hmm dat hielp niet, maar ik heb ze nu omgedraaid en nu werkt het wel. Het uiteinde op slave gezet (de DVDR unit) en de middelste op master (HD). In elk geval bedank voor jullie tijd. Vreemd, zou toch allebei moeten werken?
Nee. Het zou doorgaans alleen moeten werken met de master op de zwarte connector en de slave op de grijze.

Je geeft echter aan dat je een WD hdd hebt. WDs zijn vrij irritant met jumpering, daar ze een aparte setting gebruiken voor master en voor single.

Als je schijf het dus wel alleen doet, maar niet met de andere drive eraan dan is hij waarschijnlijk als single gejumpered en zal je hem als master moeten jumperen.
Pagina: 1