Lid worden van Technet?

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:44
Voor mijn studie informatica leek het mij nuttig om alvast wat extra te gaan "spelen" met software (wel verantwoord uiteraard). Omdat het toch een toekomstig beroep is natuurlijk vind ik wel dat dat legaal moet gebeuren. Ik kan ook bestellen via surfspot, maar enkelt wat de school aanbied (en dat is sowieso geen server spul en ook nooit het allernieuwste).

Nu heb ik rond gezocht op internet en kwam daar uit bij Technet. Maar ik begrijp niet helemaal de precieze opzet ervan.

1. Je kan met een lidmaatschap altijd de nieuwste versie's van Microsoft producten downloaden toch? Maar krijg je die aangeboden per mail / download? Want op mijn huidige werk weet ik dat we 1x in de zoveel tijd mappen ter beschikking krijgen.
2. Als je je lidmaatschap opzegt dan vervalt je licentie ook automatisch?
3. Nu zag ik dat in de Juli map van dit jaar Vista + Office 2007 + Server 2003 R2 zat. Maar als ik nu een abo neem, krijg ik die dan niet meer opgestuurd? Want een nieuw OS laat nog wel even op zich wachten, en ik ga niet 400 euro betalen voor die folders die altijd erbij zitten.
4. Als laatste, enkelt ter confirmatie, zolang je betaald mag je ze blijven gebruiken toch? Het zijn toch geen trials...

En ja ik heb technet gelezen op microsoft.nl maar ik vraag enkelt confirmatie voor een aantal zaken. Het is natuurlijk een hoop geld. Tevens hoop ik dat het topic eventueel andere kan helpen, school is tenslotte net begonnen en ik zie graag gebruik van gelicenseerde software.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Woodsy schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:44:
1. Je kan met een lidmaatschap altijd de nieuwste versie's van Microsoft producten downloaden toch?
Die producten die in de lijst voor Technet staan.
Hoofdzakelijke Infrastructure zaken. Server OS, client OS, een aantal Serverproducten en Office.
Maar krijg je die aangeboden per mail / download? Want op mijn huidige werk weet ik dat we 1x in de zoveel tijd mappen ter beschikking krijgen.
Technet direct = download. Is ook goedkoper.
2. Als je je lidmaatschap opzegt dan vervalt je licentie ook automatisch?
Correct.
3. Nu zag ik dat in de Juli map van dit jaar Vista + Office 2007 + Server 2003 R2 zat. Maar als ik nu een abo neem, krijg ik die dan niet meer opgestuurd? Want een nieuw OS laat nog wel even op zich wachten, en ik ga niet 400 euro betalen voor die folders die altijd erbij zitten.
Geef dan die 400 uit aan de download versie van Technet Direct, dan kan je ze altijd naar beneden hengelen zonder te moeten wachten op TNT post.

Overigens zijn er heel vriendelijke mensen bij MS die (jaa! echt waar!) de telefoon ook opnemen en je dat kunnen vertellen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device