Ik zal even het probleem kort en bondig uitleggen
Ik heb hier een aantal stored procedures die opgeslaan waren naar MSSQL2005 server. Deze had enkele simpele voordelen zoals ROW_NUMBER()
nu, al deze stored procedures moeten omgezet worden naar een MSSQL 2000 syntax. (Waarom? Omdat de hoster van de website een ander pakket heeft en die nieuwe hosters hebben nog steeds een oude mssql...)
Hieronder even de normale stored procedure :
Nu wil ik deze opslaan in MSSQL2000 maar hier bestaat de functie ROW_NUMBER() niet.
Kan iemand mij op een spoor zetten naar een soortgelijke functie of gelijke manier om deze waarde te verkrijgen in MSSQL2000?
heb al even zitten rondneuzen maar kan door de bomen het bos niet meer zien
Ik heb hier een aantal stored procedures die opgeslaan waren naar MSSQL2005 server. Deze had enkele simpele voordelen zoals ROW_NUMBER()
nu, al deze stored procedures moeten omgezet worden naar een MSSQL 2000 syntax. (Waarom? Omdat de hoster van de website een ander pakket heeft en die nieuwe hosters hebben nog steeds een oude mssql...)
Hieronder even de normale stored procedure :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| CREATE PROCEDURE [dbo].[tblBikes_GetBikesSubset]
(
@startRowIndex int,
@maximumRows int
)
AS
SET @startRowIndex = @startRowIndex + 1
SELECT ID,BikeTitle,BikeAmount,BikeMake,BikeMileage, BikeCurrency,BikeImage01,BikeModel,BikeCategory,BikeMileageType
FROM
(SELECT ID,BikeTitle,BikeAmount,BikeMake,BikeMileage,BikeCurrency,BikeImage01,BikeModel,BikeCategory,BikeMileageType,
ROW_NUMBER() OVER(ORDER BY ID) as RowNum
FROM tblBikes e
) as EmpInfo
WHERE RowNum BETWEEN @startRowIndex AND (@startRowIndex + @maximumRows) - 1 |
Nu wil ik deze opslaan in MSSQL2000 maar hier bestaat de functie ROW_NUMBER() niet.
Kan iemand mij op een spoor zetten naar een soortgelijke functie of gelijke manier om deze waarde te verkrijgen in MSSQL2000?
heb al even zitten rondneuzen maar kan door de bomen het bos niet meer zien
[ Voor 3% gewijzigd door nick_vh op 27-11-2007 17:41 ]