Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HTML]Nieuwe regel na Marquee *

Pagina: 1
Acties:

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04 15:22
Beste Mede Tweakers,

Ik heb een stukje code nodig voor een bestaande website hierin wordt gebruik gemaakt van de tag marquee. Hiernaast moet een link komen te staan. In IE is dit natuurlijk geen probleem. Maar Firefox is lastig. Na het afsluiten van de marquee tag begint in FF altijd een nieuwe regel. Terwijl ik de link naast de marquee tag wil hebben staan.

code:
1
2
3
4
<marquee style="width:400px; height:auto; list-style:none;">
    Dit is een voorbeeld test
</marquee>
<a href="http://www.voorbeeld.nl">test</a>

Ik heb al van alles geprobeerd met style. Onder andere met list-style:none; In Google kon ik de oplossing ook niet vinden. Ik heb ook al andere tags zoals div en span om het marquee gedeelte heen gezet.

Windsoft

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 22:01

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

code:
1
display: inline;

Ook geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door R4NCOR op 27-11-2007 17:32 ]

• JoostMartijn
Ja, net geprobeerd heeft niet het gewenste reslutaat. Het zorgt er alleen voor dat het atribuut width:400px wordt genegeerd.

Windsoft

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In een div zetten, display: inline op die div, width van 400px op de marquee en dan naast die div het linkje?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:41

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

code:
1
display: -moz-inline-block;

of
code:
1
display: -moz-inline-box;

zou misschien ook kunnen werken, beide zijn wel mozilla-online proprietaire tags, dus oppassen of hetzelfde probleem niet tevens bij bv Opera, Safari of Konqueror optreed.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:00

Sebazzz

3dp

Je weet dat je marquee eigenlijk niet behoord te gebruiken en maar in twee browser werkt? (Firefox 1.x, 2.x en IE). Ik heb gehoord dat Firefox 3 geen marquee meer ondersteunt dus...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• JoostMartijn
Ik denk dat je het zo bedoelt.

code:
1
2
3
4
<div style="width:400px; display:inline;">
   <marquee>Dit is een voorbeeld test</marquee>
</div>
<a href="voorbeeld.html">test</a>

Het geeft niet het gewenste resultaat. De link komt onder het marquee gedeelte. Het width:400px; wordt ook weer genegeerd. De div wordt zo breed als de pagina is.

Windsoft

• JoostMartijn
Ik gebruik Firefox 2.0.0.9. Weten jullie wat het vreemde is? Het gaat wel goed in safari !?!?!?

Windsoft

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41
Sebazzz schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:42:
Ik heb gehoord dat Firefox 3 geen marquee meer ondersteunt dus...
Net even getest, met een HTML 4.01 Transitional DTD werkt het nog steeds in Firefox 3.

Heb hier de volgende Firefox 3 versie: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9b1) Gecko/2007111505 GranParadiso/3.0b1

[ Voor 3% gewijzigd door robbert op 27-11-2007 17:51 ]

• JoostMartijn
Bedankt!!!! RM-rf _/-\o_

code:
1
display: -moz-inline-box;

Werkt. In werkt nu in alle browsers. Nog even een kort vraagje hierover. Is er een goede site waar ik de Firefox style opties kan vinden. Dan hoef ik Tweakers niet meer lastig te vallen met dit soort simpele probleempjes.

Windsoft

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Eigenlijk niet; ik bedoelde een breedte van 400px op de marquee zelf. Maar goed, je probleem is opgelost en mijn oplossing was niet meer dan een gok. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Ik denk dat je niet gediend bent met een link naar een pagina over Firefox-specifieke CSS. Bijna niemand gebruikt browserspecifeke CSS en degenen die het wel gebruiken, weten wat ze doen. Ik kan het mis hebben, maar zoals je nu werkt, lijkt het meer op het toepassen van willekeurige HTML-elementen en CSS-properties totdat het wel werkt (list-style toepassen op iets dat geen list is?). Dan heb je denk ik meer aan o.a. de volgende links:Browserverschillen verminder je namelijk niet door browserspecifieke zaken te gebruiken (marquee, -moz, etc.), maar juist door te werken volgens webstandaarden.

Cogito ergo dubito

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Geen marquee gebruiken. In elk geval niet de <marquee> tag, maar het liefst ook niet iets dat erop lijkt. Het wordt ervaren als zwaar irritant door bijna alle soorten bezoekers, omdat het constant de focus van je ogen naar zich toe forceert. Dus moet je er een verdomd goede reden voor hebben.

In any case, los het netjes op met javascript. Dan werkt het op alle browsers, en ben je veel flexibeler.

日本!🎌

Pagina: 1