Sempron Mobile 3400+ 1.8GHz vs. Celeron M 530 1.7GHz

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:07
Welke processor behaalt de beste resultaten?

Sempron Mobile 3400+ 1.8GHz (L2 256KB) of de Celeron M 530 1.7GHz (L2 1MB).

Een antwoord heb ik op internet en GoT helaas niet kunnen vinden, SiSoftSandra kan ik hier niet installeren dus kan met behulp van dat programma helaas geen vergelijking maken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RutgerFR schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:20:
SiSoftSandra kan ik hier niet installeren dus kan met behulp van dat programma helaas geen vergelijking maken.
Je hebt dus beide cpus tot je beschikking? Test dan gewoon met een benchmark progsel (het hoeft geen Sandra te zijn natuurlijk).

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:07
Terw_Dan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:21:
[...]

Je hebt dus beide cpus tot je beschikking? Test dan gewoon met een benchmark progsel (het hoeft geen Sandra te zijn natuurlijk).
Nope (was dat maar zo :P)... Ik wil een budget laptop aanschaffen voor mijn studie en moet een keuze maken tussen deze twee.

Verwijderd

Blinde gok: AMD is doorgaands sneller per mhz, Intel heeft doorgaands (voor de Core Duo's) meer mhz.
Deze AMD is 100 mhz sneller en de Celeron is een budget-reeks...

Gokje: AMD wint het hier.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:25:
Blinde gok: AMD is doorgaands sneller per mhz, Intel heeft doorgaands (voor de Core Duo's) meer mhz.
Deze AMD is 100 mhz sneller en de Celeron is een budget-reeks...

Gokje: AMD wint het hier.
Klopt niet, Intel C2D is klok voor klok en sneller dan AMD en AMD heeft nu de cpu met de meeste MHz. (was tijdje terug nog wel anders :P)

Zelfs deze Celeron M 5xx (merom core) is denk ik iets sneller dan de Sempron. (zal niet veel zijn)

En Sempron is ook een budget-reeks. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door mad_max234 op 27-11-2007 17:39 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke processor behaalt de beste resultaten?
En hoe verwacht je exact dat we deze vraag beantwoorden zonder dat je aangeeft wat voor jou relevante resultaten zijn :?

De een heeft voor studie een lange batterijtijd nodig, de ander wil 3D renderen, en een derde heeft eigenlijk nauwelijks eisen mbt CPU, maar wil wel een groot scherm voor fotobewerking of films kijken...

Je stelt een vraag die dus niet te beantwoorden is voor iemand anders dan jijzelf :o

Daar komt bij dat een CPU alleen niet alles zegt, videochip, beeldscherm, HDD en geheugen bepalen ook al die factoren. Bij laptops moet je naar totaalbeeld kijken. Stel dus duidelijk je eisen op, en ga na hoe de laptops die jij op het oog hebt daarin presteren. Kies dan zelf.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.