[HP LaserJet 4050N] Configgen / firmware / webinterface

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
We hebben sinds kort een mooie tweedehands HP LaserJet 4050N staan met JetDirect netwerkgebeuren erin.
Alles werkt top, maar ik zou graag een en ander configureren.

Ik heb de JetAdmin software (10.0) maar deze geeft slechts een vijftal opties zoals IP etc te wijzigen van de 1000 settings (zijn veranderd in No Settings) die je zou kunnen instellen.
Ik heb echter het programmatje HiJetter gevonden, waarmee alle beschikbare instellingen te zien en wijzigen zijn op afstand, zeer handig! Echter 'onthoudt' mijn printer wijzigingen niet!? Wel de gewijzigde tekst op het schermpje, maar dat is weinig interessant. :?

Ook zou ik graag de Webserver van JetDirect aanzetten, maar ik krijg nu een "503 Service not avaiable" (zonder L ja) op dat ip. Kan dit uberhaupt met dit model (J3111A)? Hoe!? :?

Mijn laatste vraag is of er aangepaste firmwares zijn voor de 4050N of deze JetDirect (J3111A) waarmee de mogelijkheden worden uitgebreid etc. en hoe ik die erin krijg?
Ik kan van de printer helaas met JetAdmin geen fw meer vinden, maar de JetDirect is nu versie G0535 en kan naar G0849. Echter loopt ie steeds vast op een communications error als ik probeer te upgraden! (IPX of DLC of zo hoeven toch niet aan?) Ik snap het niet... :(

Thanks! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Stan op 27-11-2007 17:45 . Reden: FIrmwares ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 09:20
Heb je al een 'cold reset' geprobeerd dmv het ingedrukt houden van de groene knop tijdens het aanzetten van de printer?

• Stan
Ja... Het lijkt erop dat dit ding gewoon niets kan?
Maar wel raar dat ie wel een webserver heeft draaien maar niets erop (503, not avaiable).

Ook die firmware is raar, want dat zou toch moeten kunnen, dat zegt ook JetAdmin?!

• Stan
Verder niemand? :?
Ik kan toch wel IETS met dit ding? (ja printen ja, je begrijpt me wel |:( )