Ik wil door middel van een simpele gui, opgezet in AHK, een video converten d.m.v. ffmpeg.
Hiervoor roep ik op een gegeven moment dit aan:
de variabele %dimensions% is dan
Stream #0.0: Video: dvvideo, yuv420p, 720x576 [PAR 0:1 DAR 0:1], 25.00 fps(r)
Hier haal ik vervolgens een reguliere expressie overheen om de hoogte en breedte te krijgen:
en sla deze dus op in %test%, waar dus 720x576 in zou moeten staan, maar deze variabele blijft leeg! Wat doe ik fout?
/edit
Ik zie wel dat de variabelen test en test1 bestaan, hij vind dus 1 occurance die waar is. Hij vult 'm alleen niet... Als ik een regex invul die niet gevonden kan worden, krijg ik die test1 variabele ook niet te zien.
Hiervoor roep ik op een gegeven moment dit aan:
code:
1
2
| runWait, %comspec% /c system\ffmpeg.exe -i "%filename%" 2> info.txt,, hide FileReadLine, dimensions, info.txt, 9 |
de variabele %dimensions% is dan
Stream #0.0: Video: dvvideo, yuv420p, 720x576 [PAR 0:1 DAR 0:1], 25.00 fps(r)
Hier haal ik vervolgens een reguliere expressie overheen om de hoogte en breedte te krijgen:
code:
1
| RegExMatch("%dimensions%", "([0-9]{2,4}x[0-9]{2,4})", test) |
en sla deze dus op in %test%, waar dus 720x576 in zou moeten staan, maar deze variabele blijft leeg! Wat doe ik fout?
/edit
Ik zie wel dat de variabelen test en test1 bestaan, hij vind dus 1 occurance die waar is. Hij vult 'm alleen niet... Als ik een regex invul die niet gevonden kan worden, krijg ik die test1 variabele ook niet te zien.
[ Voor 14% gewijzigd door _eXistenZ_ op 27-11-2007 17:31 ]
There is no replacement for displacement!