Ads en gameperformance

Pagina: 1
Acties:

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-02 14:15
Ik zat net te gamen met tweakers.net frontpage op de achtergrond draaiend. Ik krijg framedrops en zie twee grote flash ads draaien op de frontpage van tweakers, blijkbaar at random gekozen. In de taskmanager zie ik dat m'n firefox 40% cpu slurpt (AMD Athlon 64 3200+) Aangezien dit toch wel vervelend is vroeg ik mij af of het niet mogelijk is het aantal grote flash ads tot 1 te beperken.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Verwijderd

Als je wilt gamen, waarom zet je dan FF niet uit? 8)7
En als het nu met een QX9650 was, ok, maar een 3200+ is ook niet meer het snelste van het snelste ;)

Verwijderd

Hee?? Begrijp ik nou goed dat jij met je FF op de achtergrond gaat gamen ? Dat is totaal on-logisch, waarom zou je dat doen? Om ondertussen te internetten? Je kunt je FF ook minimaliseren, en anders sluit je hem gewoon af. Je vraagt nu in principe om de ads te verminderen omdat jij anders niet kan gamen.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
of je speelt games of je bent aan het webben, makkelijk zat toch :? .

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:13:
Je vraagt nu in principe om de ads te verminderen omdat jij anders niet kan gamen.
Dat is ook zijn vraag en persoonlijk denk ik dat die motie die hij indient ook netjes wordt afgewezen :) Men gaan niet zomaar de ads verlagen omdat toevallig iemand zijn CPUload op 40% ziet hangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 27-11-2007 17:15 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
of je bent een übermensch die meerdere dingen tegelijk kan :+

Homey — Critics are those without skills to create.

• Pavla
Precies! Alt-tab, ff beetje frontpage lezen terwijl de ronde verder gaat (en jij dood bent)
Je kunt je FF ook minimaliseren,
Dat verandert niets aan het CPU gebruik geloof ik? (zou ik moeten testen)
en anders sluit je hem gewoon af.
Dan moet ik elke keer alt-tab, heel firefox opstarten enz enz.. ik ken een boel gamers die ondertussen een beetje internetten
Je vraagt nu in principe om de ads te verminderen omdat jij anders niet kan gamen.
Nee, niet ads verminderen, maar bijv. een textad en één flashad, ik heb niets tegen reclame op Tweakers, maar ik heb graag dat er een beetje rekening wordt gehouden met een grote doelgroep van Tweakers.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Pavla schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:16:
Nee, niet ads verminderen, maar bijv. een textad en één flashad, ik heb niets tegen reclame op Tweakers, maar ik heb graag dat er een beetje rekening wordt gehouden met een grote doelgroep van Tweakers.
De grote doelgroep van de Tweakers zijn gamers die tegelijkertijd browsen?
De grote groep van Tweakers zullen ook wel goed apparatuur in huis hebben om die cpu load laag te houden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35
Niet de oplossing die je zoekt, maar voordat je terug naar je game gaat kan je natuurlijk ook even snel naar about:blank gaan ofzo (shortcut of instellen als homepage), en wanneer je weer verder wilt surfen druk je op back of type je een nieuwe url in :)

The devil is in the details.

• Pavla
Hahn schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:26:
Niet de oplossing die je zoekt, maar voordat je terug naar je game gaat kan je natuurlijk ook even snel naar about:blank gaan ofzo (shortcut of instellen als homepage), en wanneer je weer verder wilt surfen druk je op back of type je een nieuwe url in :)
Kijk, dat vind ik een goede tip :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het komt helaas vaker voor dat flashadvertenties een hoge processorbelasting veroorzaken. Kennelijk besteden de makers van deze advertenties weinig aandacht aan de optimalisatie van hun creaties. Dit is een algemeen probleem dat zich niet alleen op Tweakers.net voordat maar op vele sites waar knullig gebouwde flashfilmpjes wordt gebruikt voor advertenties.

• Pavla
Femme schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:29:
Het komt helaas vaker voor dat flashadvertenties een hoge processorbelasting veroorzaken. Kennelijk besteden de makers van deze advertenties weinig aandacht aan de optimalisatie van hun creaties. Dit is een algemeen probleem dat zich niet alleen op Tweakers.net voordat maar op vele sites waar knullig gebouwde flashfilmpjes wordt gebruikt voor advertenties.
Ja daar heb je gelijk in, ik zal me er met de oplossing van Hahn bij neerleggen (about:blank shortcut) en kijken of ik m'n upgrade wat kan versnellen :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:13:
Hee?? Begrijp ik nou goed dat jij met je FF op de achtergrond gaat gamen ? Dat is totaal on-logisch, waarom zou je dat doen? Om ondertussen te internetten? Je kunt je FF ook minimaliseren, en anders sluit je hem gewoon af. Je vraagt nu in principe om de ads te verminderen omdat jij anders niet kan gamen.
Vervang nu "gamen" in bijvoorbeeld "compilen van software"...
Het is gewoon een probleem met veel flash reclames, het is dat veel sites tegenwoordig flash nodig hebben, want anders had ik flash gewoon uitgeschakeld.

• battler
  • Laatst online: 30-06-2025
Sommige pop up blockers blocken ook adds of anders echt een add blocker ?

Doe dat maar niet, aangezien je dat een ban op kan leveren omdat onze algemene voorwaarden dit verbieden.

[ Voor 45% gewijzigd door Harm op 27-11-2007 19:12 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35
En dat mag dus niet, dus ga het dan ook niet aanraden.

The devil is in the details.

• Pavla
battler schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:45:
Ik steun tweakers, (nog) niet door een abbo, maar door ads te accepteren :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16

Cyphax

Moderator LNX
battler schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:45:
Adblockers zijn niet eerlijk tegenover T.net. Of andere sites. Zij bieden je gratis content, met als enige tegenprestaties de views van die advertenties, om die nou af te pakken is gewoon... oneerlijk.
Maar het moet wel binnen de perken blijven. Ik heb niet zo'n megasnelle bak, ik mis liever niet 40% aan processorcycles voor een advertentie die niet goed in elkaar zit. Ook die Flashadvertenties die midden over je scherm denken te moeten zweven zijn ergerlijk. Sowieso is Flash in Firefox onder Linux niet heel stabiel, het laat geregeld heel de browser hangen. Flashapplets worden bij mij dus wel weer tegengehouden met Flashblock.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 27-11-2007 17:49 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:42

Onbekend

...

Sommige van die advertenties kan je op "pauze" zetten. Je ziet dan wel de advertentie, maar neemt niet zoveel processorbelasting in beslag.
Nu met die beeldvullende advertentie van Vodafone schiet de processorbelasting ook de lucht in. Ik ben blij als ik het nieuwsbericht heb gelezen, en heb dan nog geen zin om nog eens reacties te modden op m'n trage systeem. :X

Speel ook Balls Connect en Repeat

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Met deze 'hack' laadt je alles uit je geheugen als je FF minimaliseert. Misschien wat voor je..
1. With Firefox up and running, type about:config and hit enter.
2. Right click on the new page and select New -> Boolean.
3. In the pop-up window, type in “config.trim_on_minimize” without quotes and hit enter.
4. In the next pop-up window, select True and hit enter.
5. Restart your browser

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

Femme schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:29:
Ik heb hetzelfde op een laptopje waar ik soms Tweakers.net vanaf bezoek: Een PIII 1Ghz, 512MB en Win2k. Ik kan niet tegelijk de FP open laten staan en een filmpje op Youtube kijken (dat gaat dan stotteren). Jammer dat er geen rekening (meer) wordt gehouden met Tweakers en hun wat oudere (bijv: Linux) systeempjes dankzij dit soort Flash Ad troep.

• Dirk
  • Laatst online: 01:03

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Gewoon flash uitzetten op sites waar je geen flash nodig hebt. Een beetje professionele bannerboer geeft je dan wel GIF banners. Lijkt me een normale tweakers oplossing.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Dirk schreef op woensdag 28 november 2007 @ 08:53:
Gewoon flash uitzetten op sites waar je geen flash nodig hebt. Een beetje professionele bannerboer geeft je dan wel GIF banners. Lijkt me een normale tweakers oplossing.
Hoe kan ik dan Flash uitzetten op specifieke sites maar niet op anderen in IE6 ?

• Dirk
  • Laatst online: 01:03

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Tja, dan moet je allereerst al geen IE6 gebruiken, die staat niet echt bekend om zijn instelbaarheid. In FF met de juiste plugins kan het wel. (Denk aan no-script)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

offtopic:
Mag het uitschakelen van Flash op T.net wel? Want in feite blokkeer je hier ook een (groot) aantal ads mee. Toch?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wolkje schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:19:
offtopic:
Mag het uitschakelen van Flash op T.net wel? Want in feite blokkeer je hier ook een (groot) aantal ads mee. Toch?
Zolang je niet doelbewust advertenties blokkeerd (dus wel de normale ads weergeeft) dan is er niks aan de hand lijkt me. Flash is nog altijd een plugin in je browser en derhalve dus niet standaard.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:05

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:56:
[...]

Hoe kan ik dan Flash uitzetten op specifieke sites maar niet op anderen in IE6 ?
Je zou tweakers.net kunnen toevoegen aan de zone "Websites met beperkte toegang", maar dan blokkeer je nog meer dingen zoals javascript en formulieren. Maar dat zou je kunnen oplossen door te spelen met je vinkjes.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wolkje schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:19:
offtopic:
Flash mag je blokkeren. We kunnen je moeilijk verplichten een Flash-plugin te installeren. Het blokkeren van banners die zonder extra plugins kunnen worden weergegeven is echter wel reden om tot bannen over te gaan.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Harm schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:12:
[...]

Flash mag je blokkeren. We kunnen je moeilijk verplichten een Flash-plugin te installeren. Het blokkeren van banners die zonder extra plugins kunnen worden weergegeven is echter wel reden om tot bannen over te gaan.
Ik zie zelf al tijden geen ads meer, dus ik heb geen idee hoeveel % Flash bevat. Maar inderdaad je kunt niemand verplichten tot het installeren van Flash. Doh. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zie helemaal geen ads op Tweakers (GoT en FP). Google ads worden schijnbaar automatisch door Opera op Windows gefilterd, de rest komt door mijn firewall die een adblocker heeft die uitgaat op size en keyword. Mag dat dan nog wel? Het is niet een speciale plugin oid, alleen een functie van mijn firewall, waarvan ik tweakers.net wel aan een veilige lijst kan toevoegen, maar het bedrijf waar Tweakers de ads vandaan haalt, komen ook op andere sites voor waar ik ze weer niet wil zien. Is ook het gebruik van de Opera Block Content optie verboden (geen idee eigenlijk of ik er ad van tweakers in heb staan, geloof het niet)?

Het maakt mij niet uit of ik ads zie op Tweakers, zolang ik maar het nieuws kan lezen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Hero Of Time schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:10:
Ik zie helemaal geen ads op Tweakers (GoT en FP). Google ads worden schijnbaar automatisch door Opera op Windows gefilterd, de rest komt door mijn firewall die een adblocker heeft die uitgaat op size en keyword. Mag dat dan nog wel? Het is niet een speciale plugin oid, alleen een functie van mijn firewall, waarvan ik tweakers.net wel aan een veilige lijst kan toevoegen, maar het bedrijf waar Tweakers de ads vandaan haalt, komen ook op andere sites voor waar ik ze weer niet wil zien. Is ook het gebruik van de Opera Block Content optie verboden (geen idee eigenlijk of ik er ad van tweakers in heb staan, geloof het niet)?

Het maakt mij niet uit of ik ads zie op Tweakers, zolang ik maar het nieuws kan lezen.
Yep:
Bepaling aangaande advertenties

16. Omdat Tweakers.net een gratis dienst van Tweakers.net BV is, wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Tweakers.net BV. Het op welke manier dan ook weren van deze reclame is verboden. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.
Dus, doe maar niet, of neem een abonnement, is echt niet duur :)

• Onbekend

Onbekend

...

Met de Google advertenties is niks mis mee. Zijn niet irritant, laden snel en hebben meestal nog reclame over onderwerpen waar de content ook over gaat.

Als je zo'n geavanceerde firewall hebt, dan kan je waarschijnlijk ook wel instellen dat hij de ads voor Tweakers wel doorlaat.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
hoe wil de crew nou eigenlijk verifieren of ik de ads wel download? een webserver-logje?
of wordt het gewoon 'gedoogd' zolang je er maar niet over praat?
* Boudewijn wast zijn handen aantoonbaar in onschuld als abonnee zijnde.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hero Of Time schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:10:
Het blokkeren van de niet-Flash-advertenties is niet toegestaan, op welke manier je dat ook doet. Zie ook de reeds aangehaalde relevante delen uit de Algemene Voorwaarden.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm. Dan vraag ik mij alsnog af waarom ik voordat ik deze firewall had (outpost pro) alsnog vaak had dat ik geen reclame zag. Zowel Google ads als grafische gif en flash ads. Ik heb verders niets dat reclame blokkeerd. Ik zie daarentegen wel hits van doubleclick voorbij vliegen bij het laden van een pagina en ik denk niet dat het alleen maar een cookie is. Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven om op andere sites ook reclame te moeten zien die je niet wilt zien alleen maar om ze bij Tweakers ook te zien. Het enige wat ik weet wat mijn firewall adblocker doet, is het plaatje vervangen voor de text [ad] of een transparant plaatje, oftewel, de reclame wordt schijnbaar nog wel geladen, alleen niet weergegeven. Iets wat geen invloed heeft op de inkomsten van T.net.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

offtopic:
Hero Of Time schreef op donderdag 29 november 2007 @ 00:02:
Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven om op andere sites ook reclame te moeten zien die je niet wilt zien alleen maar om ze bij Tweakers ook te zien.
Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven dat site eigenaars mensen op hun site toelaten zonder dat ze er iets voor terug krijgen (zoals inkomsten in de vorm van reclame). En dan heb ik het niet alleen over Tweakers.net, maar over bijna alle sites die zonder reclame gewoon niet kunnen bestaan, als iedereen reclame gaat blokkeren zullen er nog maar weinig nuttige sites overblijven helaas.
Het enige wat ik weet wat mijn firewall adblocker doet, is het plaatje vervangen voor de text [ad] of een transparant plaatje, oftewel, de reclame wordt schijnbaar nog wel geladen, alleen niet weergegeven. Iets wat geen invloed heeft op de inkomsten van T.net.
En daar heb je het mis, de meeste inkomsten krijg je vaak door het klikken op de advertentie. En wanneer klikken mensen op een advertentie? Zodra deze interessant is, en dat kan dus alleen maar zodra je hem weergeeft.

• Onbekend

Onbekend

...

Erkens schreef op donderdag 29 november 2007 @ 07:58:
En wanneer klikken mensen op een advertentie?
Op het moment dat de boel 100 pixels naar beneden schuift, zodat je misklikt. :(

Verwijderd

Kunnen we s.v.p. on-topic blijven ' Ads en (game)performance ' en de load van sommige Ads? De discussie over het wel of niet toegestaan zijn van blokkeren van ads en de voor- en nadelen van tweakers ervan zijn al vaak genoeg besproken.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goed, dan terug over naar de performance. Al heb je een slecht gemaakte flash ad, deze zou op de achtergrond niets moeten vragen van je CPU. Als ik zo'n ad tegenkom en scroll net zover op de pagina dat hij buiten beeld is, gaan mijn CPU terug naar 0% (of iig naar hoe het was voordat die ad te zien was). Zie ik de ad en schakel ik over naar een andere tab, dan daalt ook het CPU gebruik. Minimaliseer ik de browser, hetzelfde. Dus als de TS problemen heeft door flash ads die CPU gebruiken terwijl de browser op de achtergrond, geminimaliseerd draait, dan is er iets mis met zijn systeem of niet sterk genoeg (processor van 5+ jaar oud ofzo?). Dit kan dus ook een browser lek zijn of plugin fout.

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 29-11-2007 12:20 ]

Pagina: 1