Toon posts:

prestatieverschil 3300+ of intel 2.0GHz

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen.

Mijn huidige heeft een AMD Sempron 3300+ die loopt op 2.0Ghz.
Ik zou een nieuwe kopen met een Intel Core 2 Duo processor T7300 die eveneens loopt op 2GHz.

Is er nu veel verschil tussen die 2 processoren qua snelheid aangezien dezelfde kloksnelheid?

Verwijderd

die core duo ownt sempron helemaal .... warrom ? hij is dualcore sempron single en core duo heeft meer cashe . die 2 processoren zijn niet te vergelijken.

btw vergelijk nooit processoren via ghz , het kon vroeger maar nu niet meer ,
http://www23.tomshardware...=943&model2=879&chart=437 . daar kun je ong hetzelfde processoren vergelijken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 16:56 ]

Verwijderd

Tuurlijk, zoek maar eens op benchmarks. Ik denk dat je topic snel gesloten word dus ik zeg het even snel.
Een Sempron is langzamer als een Athlon, en een Athlon(Turion voor laptops?) is iets langzamer als een Intel Core Duo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 16:53 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:45

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

de architectuur is ook anders tussen de beide. geloof dat de core2 clock for clock sneller is dan de amd.
of te wel dit is eigenlijk geen keuze ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Inderdaad zeg.. En er zal ook wel een aardig groot prijsverschil zitten tussen deze laptops?
Kijk voor meer processor-benchmarks is: hier!

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Google Video: Megahertz Myth :)

Maar je hebt zelf denk ik geen onderzoek gedaan. Zelfs met een beetje Google kun je dit vinden. Tip: kijk op TomsHardware.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

btw vergelijk nooit processoren via ghz , het kon vroeger maar nu niet meer ,
Oh :?

Wanneer kon dat dan exact "vroeger" :?

Mogelijk kon het nog ten tijde van de 386, toen AMD en anderen exact het Intel ontwerp in licentie bakten - maar dat gold alleen voor 386-jes onderling. Een i80386DX-25 presteerde nog altijd behoorlijk anders dan een Motorola 68030-25...

Hoe dan ook, het motto is ook altijd hetzelfde: zoek benchmarks van de CPUs die je wilt vergelijken in apps die voor jou relevant zijn. Dan weet je exact wat voor jou beter presteert. Dan kun je zelf ook makkelijk adhv relatieve prijzen oordelen wat voor jou de beste keus is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.